کد خبر: ۶۲۳۸۰۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶

توضیحات فردی که گفته بود مردمِ معترض محارب هستند

مترجم و مفسر قرآن کریم با بیان اینکه اعتراض یک حق مسلم است،‌ گفت: یکی از تندترین معترضان به افزایش قیمت بنزین خودم هستم و اگر از حرف حرف من اینطور برداشت شده که معترضان محارب هستند، من باید جبران کنم چراکه ما به اصل اعتراض ایرادی نمی‌گیریم، بلکه با اغتشاش مخالفیم.
آفتاب‌‌نیوز :

«ابوالفضل بهرامپور» مترجم و مفسر قرآن کریم در واکنش به انتشار بخشی‌هایی از اظهاراتش در یک برنامه قرآنی مبنی بر اینکه معترضان محارب هستند، گفت: هرگز این چنین نیست. ما با اغتشاشگران مخالفیم نه با معترضان. همه می‌دانند که منظور ما افرادی است که اغتشاش کرده‌اند و پمپ‌بنزین آتش کشیده‌اند و از جمله افرادی که قصد داشتند، عسلویه را ببندند تا بنزین به پمپ بنزین‌ها نرسد، در حقیقت منظور ما این افراد است.

وی ادامه داد: این افراد دستور داشتند که هزاران نفر آدم بکشند که موفق نشدند. منظور و مقصود ما این افراد است. البته این ایراد به من نیز وارد است که باید انشایم را خیلی دقیق بیان می‌کردم و طوری صحبت می‌کردم که این توجهیات از آن نشود.

توضیحات فردی که گفته بود مردمِ معترض محارب هستند

وی در پاسخ به این سوال که بنابراظهارات شما کسی که معترض است، محارب فی‌الارض محسوب می‌شود؟ ادامه داد: استغفرالله من توبه می‌کنم، اگر از صحبت من چنین چیزی برداشت شده باشد. یکی از تندترین معترضان، خود من هستم و معترضم به این که چرا در روز تعطیل و روز میلاد پیامبر به جای این که به مردم جایزه بدهند و مردم را خوشحال کنند، مژده تلخی دادند.

این مفسر قرآن کریم در پاسخ به این سوال که به گفته شما جوانان احساساتی شده بودند و به خیابان‌ها آمده‌ بودند، آیا جوانی که تحصیلکرده است و شغلی ندارد و نمی‌تواند خانواده تشکیل دهد، حق اعتراض ندارد؟ گفت: مردم، اغتشاشگر نیستند. آنهایی که در روزهای اخیر در راهپیمایی‌ها شرکت کردند، مردم هستند. ما باید اعتراض کنیم که چرا قیمت بنزین یکباره از هزار به سه هزار تومان رسید و من خودم نیز به نسبت این موضوع اعتراض شدید دارم.

بهرامپور ادامه داد: اگر حرف من اینطور منتشر شده و از آن طوری دیگر برداشت شده است، من باید جبران کنم، چراکه ما به اصل اعتراض ایرادی نمی‌گیریم، بلکه با اغتشاش مخالفیم. طبق نظر قرآن قاتل محارب غیر از قاتل عادی است و من شان نزول این آیه را نیز بیان کرده‌ام.

بهرامپور با بیان اینکه مسئولان می‌توانستند، هر سال ۲۰ درصد قیمت بنزین را افزایش دهند، تصریح کرد: در حوادث اخیر، اغتشاشگران وارد شدند تا اعتراض واقعی مردم فراموش شود. اینها در حق مردم جنایت کردند و به گفته مسئولان این‌ها پیاده‌نظام آمریکا هستند. ما منظورمان فقط افرادی بود که پمپ‌بنزین‌ها را آتش زدند و امنیت مردم را خدشه‌دار کردند. بنده هم حرف مردمی را گفتم که بر این عقیده بودند باید با این افراد با اشد مجازات برخورد شود. چنانچه با این اغتشاشگران لیبرالی برخورد شود، آنهایی که پشت پرده منتظر هستند تا در اغتشاشی دیگر به میدان بیایند، برای آنها امنیت ایجاد کرده‌ایم و منظور من در آن برنامه تلویزیونی این افراد بود.

وی در واکنش به اینکه فردی که به نان شب محتاج است، آنقدر از این وضعیت عصبانی است که ممکن است هر نوع خشونتی را مرتکب شود، گفت: بله، عصبانیت در چنین شرایطی وجود دارد، اما باید جلوی مجلس یا نهاد ریاست جمهوری جمع شوند، البته نه اینکه این تجمع توام با خرابکاری باشد. اعتراض یک حق مسلم است. الان ما اعتراض نکرده‌ایم، بلکه اغتشاشگران همه چیز را خراب کردند و اعتراض ما هنوز باقی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
0
13
دروغگو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
1
16
چرا همه چیز را بپای دین می بندید شما به اسلام ظلم می کنید
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
1
19
حرفای قبلی از ته دل گفته بود
مردم شما را میشناسند دیگه بسه
...
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین