کد خبر: ۶۲۲۹۶۳
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷

هشدار پلیس فتا در خصوص سودجویی مجرمان از طرح‌های حمایتی دولت

رییس پلیس فتا استان کرمانشاه با هشدار به شهروندان درخصوص احتمال کلاهبرداری مجرمان تحت عنوان ثبت نام طرح معیشت خانواده و اجرای طرح مصرف بهینه سوخت، گفت: شهروندان توجه داشته باشند هیچگونه لینک، شماره پیامک یا سایتی در این مورد اعلام‌ نشده است.
هشدار پلیس فتا در خصوص سودجویی مجرمان از طرح‌های حمایتی دولت
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ علی کریمی اظهار کرد: ممکن است سودجویان با طراحی سایت‌های جعلی و ارسال پیام به شهروندان با عناوین ثبت نام طرح معیشت خانواده، ثبت‌نام طرح بهینه سازی مصرف و یا افزایش سهمیه سوخت و... قربانیان خود را به این سایت‌ها بکشانند.

وی افزود: افراد فریب خورده در هنگام وارد کردن اطلاعات مربوطه ابتدا مبلغی اندک به منظور کارمزد پرداخت می‌کنند، اما از فیشینگ بودن سایت بی اطلاع بوده و تمام اطلاعات کارت بانکی خود را در اختیار مجرمان قرار می‌دهند.

کریمی تصریح کرد: در این شیوه کلاهبرداری، مجرمان پس از طراحی سایت جعلی، لینک آن را با روش‌های مختلف در فضای مجازی منتشر و در اقدام اول اطلاعات حساب بانکی قربانیان خود را به سرقت و در فرصتی مناسب اقدام به خالی کردن حساب آنها می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان در صورتی که به هر علت با ورود به سایت‌های جعلی، اطلاعات کارت بانکی خود را درج کردند بلافاصله نسبت به تغییر رمز دوم اینترنتی خود اقدام کنند.

کریمی ادامه داد: کاربران می‌توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی و یا شماره تماس 08321821921 در میان بگذارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین