کد خبر: ۶۲۳۹۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۳
تاکید مرجعیت دینی عراق بر مجاز نبودن حمله به تظاهرات کنندگان

بیانیه آیت‌الله سیستانی درباره اعتراضات عراق: پارلمان در حمایت خود از دولت تجدیدنظر کند

 آیت الله علی سیستانی مرجع عالی دینی عراق در خصوص تحولات اخیر در دو استان نجف و ذی قار بیانیه‌ای صادر کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

آیت‌الله سیستانی در این بیانیه با اشاره بر مجاز نبودن حمله به تظاهرات کنندگان مسالمت‌جو تاکید کرد.

‎مرجعیت عالی دینی عراق همچنین از پارلمان خواست تا در گزینه‌هایش درخصوص دولت نشات گرفته از آن بازنگری کند.

آیت‌الله سیستانی: پارلمان عراق در حمایت خود از دولت تجدیدنظر کند

آیت الله سیستانی درباره تلاش برای بازگرداندن کشور به حکومت دیکتاتوری هشدار داد و گفت: دشمنان برای اهداف خباثت‌آمیز خود در تخریب و سوق دادن کشور به سمت درگیری داخلی نقشه می‌کشند. وقت‌کشی هزینه گزافی برای کشور به همراه خواهد داشت و پارلمان باید از خون عراقی حفاظت کند. کار ما نصیحت و راهنمایی است و انتخاب بهترین گزینه در اختیار مردم است.‎

مرجعیت عالی دینی عراق همچنین از پارلمان خواست تا مجموعه‌ای از قوانین انتخاباتی را برای برگزاری انتخاباتی آزاد تصویب کند.

متن کامل بیانیه مرجعیت به شرح زیر است: مرجعیت عالی دینی با تاسف و اندوه عمیق برخوردهای اخیر در چند شهر و بویژه ناصریه و نجف اشرف و مجروح و ریخته شدن خون‌های گرانبهای زیاد و آتش زدن و تخریب بسیاری از دارایی‌ها را دنبال می‌کند.

مرجعیت دینی با رحمت به شهدای گرامی و تسلیت به بستگان آنها و صبر و بردباری برای آنها و شفای عاجل برای زخمی‌ها بار دیگر بر حرام بودن حمله به تظاهرات کنندگان مسالمت جو و جلوگیری از اعمال حق آنها در درخواست برای اصلاحات تاکید می‌کند. همچنین مرجعیت دینی بر مراعات حرمت اموال عمومی و خصوصی و ضرورت اینکه در معرض حملات افراد نفوذی و اعتصاب آنها قرار نگیرد، تاکید می‌کند و بر تظاهرات کنندگان مسالمت جو لازم است که صفوف خود را از افراد غیرمسالمت جو جدا کرده و در طرد کردن خرابکاران –هرکه می خواهند باشند- همکاری کنند و به آنها اجازه سوء استفاده از تظاهرات مسالمت آمیز برای ضرر زدن به دارایی‌های شهروندان و حمله به مالکان آنها را ندهند.

با توجه به شرایط دشوار کشور و ناتوانی آشکار در برخورد طرف‌های ذیربط با تحولات دو ماه اخیر برای حفظ حقوق و جلوگیری از خونریزی، از مجلس نمایندگان که دولت کنونی از آن نشات گرفته است، دعوت می‌شود که در گزینه‌های خود در این زمینه بازنگری کند و براساس منافع عراق رفتار کرده و از خون فرزندان عراق محافظت کرده و جلوی سوق یافتن آن به چرخه خشونت و هرج و مرج و خرابی را بگیرد. همچنین از مجلس دعوت می‌شود که در تصویب مجموعه‌ای از قوانین انتخاباتی مورد رضایت مردم به عنوان مقدمه‌ای برای برگزاری یک انتخابات آزاد و سالم که نتایج آن به درستی بیانگر اراده ملت عراق باشد، شتاب به خرج دهد زیرا وقت‌کشی و تعلل در حرکت در این مسیر که دریچه مناسب برای گذر از بحران کنونی به شیوه‌ای مسالمت آمیز و متمدنانه زیر سقف قانون اساسی است، هزینه گزافی برای کشور به همراه خواهد داشت و پشیمانی همگان را به همراه خواهد داشت.

دشمنان و اهرم‌های آنها برای دستیابی به اهداف خبث خود در رواج هرج و مرج و تخریب و سوق دادن (کشور) به سمت نبرد داخلی و سپس بازگرداندن کشور به دوره دیکتاتوری نقشه می‌کشد لذا باید همگان برای گرفتن فرصت از دست آنها در این زمینه همکاری کنند.

مرجعیت دینی پشتوانه ملت بزرگوار عراق خواهد بود و کارش ارایه نصیحت و راهنمایی درباره آنچه آن را به نفع ملت عراق می‌داند، است و این مردم هستند که باید چیزی را که برای حاضر و آینده خودشان - بدون قیمویت کسی بر آنها – مناسب می‌دانند، انتخاب کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
0
1
فقط . عالی بود
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین