کد خبر: ۶۲۲۷۴۵
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲

برنده و بازنده در روابط زن و شوهر جایگاهی ندارد

کارشناس و مشاوره خانواده گفت: در روابط بین زن و شوهر مفهوم برنده و بازنده جایگاهی ندارد ، دیدن هم در تیم مقابل، موجب بازندگی زوج و زوجه در زندگی مشترک می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :

محمد علی صادقی پور پنجشنبه شب در همایش خانواده با موضوع اتاق نشیمن (آموزش مهارت های گفت و گوی همسران )افزود: مهمترین عامل بسیاری از طلاق‌هایی که رخ می‌دهد به خصوص طلاق عاطفی و روانی انتخاب غلط و ازدواج نامناسب و ندانستن چگونه زندگی کردن با همسر است.

وی با اشاره به لزوم دانستن مولفه‌هایی برای کمک به گفت و گوی بین همسران،اظهار داشت: آنچه در روابط مورد توجه است با توجه به برداشت‌هایی که از گفته‌های هم داریم ، چگونه حرف زدن با هم است.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی یزد ادامه داد : چگونه حرف زدن همسران بستگی به زمان و مکان مناسب دارد ، این ۲ مولفه می تواند فرصت حرف زدن را به زوجین بدهد.

وی با اشاره به اینکه بیان احساس در صحبت با همسر نیز اهمیت دارد ادامه داد : شروع گفت و گو با جمله «من» مناسب تر از بیان کلمه «تو» است، چون شروع جمله با « تو» حالت حمله‌ای به خود می‌گیرد.

صادقی پور شروع جمله صحبت با عبارتی مثبت را یکی از استانداردهای روابط و گفت و گوی بین همسران برشمرد و تصریح کرد: باید با ظرافت مواظب بود که صحبت کردن حالت نصیحت به خود نگیرد ، «بهتر بود» در گفته‌ها حالت نصیحت کردن دارد، همینطور« باید و نباید» دستور است و «خوب بود و بد بود» نیز حالت نصیحت کردن دارد.

مشاور خانواده در ادامه پرهیز از نبش قبر مسائل گذشته در زندگی و یادآوری موضوعات گذشته را برای حل نکردن مسائل دانست و یادآور شد: بیان گذاشته یادآوری مسائل گذشته‌است.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی یزد به تمسخر به عنوان یکی از خطاهای ارتباط میان همسران اشاره کرد و افزود: البته شوخی کردن به شرط اینکه طرف مقابل را ناراحت نکند ، مساله‌ای ایجاد نمی کند.

وی زبان را به عنوان ابزار گفت و گو مهم برشمرد و در ادامه با اشاره به لزوم آموزش و آموختن ادبیات زندگی، تحقیر کردن ، اغراق و تعمیم دادن، پای کسی در زندگی کشیدن و قصه های متفاوت از دیگران گفتن و قضاوت کردن را نیز از دیگر خطاهای گفت و گو عنوان کرد.

مشاور خانواده در ادامه با اشاره به اینکه کلماتی هم که در گفت و گو به کار می بریم مهم است ، اضافه کرد: با گفتن« ۱۵ دقیقه دیر آمدی»و « چقدر بی نظمی» هم تعمیم داده‌ایم و هم قضاوت کرده‌ایم ، همانطور که «اصلا برات اهمیت ندارم» قضاوت کردن است.

وی همچنین گفت: چگونه بیان کردن واژگان هفت درصد ، لحن صحبت ۱۸ درصد و حرکات اعضای بدن نظیر چشم ، دست و...که با آن می توان معنای‌ «بفرما» و «بنشین » را حرف رساند، ۷۵ درصد نقش دارند.

با توجه به لزوم توسعه فرهنگی و اجتماعی در کنار توسعه عمرانی پنجشنبه های آخر هر ماه سلسله نشست‌هایی تحت عنوان «خوشبختی آموختنی است» از طرف شهرداری میبد برگزار می شود.

مرکز شهرستان ۱۰۴ هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین