کد خبر: ۶۲۳۶۱
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۸۶ - ۲۱:۱۹
در انتقاد از عملکرد حماس

جنبش فتح ایران را به حمایت از کودتا متهم کرد!

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: یک عضو ارشد سازمان آزادیبخش فلسطین (فتح) با متهم ساختن تهران به دخالت در درگیری‌های اخیر میان جناح‌های فلسطینی در غزه مدعی شده‌ است که ایران حماس را در انجام «کودتا» علیه محمود عباس رهبر فلسطینیان یاری کرده‌ است.

به گزارش خبرگزاری شینهوا ، «یاسر عبدربه» عضو کمیته اجرایی فتح و از مشاوران نزدیک یاسر عرفات رهبر فقید فلسطینیان روز چهارشنبه در نابلس گفت: «کمک‌های ایران باعث شد تا حماس بتواند علیه نیروهای امنیتی قانونی فلسطین را در غزه وارد عمل شود و کنترل این بخش از خاک فلسطین را تنها به لطف استفاده از زور در دست گیرد».

عبدربه در ادامه سخنان ضد ایرانی خود گفت: «ایران با حمایت از گروه های خشونت‌گرا در عراق، لبنان و سرزمین‌های فلسطینی در پی تامین منافع خود است و هیچ اهمیتی برای هزینه‌ای که این جاه‌طلبی‌ها بر مردم منطقه تحمیل می‌کند قائل نیست».

عبدربه با ابراز این عقیده که ایران باید مسئولیت حمایت از حماس را بر عهده گیرد» گفت: «حمایت‌ها و تشویق‌های ایران حماس را در مسیر یک کودتای آشکار علیه پرزیدنت محمود عباس قرار داد». این در حالی ‌است که عبدربه برای اثبات ادعاهای خود هیچ مدرکی ارائه نکرده است.

گفتنی است هفته گذشته جنگجویان شاخه نظامی حماس ملقب به «بریگادهای قسام» موفق شدند با حمایت نیروهای پلیس خودخوانده این گروه در نوار غزه، نیروهای امنیتی وابسته به فتح را شکست داده و کنترل امور در  این بخش از اراضی فلسطینی را بر عهده گیرند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین