کد خبر: ۶۲۲۵۰۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰

همتی: افزایش قیمت بنزین حدود ۴ درصد در طول یک سال آینده بر تورم تاثیر دارد

رئیس کل بانک مرکزی گفت که بر اساس بررسی‌های علمی انجام شده افزایش قیمت بنزین در کل حدود ۴ درصد در طول یک سال آینده در تورم تاثیر خواهد گذاشت.
آفتاب‌‌نیوز :

عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه امروز هیئت وزیران در جمع خبرنگاران درباره پیش بینی های انجام شده در خصوص تاثیر قیمت بنزین در رقم تورم اظهار کرد: یکسری بررسی ها بر اساس برآوردها بر مبنای جدول داده ها و ستانده ها و تاثیرگذاری بنزین در بخش های دیگر انجام دادیم بر اساس اعلام همکاران من اجرای این طرح به طور مستقیم حدود ۲ و نیم درصد و با احتساب تاثیر غیر مستقیم در کل حدود ۴ درصد در طول یک سال آینده در تورم تاثیر خواهد گذاشت.

همتی: افزایش قیمت بنزین حدود ۴ درصد در طول یک سال آینده بر تورم تاثیر دارد

وی خاطرنشان کرد: این آمار بر اساس محاسبات علمی انجام شده است.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش قیمت بنزین تاثیری در بازار ارز داشته است اعلام کرد: تاثیری نداشته است و بازار ارز کنترل شده است‌ من قبلاً نیز اعلام کرده‌ام که بر بازار ارز کنترل کامل داریم و از مردم نیز خواهش کرده‌ام که دارایی‌های خود را در این بازار به کار نگیرند چرا که ریسک بالایی دارد.

همتی تصریح کرد: بانک مرکزی بر بازار مسلط است و از نظر ذخایر اسکناسی و ارزی شرایط ما نسبت به قبل بهتر شده است؛ بنابراین خواهش می‌کنم اجازه دهند همین روال طبیعی را که در بازار ارز داریم و ثباتی که ایجاد شده ادامه پیدا کند و این روند کاهشی تورم که در ماه‌های گذشته داشتیم، در آینده نیز ادامه پیدا کند تا با کمک مردم و تلاش‌های همکارانم در دیگر بخش‌های اقتصادی بتوانیم نتایج بهتری را شاهد باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
0
0
لعنت به دروغگو حداقل باعث 30 درصد گرانی میشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
0
1
آقای همتی تو یه کشور نرمال تورم کل کشور زیر 4 درصد هست نه تورم ناشی از افزایش بنزین . چنان کشور رو اداره میکنن که تورم 4 درصد عددینیست در مقابل کل تورم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
0
0
همین امروز میوه بخاطر گرانی حمل و نقل بیست درصد گرون شده،چقدر دروغ و نیرنگ،حداقل یه خورده حرمت دروغ رو نگه دارین...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
0
0
اجازه بدین من توضیح میدم. اینکه فرمودن بر تورم تاثیر ندارد یعنی تورم ۶۰ درصدی از قبل پیش بینی فرمودن و افزایش قیمت بنزین فقط اونو به حوالی ۸۵ درصد خواهد رسوند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین