کد خبر: ۶۲۲۶۶۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۲

وزارت کشور: در سال گذشته ۳۳۱ تجمع با مجوز در کشور برگزار شد

سخنگوی وزارت کشور تاکید کرد: در یک سال گذشته ۳۳۱ تجمع و راهپیمایی با استفاده از ساز و کار قانونی در سراسر کشور برگزار شده است.
آفتاب‌‌نیوز :

سید سلمان سامانی، سخنگوی وزارت کشور در واکنش به برخی مطالب منتشر شده در خصوص "عدم امکان تجمع با استفاده از شیوه های قانونی" گفت: حق بر تجمعات قانونی علاوه بر قانون اساسی در منشور حقوق شهروندی نیز مورد تاکید قرار گرفته است و در این راستا پیشنهاد وزارت کشور در سال ۱۳۹۷ به تصویب هیات وزیران رسیده و کماکان لازم الاجرا می باشد.

معاون هماهنگی وزارت کشور افزود: بر اساس این مصوبه دولت، درخواست برگزاری تجمع و راهپیمایی مشتمل بر اعلام موضوع، زمان و مکان تجمع یاراهپیمایی و اسامی سخنرانان به کمیسیون ماده ۱۰ احزاب ارائه می شود.

وزارت کشور: در سال گذشته ۳۳۱ تجمع با مجوز در کشور برگزار شد

وی تصریح کرد: رسیدگی به این درخواست ها بر عهده کمیسیون ماده ۱۰ احزاب با ترکیب نمایندگان قوای سه گانه و منتخبین احزاب سراسر کشور است که بر اساس اصل ۲۷ قانون اساسی و قوانین و مقررات موضوعه و به‌صورت خارج از نوبت در اولین جلسه فوق‌العاده اعلام نظر خواهد کرد.

سامانی افزود: مسئول تامین امنیت تجمع و راهپیمایی های قانونی نیروی انتظامی است و شورای تامین، محل های مناسب را برای برگزاری تجمع یا راهپیمایی در داخل شهرها تعیین خواهد کرد.

سخنگوی وزارت کشور تاکید کرد: در یک سال گذشته ۳۳۱ تجمع و راهپیمایی با استفاده از این ساز و کار در سراسر کشور برگزار شده است.

البته بهتر است که وزارت کشور تاریخ و محل دقیق این تجمعات و همچنین مشخصات حزب و یا گروه درخواست کننده مجوز برگزاری تجمع را نیز اعلام کند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
عادل صرخه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
0
19
آخه کذاب تجمع کارگران فولاد و هفت تپه که مسالمت آمیز بوده با چشمان خودم دیدم دستگیرشون کردید و کارگاری هفت تپه رو ۵ تا ۷ سال زندانی کردید ...
ادمین چاپ کن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
0
12
همه شونم برای سپاس گزاری از زحمات دولت محترمه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین