کد خبر: ۶۲۳۷۰۴
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵

زنان انگلیس، رکورددار مصرف «الکل» در جهان

نتایج تازه‌ترین بررسی‌ها حاکی از‌ آن است، میزان مصرف الکل در میان زنان انگلیسی طی یک دهه بیش از دو برابر افزایش یافته است.
زنان انگلیس، رکورددار مصرف «الکل» در جهان
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از دیلی‌میل، نتایج تازه‌ترین بررسی‌ها حاکی از‌ آن است، میزان مصرف الکل در میان زنان انگلیسی طی یک دهه بیش از دو برابر افزایش یافته است.

محققان این پژوهش که خود از آمار به دست آماده متعجب هستند، می‌گویند: بیشترین میزان مصرف میان زنان دهه سی و چهل سالگی که فرزند ندارند، مشاهده می‌شود.

زنان انگلیس، رکورددار مصرف «الکل» در جهان

آمارها حاکی از آن است، زنانی که دارای مدرک دانشگاهی هستند، دو برابر بیش از سایر افراد گرفتار مصرف الکل و اعتیاد به آن هستند.

بیش از ۴۲ درصد زنان ۳۰ تا ۴۴ ساله در ۲۰۱۸ الکل مصرف کرده‌اند که این نرخ نسبت به دهه قبل آن، با افزایش دو برابری مواجه بوده است.

این مطالعه توسط دانشگاه کلمبیا در نظر گرفته شده تا تئوری‌های مربوط به شیوع مصرف الکل در زنان را مورد بررسی قرار دهد.

مک کیتا، دانشجوی دکترا در بهداشت عمومی و نویسنده اصلی این پژوهش می‌گوید: بیشترین افزایش مصرف الکل در بین زنان ۳۰ تا ۴۴ ساله بدون فرزند گزارش شده است؛ این نرخ از ۲۱ درصد در سال ۲۰۰۶ به ۴۲ درصد در سال ۲۰۱۸ رسیده است.

کیتا تأکید می‌کند: مصرف الکل به شکل عجیبی در زنان رو به افزایش مداوم است و عجیب‌تر از‌ان مصرف الکل توسط بری از زنان تحصیل‌کرده است؛ آنها با وجود آگاهی از تبعات آن دست از مصرف این ماده برنمی‌دارند.

موسسه سلامت انگلیس با انتشار آماری اعلام کرد، در سال ۲۰۱۷، بیش از ۷ هزار و ۶۹۷ نفر در این کشور بر اثر مصرف الکل جان باختند که از این تعداد ۲ هزار و ۵۶۴ نفر را زنان شامل می‌شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین