کد خبر: ۶۲۲۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۸

هیچ بی‌خانمانی در پایتخت آسیب ندیده است

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به افزایش ۱۴درصدی پذیرش کارتن‌خواب‌ها و بی‌خانمان‌ها در گرمخانه‌های پایتخت طی روزهای اخیر گفت:هیچ یک از این افراد به دلیل سرما آسیب ندیده و دچار مشکل نشده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :

سیدمالک حسینی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به آماده‌باش گرمخانه‌های پایتخت طی برودت هوا طی روزهای اخیر اظهارداشت: حدود یک ماه گذشته، در نخستین موج سرما، تعداد مراجعه‌کنندگان به گرمخانه‌ها حدود ۴۰ درصد افزایش داشت.

وی گفت: با توجه به اعتماد ایجاد شده، افرادی که معمولا آسیب‌پذیر هستند و در سطح شهر و مکان‌های سکونتگاهی حضور داشته و سرپناهی نداشتند، داوطلبانه به گرمخانه‌ها مراجعه می‌کنند.

هیچ بی‌خانمانی در پایتخت آسیب ندیده است

حسینی با اشاره به فعالیت ۱۸ گرمخانه در پایتخت افزود: در این مراکز، ۲هزار و ۸۰۰تخت و به طور کف خواب تا ۴هزار و ۲۰۰ امکان پذیرش داریم، همچنین گرمخانه‌ها ۲۴ ساعته فعال هستند و سه وعده غذایی را در اختیار افراد بی‌خانمان و کارتن‌خواب قرار می‌دهد.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه طی روزهای اخیر ۲۳ درصد تماس‌های مردمی با سامانه ۱۳۷ برای کمک به افراد آسیب‌دیده و اسکان آنان در گرمخانه‌ها افزایش پیدا کرده است، اظهارداشت: با توجه به وضعیت ترافیکی روزهای اخیر، همکاران ما در محل حضور پیدا کرده و افراد آسیب‌دیده را به گرمخانه‌ها منتقل کرده‌اند.

وی گفت: چالش ما در حال حاضر مناطق بی‌دفاع شهری و حاشیه‌ای مانند رود دره فرحزاد، خلازیر و شوش است که از دو هفته گذشته با محوریت سازمان‌های مردم نهاد، گروه اقدام ویژه تشکیل شده که این گروه، فعالیت‌های عملیاتی میدانی برای کمک به کارتن‌خواب‌ها و بی‌خانمان‌ها در پاتوق‌ها و مراکز آسیب را انجام می‌دهد و شهرداری هم از این گروه پشتیبانی می‌کند.

حسینی افزود: این گروه با حضور در مناطق آسیب‌زا، غذای گرم، پتو و لباس گرم بین افراد آسیب‌دیده توزیع می‌کند.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران بیان کرد: گاهی اوقات برخی از افراد بی‌خانمان و کارتن‌خواب، شرایط یا تمایل برای حضور در گرمخانه‌ها را ندارند که از یکشنبه شب پنج دستگاه اتوبوس با عنوان گرمخانه سیار در مناطقی همچون میدان تجریش، منطقه ۲ در کنار رود دره فرحزاد، شوش و خلازیر برای اسکان موقت این افراد مستقر شدند که آنان تا بهترشدن وضعیت جوی در این اتوبوس‌ها اسکان پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به آماده‌باش گشت‌های فوریت‌های اجتماعی افزود: این گشت‌ها، ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرده و در حال حاضر ۴۰ واحد گشت فعالیت می‌کنند، همچنین از ظرفیت گشت‌های سازمان‌های غیردولتی استفاده کردیم و حدود پنج واحد گشت این نهاد هم اضافه شده است.

حسینی اظهارداشت: در تعامل با بهزیستی، در مکان‌های که گرمخانه‌های شهرداری وجود ندارند، شلترهای بهزیستی این مکان‌ها را پوشش می‌دهند و از افراد آسیب‌دیده حمایت می‌کنند.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به فعالیت مراکز ویژه برای کمک به بانوان آسیب‌دیده گفت: گرمخانه‌هایی در مناطق ۲۲ و ۱۲ و یک سامانسرا در منطقه چهار برای نگهداری از متکدیان حرفه‌ای، بیماران خاص و زنانی که دچار اختلال حواس هستند، فعالیت می‌کند.

وی افزود: در پهنه شرقی تهران هم یک مرکز ویژه برای زنان در نظر گرفته شده است که طی چند روز آینده نهایی می‌شود و همچنین طی مذکراتی قرار است گرمخانه‌ای ویژه بانوان در منطقه ۲ مشرف به دره فرحزاد راه‌اندازی شود.

حسینی بیان کرد: گرمخانه ویژه آقایان در منطقه ۱۸ هم به زودی فعال می‌شود و تعداد گرمخانه‌ها به ۲۰ مرکز خواهد رسید.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: همچنین شهروندان در صورت مشاهده افراد بی‌سرپناه می‌توانند موارد را به شماره تلفن ۵۵۵۲۲۳۲۲ اعلام کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
هامون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
0
0
سرمایه ملی حفظ شده!!!!!!!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین