کد خبر: ۶۲۳۲۴۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۲:۵۲

دعوت حجتی کرمانی به «آشتی ملی»

حجت‌الاسلام محمدجواد حجتی کرمانی از مبارزان پیش از انقلاب اسلامی، راهکار حل برون رفت از مسائل اخیر را اعتراف مسئولان به اشتباهات خود عنوان و از همه عقلای قوم دعوت کرد تا «آشتی ملی» اتفاق بیفتد.
آفتاب‌‌نیوز :

حجتی کرمانی با دعوت از همه عقلای قوم به «آشتی ملی» گفت: همانند ابتدای انقلاب که همه گروه‌ها و جریان‌ها در آن حضور داشتند بعد بگویند که می‌خواهند همه اقشار مردم را در تصمیم‌گیری خود شریک بدانند.

حجتی کرمانی با بیان اینکه مسئولان نظام بدانند که علاج واقعه را باید قبل از وقوع کنند، اظهار کرد: اما متأسفانه برخی‌ها مرتکب هر کار اشتباهی می‌شوند و تازه بعد از آن به فکر می‌افتند که چطور می‌توان از چاله‌ای که خود کنده‌اند، خارج شوند.

دعوت حجتی کرمانی به «آشتی ملی»

او با بیان اینکه متأسفانه برخی‌ها کار دست دولت می‌دهند و مردم را دچار گرفتاری می‌کنند، گفت: دست‌کم در این مقطع، راه چاره‌ای به نظرم نمی‌رسد و مسئولان باید به پای تصمیمات اشتباه خود بسوزند و بسازند.

این مبارز پیش از انقلاب اسلامی با ابراز تأسف از فقدان عقلانیت در برخی تصمیم‌گیری‌ها، افزود: متأسفانه می‌بینیم که برخی دستور می‌دهند «نباید قیمت‌ها بالا رود» مگر کنترل قیمت کالاها به دستور آنهاست؟ بی تردید، همانطور که نمی توان قیمت کالاها را با دستور کنترل کرد، نمی توان اعتراضات را نیز از اغتشاشات تفکیک کرد.

حجتی کرمانی با بیان اینکه اگر کشور با قانون اداره می‌شد هیچ گاه وضع به اینجا نمی رسید، ادامه داد: این روزها، رفتار آقایان باعث عصبانیت همه دلسوزان می‌شود. به شخصه هیچ راهکاری برای برون رفت از وضع فعلی متصور نیستم اما باور دارم که مردم حق اعتراض دارند و این کار را انجام می دهند. حال آنکه یک عده فاسد نیز از اعتراضات سوءاستفاده می‌کنند متأسفانه در همه جای دنیا هست.

وی افزود: اگر حرف‌های ما تأثیرگذار بود وضع این گونه نمی شد. 40 سال است می‌گوییم که بزرگان قوم بنشینند و با هم صحبت کنند، چرا که بدون شک زمانی که اختلاف از بالا وجود داشته باشد، همین می شود. منتها آقایان وقتی اوضاع خراب می‌شود به فکر اصلاح می افتند و امیدوارم همانطور که اشاره کرده‌اند محل‌هایی برای شنیدن اعتراض مردم پیش‌بینی کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
ایرانی
|
Netherlands
|
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
0
7
پس از رویدادهای سال 1388 بزرگی در این کشور(رئیس دولت اصلاحات ) پیشنهاد آشتی ملی و بازنگری دست اندرکاران کشور در رفتارهایشان دادند که بدبختانه این پیشنهاد با موضعگیری سخت برخی مسئولین مواجه شد و نتیجه این آشتی نکردن و عدم توجه به خواسته های مردم روز به روز مثل کوه یخ در درون جامعه جمع شده و این رویدادهای که در امسال و ساله های گذشته در کشور داشتیم مثل بخش کوچکی از این کوه یخ است که از آب بیرون است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
0
5
یعنی 99% از مردم فاسد هستن..؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
0
1
تازه رسیدیم به افغانستان و اداره کردن به روش لوئیی جرگه ایی و اعراب 2000سال پیش بزرگان قوم بشینن حرف بزنن؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
0
3
خواهی که سهل وسست جهان برتو بگذرد بگذر زعهد سست وسخن های سخت خویش
حافظ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
0
0
قهر قهر تا روز قیامت/کسی با اشرار آشتی نمیکند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین