کد خبر: ۶۲۲۵۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶
بخاطر اظهارات مقامات آمریکا درخصوص اعتراضات بنزینی

ایران سفیر سوئیس را احضار کرد

وزارت خارجه ایران، سفیر سوئیس در تهران را به عنوان حافظ منافع واشنگتن در تهران و در ارتباط با مداخله آمریکا در امور داخلی ایران احضار کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

«مارکوس لایتنر» سفیر سوئیس در ایران - به عنوان حافظ منافع ایالات متحده آمریکا - امروز به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران نسبت به دخالت های آمریکا در امور داخلی ایران به وی ابلاغ شد.

در پی اعتراضات صورت گرفته طی چند روز گذشته درخصوص افزایش نرخ بنزین در شهرهای ایران، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا، بریان هوک رئیس گروه اقدام ایران وزارت امور خارجه آمریکا و کاخ سفید در اظهارات و صدور بیانیه‌ای، از ناآرامی‌های اخیر در ایران حمایت کرده بودند.

ایران سفیر سوئیس را احضار کرد

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به ابراز حمایت و همراهی مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا از ناآرامی‌ها در ایران، ضمن تقبیح و محکومیت اینگونه حمایت‌ها و اظهارات مداخله‌جویانه گفت: مردم عزتمند ایران به خوبی می‌دانند که اینگونه اظهارنظرهای ریاکارانه و مزورانه حاوی هیچگونه همدردی صادقانه و دلسوزانه‌ای نیست و اقدامات عده‌ای هرج و مرج طلب و تخریب‌گر مورد حمایت امثال ایشان به هیچ‌ وجه سنخیتی با روش و منش قاطبه مردم فهیم و بصیر ایران ندارد.

موسوی با اشاره به نیات شوم و بدخواهانه دولت ایالات متحده آمریکا خصوصا وزیر خارجه این کشور نسبت به مردم کشورمان افزود: جالب است اظهار همدردی با مردمی انجام می شود که تحت فشار تروریسم اقتصادی آمریکا قرار داشته و پیش از این نیز از زبان همین فرد به صراحت بیان شد که باید به مردم ایران گرسنگی داد تا در مقابل ما تسلیم شوند.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه نیز در واکنش به به اظهارات کاخ سفید و وزیر امور خارجه آمریکا و برخی دولت‌های اروپایی در خصوص ناآرامی‌های اخیر در برخی شهرهای ایران اظهار داشت: اعتراض قانون‌مند حق مردم است که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به رسمیت شناخته شده است و نیازی به یادآوری و حمایت مزورانه رژیم‌هایی که هدف رسمی خود را وادار کردن ایران به اجرای خواسته‌های غیرمشروع و ضد قانونی آنها از طریق تحمیل فشار اقتصادی - حتی در حوزه غذا و دارو - بر شهروندان ایرانی اعلام کرده‌اند، ندارد.

وزیر امور خارجه اعلام حمایت مقامات آمریکایی از «مردم ایران» را دروغی شرم‌آور خواند و گفت: رژیمی که با اعمال تروریسم اقتصادی مانع رسیدن غذا و دارو به مردم عادی اعم از سالخوردگان و بیماران می‌شود هیچگاه نمی‌تواند ادعای وقیحانه حمایت از مردم ایران داشته باشد. آقای پمپئو نخست باید پاسخگوی اقدامات اعلام شده تروریستی و جنایت علیه بشریت ضد مردم ایران باشد.

ظریف تصریح کرد: کشورهایی که نتوانسته‌اند از خود هیچ توان و اراده‌ای در برابر تروریسم اقتصادی آمریکا نشان دهند و اکنون برای پنهان کردن ناتوانی خود از آشوب و برهم زدن نظم عمومی حمایت سیاسی و میدانی می‌کنند، مسئولیت کلیه عواقب تحریکات خطرناک خود را بر عهده خواهند داشت.

منبع: خبرگزاری ایرنا و فارس

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Oman
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
1
10
بهش احتمالا گفتن به کسی مربوط نیست
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین