کد خبر: ۶۲۲۶۲۷
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵

پیام روحانی برای درگذشت پروفسور رضا

رئیس جمهوری درگذشت دانشمند ارجمند پروفسور فضل‌الله رضا؛ چهره ماندگار کشور و رئیس اسبق دانشگاه تهران را تسلیت گفت و تصریح کرد: بی‌تردید نام این استاد فرهیخته دانشگاه‌های ایران و جهان در میان بزرگان علم و دانش این مرز و بوم جاودانه خواهد ماند.
آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در این پیام اظهار داشت: درگذشت دانشمند ارجمند پروفسور فضل‌الله رضا، چهره ماندگار کشور و رئیس اسبق دانشگاه تهران، موجب تاثر و تالم خاطر گردید.

وی افزود: این استاد فرهیخته دانشگاه‌های ایران و جهان که از خانواده متدین و اهل علم بود، بیش از نیم قرن از عمر خود را صرف تدریس و ترویج علم و دانایی نمود و در عرصه مدیریت مراکز علمی و پرورش دانش‌آموختگان نیز کارنامه ماندگاری از خود بر جا گذاشت و بی‌تردید نامش در میان بزرگان علم و دانش این مرز و بوم جاودانه خواهد ماند.

پیام روحانی برای درگذشت پروفسور رضا

رئیس جمهوری در این پیام با تجلیل از یک عمر خدمات ارزشمند این شخصیت علمی و فرهنگی، این ضایعه را به جامعه علمی و دانشگاهی کشور، شاگردان و به ویژه خانواده وی تسلیت گفت و از درگاه خداوند متعال برای وی رحمت و مغفرت الهی و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسألت کرد.

پرفسور فضل‌الله رضا دانشمند پرآوازۀ ایرانی، ریاضی‌دان، شاعر و استاد حوزه مهندسی برق بود که صبح روز گذشته (چهارشنبه) در ۱۰۵ سالگی و در اُتاوای کانادا چشم از جهان فروبست.

مسئولیت نمایندگی ایران یونسکو و ریاست دانشگاه تهران از جمله مسئولیت‌های پرفسور فضل‌الله رضا محسوب می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین