کد خبر: ۶۲۲۶۲۷
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵

پیام روحانی برای درگذشت پروفسور رضا

رئیس جمهوری درگذشت دانشمند ارجمند پروفسور فضل‌الله رضا؛ چهره ماندگار کشور و رئیس اسبق دانشگاه تهران را تسلیت گفت و تصریح کرد: بی‌تردید نام این استاد فرهیخته دانشگاه‌های ایران و جهان در میان بزرگان علم و دانش این مرز و بوم جاودانه خواهد ماند.
آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در این پیام اظهار داشت: درگذشت دانشمند ارجمند پروفسور فضل‌الله رضا، چهره ماندگار کشور و رئیس اسبق دانشگاه تهران، موجب تاثر و تالم خاطر گردید.

وی افزود: این استاد فرهیخته دانشگاه‌های ایران و جهان که از خانواده متدین و اهل علم بود، بیش از نیم قرن از عمر خود را صرف تدریس و ترویج علم و دانایی نمود و در عرصه مدیریت مراکز علمی و پرورش دانش‌آموختگان نیز کارنامه ماندگاری از خود بر جا گذاشت و بی‌تردید نامش در میان بزرگان علم و دانش این مرز و بوم جاودانه خواهد ماند.

پیام روحانی برای درگذشت پروفسور رضا

رئیس جمهوری در این پیام با تجلیل از یک عمر خدمات ارزشمند این شخصیت علمی و فرهنگی، این ضایعه را به جامعه علمی و دانشگاهی کشور، شاگردان و به ویژه خانواده وی تسلیت گفت و از درگاه خداوند متعال برای وی رحمت و مغفرت الهی و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسألت کرد.

پرفسور فضل‌الله رضا دانشمند پرآوازۀ ایرانی، ریاضی‌دان، شاعر و استاد حوزه مهندسی برق بود که صبح روز گذشته (چهارشنبه) در ۱۰۵ سالگی و در اُتاوای کانادا چشم از جهان فروبست.

مسئولیت نمایندگی ایران یونسکو و ریاست دانشگاه تهران از جمله مسئولیت‌های پرفسور فضل‌الله رضا محسوب می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین