کد خبر: ۶۲۳۷۲۷
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۴

کوربین با کارت غیرت انگلیسی‌ها، جانسون را به چالش کشید

رهبر حزب کارگر انگلیس در آستانه برگزاری انتخابات گفت به اسناد تازه‌ای دست پیدا کرده که تائید می‌کند سازمان خدمات درمانی (ان‌اچ‌اس) که مردم این کشور روی ملی بودن آن تعصب دارند، در دولت محافظه کار بوریس جانسون به شرکت‌های خصوصی آمریکا واگذار خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :

جرمی کوربین امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران گفت اسناد سانسور نشده‌ای که در اختیار دارد حاوی ۴۵۱ صفحه از جزئیات دقیق مذاکرات مقامات دولت انگلیس و آمریکا، از جمله معامله سازمان خدمات ملی درمانی است.

شمارش معکوس برای برگزاری انتخابات عمومی انگلیس در روز پنجشنبه ۱۲ دسامبر (۲۱ آذر) شروع شده و احزاب سیاسی می‌کوشند با اعلام و انتشار برنامه‌ها و وعده‌های جذاب و مردم پسند، سمت و سوی آرا را به نفع خود تغییر دهند.

کوربین با کارت غیرت انگلیسی‌ها، جانسون را به چالش کشید

وی افزود جانسون تاکنون تلاش کرده تا این موضوع را لاپوشانی کند اما او این موضوع را فاش کرده است.

هم زمان «لیز تراس» وزیر تجارت بین‌الملل انگلیس به ادعای کوربین واکنش نشان داد و آن را یک دروغ تمام عیار خواند. وی تاکید کرد که سازمان خدمات درمانی به فروش نخواهد رسید و تامین بودجه آن هم که این روزها با کسری قابل توجهی مواجه است، روی میز مذاکره نیست.

وزیر تجارت بین‌الملل انگلیس با بیان این ادعا که کوربین برنامه‌ی مشخصی برای خروج از اتحادیه اروپا ندارد افزود: مردم نباید یک کلمه از اظهارات او را باور کنند.

با این حال رهبر حزب کارگر تاکید کرد که اسناد یادشده حاوی ۶ دور مذاکرات مفصل میان مقامات دو کشور انگلیس و امریکا از سال ۲۰۱۷ تا چند ماه پیش است که نشان می دهد توافقات در مراحل پایانی قرار دارد. کوربین گفت: ما اینجا درباره مذاکرات تجاری پنهان برای معامله با دونالد ترامپ در دوره پسا برگزیت سخن می گوییم. این اسناد پرده را از توٓطئه‌ی پنهانی که علیه همه ما توسط دولت محافظه کار در جریان است کنار می‌زند.

وی تصریح کرد، این دقیقا همان چیزی است که محافظه کاران نمی خواهند ما از آن مطلع باشیم.

کوربین در اولین مناظره تلویزیونی با جانسون هم این موضوع را طرح و توضیح داد که جانسون در ماه های گذشته مذاکرات محرمانه تجاری با آمریکایی ها داشته و در آن دسترسی کامل تجاری به سازمان درمان انگلیس به شرکت‌های خصوصی آمریکایی داده شده است. وی گفت که این مدارک از طریق قانون آزادی اطلاعات کسب شده است. بوریس جانسون به طور کامل چنین مطلبی را رد کرد و مدعی شد که دولت او هرگز «ان اچ اس» را نخواهد فروخت.

موضوع واگذاری سازمان خدمات درمانی انگلیس به آمریکا در جریان آخرین سفر دونالد ترامپ به لندن هم با واکنش‌های انتقادی زیادی مواجه شد. پس از آنکه ترامپ در کنفرانس خبری گفته بود برای معامله با انگلیس در دوره پسابرگزیت هیچ محدودیتی را - حتی خرید سازمان خدمات درمانی - قائل نیست، چند ساعت بعد مجبور شد تا در گفت وگو با یک شبکه تلویزیونی انگلیس حرف خود را پس بگیرد.

رئیس جمهوری آمریکا قرار است هفته آینده برای شرکت در نشست سران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) دوباره به لندن سفر کند. این سومین سفر ترامپ به لندن در طول ریاست جمهوری‌اش بشمار می رود که علاوه بر شرکت در اجلاس ناتو، دیدارهای دوجانبه‌ای با مقامات انگلیس خواهد داشت.

به نظر می رسد، کوربین زمان حساسی را برای طرح مجدد این موضوع انتخاب کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین