کد خبر: ۶۲۳۵۷۳
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۹

پلیس کربلا: اوضاع تحت کنترل است

مسؤول رسانه‌ای مرکز پلیس استان کربلا در خصوص تظاهرات و اغتشاشات توام با آن گفت که اوضاع در این استان به طور کامل در کنترل نیروهای امنیتی است.
آفتاب‌‌نیوز :

سرتیپ «علاء الغانمی»  در گفت وگو با ایرنا افزود: شهر کربلا امروز شاهد نوعی افزایش تنش بود و برخی از تظاهرکنندگان اقدام به آتش زدن تایرها و بستن برخی خیابان‌های اصلی شهر کردند تا به این وسیله مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کنند.

وی اظهار کرد: به نظر می‌رسد که برنامه اعتراضات در همه مناطق جنوب و مرکز عراق دارای یک رهبری واحد است و برای همین هر روز تظاهرکنندگان در شهرهای مختلف به صورت مشترک دست به تحرکات مشابه می‌زنند.

پلیس کربلا: اوضاع تحت کنترل است

وی خاطر نشان کرد که تعطیلی عمومی یکی از برنامه‌های اصلی امروز تظاهرکنندگان در عموم مناطق جنوب و مرکز عراق از جمله استان کربلا بوده است.

مسؤول رسانه ای مرکز پلیس استان کربلا تاکید کرد: دستگاه‌های امنیتی همچنان به وظایف خود برای حمایت از تظاهرکنندگان و عموم شهروندان و نهادهای دولتی عمل می‌کنند.

سرتیپ الغانمی افزود: نمی‌توان ادعا کرد که اوضاع ۱۰۰درصد آرام است و همچنان نوعی تنش آفرینی وجود دارد.

وی یکی از شگردهای تازه تظاهرکنندگان را جابجایی مستمر مکان‌های اعتراض عنوان کرد و گفت که به محض اینکه جمعی از تظاهرکنندگان در یک مکان حضور پیدا می‌کنند و نیروهای امنیتی به آن مکان اعزام می‌شوند، به سرعت مکان مزبور را ترک کرده و دوباره در جای دیگر دست به اعتراض و آتش زدن تایر و بستن خیابان می‌کنند.

این مقام انتظامی تاکید کرد که اوضاع امنیتی به طور عموم در کربلا تحت کنترل است و زائران با آرامش به زیارت عتبات مقدسه مشرف می‌شوند.

بغداد و شهرهای جنوب و مرکزی عراق از اول اکتبر گذشته شاهد موجی از اعتراضات اجتماعی کم سابقه به بهانه مبارزه علیه فساد و بیکاری است که معمولا اغلب این اعتراضات به خشونت و تعرض به ساختمان‌های دولتی و دفاتر احزاب منجر شده است.

برخی از گروه های کوچک در داخل این اعتراضات که به گروه های تندرو شهرت دارند، اقدام به آتش زدن تایر و بستن خیابان‌ها و تعطیلی مدارس و ادارات دولتی می‌کنند و در برخی موارد ساختمان های دولتی و دفاتر احزاب و شخصیت های سیاسی را به آتش کشیده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین