کد خبر: ۶۲۳۷۴۵
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۷

رئیس‌جمهور مکزیک خطاب به ترامپ: دخالت ممنوع!

«آندرس مانوئل لوپز اوبرادور» رئیس‌جمهوری مکزیک روز چهارشنبه تصمیم «دونالد ترامپ» همتای آمریکایی‌اش برای تروریستی خواندن کارتل‌های مواد مخدر مکزیک را «مداخله‌گری» خواند.
آفتاب‌‌نیوز :

ترامپ روز سه شنبه اعلام کرد که کارتل های مواد مخدر مکزیک، سازمان های تروریستی نامیده می شوند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مکزیکوسیتی، ‌در همین حال، رئیس جمهوری مکزیک گفت که کشورش به این مساله پس از تعطیلی مربوط به مراسم روز شکرگزاری در آمریکا رسیدگی می کند.

رئیس‌جمهور مکزیک خطاب به ترامپ: دخالت ممنوع!

وی با اشاره به اینکه وزیر امور خارجه اش را مسئول هدایت مذاکرات مربوط به کارتل های مواد مخدر کرده است، در واکنش به سخنان ترامپ، همکاری با آمریکا را در این زمینه قبول کرد، ‌ اما مداخله واشنگتن را نپذیرفت.

به محض آنکه یک گروه خاص، سازمانی تروریستی نامیده شود، به موجب قانون آمریکا، حمایت شهروندان آمریکایی از آن، غیرقانونی است و اعضای آن گروه اجازه ورود به خاک آمریکا را ندارند.۹۱۰۹

«مارسلو ابرارد» وزیر امور خارجه مکزیک نیز گفت که به موجب قانون آمریکا، واشنگتن می تواند در صورت تروریستی نامیده شدن یک گروه، به طور مستقیم علیه آن اقدام کند.

چند هفته پیش ۹ زن و کودک آمریکایی در شمال مکزیک به ضرب گلوله قاچاقچیان مواد مخدر کشته شدند. پس از آن حمله، ترامپ خواستار اعلان «جنگ» علیه کارتل‌های مواد مخدر مکزیک شد.

قتل عام شهروندان آمریکایی در شمال مکزیک، جنجال تازه ای در آمریکا به پا کرد، درست زمانی که ترامپ بر سرعت کارزار انتخاباتی خود برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ ایالات متحده افزوده است.

بیش از ۲۵۰ هزار مکزیکی از سال ۲۰۰۷، در جریان خشونت های فراگیر در این کشور کشته شده اند. اکثر این افراد، قربانی خشونت های کارتل های مواد مخدر بوده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین