کد خبر: ۶۲۲۸۴۵
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۳

دانستنی‌هایی درباره تزریق ژل

یک متخصص پوست گفت: نباید در تزریق از ژل‌های دائم که ماندگاری طولانی دارند استفاده شود و توصیه می‌شود از ژل‌هایی که بین ۶ ماه تا ۲ سال عمر دارند استفاده شود.
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر حمید رشنو اظهار کرد: یکی از اتفاقاتی که در میانسالی باعث رنجیده خاطر شدن بسیاری بخصوص بانوان می‌شود، ایجاد خطوط عمیق در قسمت‌های مختلف صورت است. معمولاً برای پرکردن این خطوط خالی و حتی افتادگی گونه‌ها از filler ها یا همان پرکننده‌ها استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: فیلرها مواد مصنوعی هستند که تحت عنوان ژل استفاده می‌شوند و یکسری از فیلرها از چربی بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد که هرکدام معایب و محاسن خود را دارند.

دانستنی‌هایی درباره تزریق ژل

این متخصص پوست با بیان اینکه مقدار تزریق ژل کنترل شده تر است و برای حجم‌های کوچک صورت مناسب‌تر هستند بطوریکه حجم دهی آن دقیق‌تر و تنظیم آن راحت‌تر بوده و کاملا قابلیت جذب دارد، بیان کرد: این مواد به مرور زمان جذب خواهد شد و یا داروهای ضد ژلی وجود دارد که آنها را از بین می‌برد.

رشنو با بیان اینکه برای حجم دهی بالا(سینه وباسن) باید از روش تزریق چربی استفاده کرد که این چربی از بافت خود فرد بوده، آلودگی ندارد و واکنش و آلرژی ایجاد نمی‌کند، گفت: همچنین برای حجم‌های کوچک نظیر صورت استفاده می‌شود و احتمال عفونت در آن کم است.

وی با اشاره به اینکه جذب شدن چربی قابل پیش بینی نیست و چنانچه بخواهیم به نتیجه مورد نظر خود برسیم باید چندین بار تزریق شود و چون جزو بافت اصلی بدن بوده ماندگار تر است، گفت: پس از حجم دهی عضو مورد نظر بدن امکان تخلیه چربی و کوچک تر کردن آن بسیار سخت است.

این متخصص پوست بیان کرد: نباید در تزریق از ژل‌های دائم که ماندگاری طولانی دارند استفاده شود و توصیه می‌شود از ژل‌هایی که بین ۶ ماه تا ۲ سال عمر دارند استفاده شود.

رشنو با بیان اینکه در تزریق ژل، تکنیک تزریق، محل تزریق و استریل بودن محل خیلی تاثیردارد، افزود: عمر ژل‌ها بین شش ماه تا دو سال است و عموماً با تغییر آناتومی سالانه صورت هماهنگ هستند، که مشکلی برای فرد پیش نخواهند آورد.

وی عنوان کرد: افراد برای تزریق ژل باید به پزشک مراجعه کنند نه آرایشگاه‌ها، چون این افراد تخصص لازم را در شناخت نوع فیلرها و ژل‌ها ندارند و عموما از مواد غیرمرغوب با قیمت پایین استفاده می‌کنند که می‌تواند مشکلات و عوارضی برای متقاضیان ایجاد کند.

این متخصص پوست یادآور شد: برخی از این عوارض شامل از بین رفتن قسمتی از بافت صورت (لب، بینی و یا چشم) است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین