کد خبر: ۶۲۲۵۷۷
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۶

چین دیپلمات آمریکایی را احضار کرد

وزارت خارجه چین روز چهارشنبه یک دیپلمات ارشد آمریکا را احضار و مراتب اعتراض پکن نسبت به تصویب لایحه حمایت از دموکراسی و حقوق بشر هنگ کنگ در سنای آمریکا را به وی ابلاغ کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه ساوت چاینا روز چهارشنبه گزارش کرد مقام های وزارت خارجه چین به ویلیام کلین کنسول امور سیاسی سفارت آمریکا در پکن هشدار داده اند که اگر دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا این لایحه را امضا کند ، چین بشدت تلافی خواهد کرد.

سنای آمریکا طرح حمایت از دمکراسی و حقوق بشر هنگ کنگ را تصویب کرده است و برای تبدیل به قانون باید به امضای رییس جمهوری آمریکا برسد.

چین دیپلمات آمریکایی را احضار کرد

ما جایو شو معاون وزیر خارجه چین در ملاقات با این مقام آمریکایی گفت که ما خواستار جلوگیری از تبدیل شدن این لایحه به قانون هستیم.

او تاکید کرد که اگر این لایحه به قانون تبدیل شود، چین تدابیر تلافی جویانه بسیار قوی و شدیدی اتخاذ کرد و مسئول همه پیامدهای آن واشنگتن خواهد بود.

با تصویب این لایحه در سنای آمریکا در روز سه شنبه راه برای اقدامات دیپلماتیک و تحریم های اقتصادی دولت هنگ کنگ باز شده است.

مارکو روبیو سناتور آمریکایی گفت که دولت چین و دولت محلی منطقه هنگ کنگ مسوول تشدید تنش ها و خشونت ها در این منطقه هستند.

وی افزود که تصویب لایحه به این معناست که آمریکا در کنار معترضان است و از آنها حمایت می کند و اجازه نمی دهد چین خودمختاری عالی هنگ کنگ را نابود کند.

چین همچنین تصویب این طرح در مجلس سنا را محکوم کرده و شاخص سهام در بازار بورس هنگ کنگ هم امروز هشت دهم درصد سقوط کرده است.

گنگ شوانگ سخنگوی وزارت خارجه چین هم در پکن گفت که آمریکا باید مداخله در امور داخلی چین و هنگ کنگ را متوقف کند.

او ضمن محکوم کردن اقدام سنای آمریکا برای تصویب این لایحه گفت که آتشی که آمریکا روشن می کند دامان آن کشور را خواهد گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین