کد خبر: ۶۲۴۲۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۸

تعطیلی مدارس سمنان، مشهد و اصفهان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان و رئیس کمیته شرایط اضطرار آلودگی هوا از تعطیلی برخی مدارس چهار شهرستان این استان به علت آلودگی هوا خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :

منوچهر فخری اظهار کرد با توجه به گزارش کمیته محیط زیست استان سمنان، شاخص های کیفیت هوا نشان دهنده افزایش میزان غلظت آلاینده های جوّی در چهار شهرستان گرمسار، آرادان، سرخه و سمنان است.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ وی ادامه داد با توجه به آئین نامه اجرایی تبصره سه ماده سه قانون هوای پاک، کمیته شرایط اضطرار هوای استان تشکیل و بر اساس آن فردا یک شنبه ۱۰ آذر ماه ۱۳۹۸، کلیه مراکز پیش دبستانی و ابتدایی شهرستان های سمنان، سرخه، آرادان و گرمسار تعطیل می شوند.

تعطیلی مدارس سمنان، مشهد و اصفهان

فخری با تاکید بر لزوم لغو کلیه ی فعالیت های ورزشی مدارس و...از سالمندان و بیماران قلبی و عروقی خواست تا رسیدن وضعیت هوا به شرایط نرمال از انجام سفرهای درون شهری غیرضروری پرهیز کنند.

تعطیلی تمامی مدارس مشهد

همچنین با توجه به تداوم شرایط آلودگی هوا، فردا یکشنبه دهم آذرماه، مهدهای کودک، پیش دبستانی‌ها و مدارس تمامی مقطع نواحی هفت‌گانه مشهد، تبادکان و رضویه در دو نوبت صبح و بعداز ظهر تعطیل است.

به گزارش روابط عمومی آموزش‌وپرورش خراسان رضوی، با توجه به تداوم شرایط آلودگی هوا، فردا یکشنبه دهم آذرماه، مهدهای کودک، پیش دبستانی‌ها و مدارس تمامی مقطع نواحی هفت‌گانه مشهد، تبادکان و رضویه در دو نوبت صبح و بعداز ظهر تعطیل است.

این تصمیم در راستای حفظ سلامت دانش‌آموزان و کاهش ترددهای درون شهری اتخاذ شده است.

گفتنی است؛ کلیه مدارس استثنائی در مناطق ذکر شده نیز تعطیل هستند.

مدارس اصفهان و ۱۲ شهر دیگر استان برای روز یکشنبه هم تعطیل شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان نیز از تعطیلی مهدهای کودک‌، پیش‌دبستانی‌ها و همه مقاطع تحصیلی مدارس اصفهان و ۱۲ شهر دیگر استان در روز یکشنبه به‌دلیل استمرار آلودگی هوا خبر داد.

مدارس اصفهان روزهای سه شنبه و چهارشنبه پنجم و ششم آذر و شنبه این هفته نهم آذر نیز به همین دلیل تعطیل بود.

منصور شیشه‌فروش شنبه شب در گفت و گو با ایرنا افزود: امروز عصر جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوا در استانداری اصفهان تشکیل شد و با توجه به پیش بینی اینکه آلودگی هوای فردا حدود ۶۴ (AQI) خواهد بود، تصمیمی برای تعطیلی مدارس گرفته نشد.

وی ادامه داد: اما حدود ساعت ۲۲ امشب با اعلام هواشناسی اصفهان مبنی بر استمرار پایداری مطلق هوا و عدم وزش باد، جلسه اضطرار به طور مجدد تشکیل و برای تعطیلی مهدهای کودک، واحدهای پیش دبستانی و همه مقاطع تحصیلی در نواحی ششگانه اصفهان و شهرهای کاشان، زرین‌شهر، فولادشهر، باغبهادران، خمینی‌شهر، نجف‌آباد، شاهین‌شهر، فلاورجان، پیربکران، بُرخوار، مبارکه و سجزی در روز یکشنبه دهم آذر تصمیم گرفته شد.

به گفته وی همه اقدام ها و محدودیت های فعالیت و تردد برای کاهش میزان آلودگی در روز یکشنبه دهم آذر اعمال می شود.

بنا بر اعلام مرکز پایش کنترل کیفی هوای اداره‌کل محیط زیست استان اصفهان، میانگین شاخص کیفی هوا تا ظهر امروز عدد ۱۰۲ را نشان می‌دهد که بیانگر وضعیت سالم هوای اصفهان است.

شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان، مرکز استان از اول تا امروز نهم آذر در وضعیت ناسالم قرار داشت بطوریکه در سه روز چهارم، پنجم و هفتم آذر به ترتیب با شاخص ۱۶۱، ۱۵۴ و ۱۶۱ ( AQI ) در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم قرار داشت.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک به شمار می‌آید.

شهروندان باید در شرایطی که آلودگی هوا از مرز سالم عبور می کند، توصیه‌ها و مراقبت‌های بهداشتی و تغذیه‌ای لازم را به کار گیرند.

البته گروه‌های در معرض خطر و حساس در مقابل آلودگی هوا شامل کودکان، سالمندان، مادران باردار و مبتلایان به بیماری‌های قلبی و ریوی در زمان افزایش غلظت آلاینده‌ها باید بیش از سایرین مراقب سلامت خود باشند.

تمام افراد بویژه گروه‌های حساس و در معرض خطر در زمانی که آلاینده‌های خطرناک هوا افزایش می‌یابد، باید در صورت امکان از حضور در مکان‌های باز خودداری کنند.

افراد دارای بیماری انسداد دستگاه تنفسی، آسم و بیماری‌های قلبی - عروقی بیشتر از دیگران باید نکات ایمنی را رعایت و از فعالیت در فضاهای باز خودداری و در چنین مواقعی در منزل استراحت کنند.

در مواقع یادشده باید به اندازه کافی از مایعات استفاده و از خوردن غذاهای آماده در بیرون از منزل و نیز سفرهای غیرضرور در سطح شهر پرهیز کرد.

منابع: خبرگزاری فارس، ایرنا و ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
1
2
سلام من یک نظریه در مورد آلودگی هوا دارم آلودگی جهانی ربطی به باد اومدن وباد نیومدن نداره بطوری که توده های پر فشار هوا رو دور کره زمین فیلتر میکنه وغالبا این توده همراه بارندگی نیز هست ومردم فکر می‌کنند بارون یا باد اومد والودگی رو برد در صورتی که ما شاید کیلومتر ها توی بیابونها هم آلودگی می‌بینیم جاهایی که اصلا ماشینی وجود نداره واین نشان دهنده اینه که اونچه در مورد آلودگی تا به حال فکر می‌شده اشتباه بوده وهست بنابراین توده پرفشار که غالبا همراه بارندگی نیز هست آلودگی رو به دور کره زمین فیلتر میکنه و همیشه قبل از ورودش آلودگی رو به همراه داره وخودتوده هم که غالبا همراه بارندگی هست وبعد از عبورش هوا صاف وتمیز خواهد بود واین همون اشتباهیست که عموم مردم میگند بارون ویا باد اومد والودگی تمیز شد در صورتی که کاملا غلط چیدمان آلودگی این هست اول آلودگی بعد توده پرفشار بعد صاف واین دیگه طوری شده که این مساله آلودگی برای من منبعی خوب برای پیش بینی وضع هوا شده وهر وقت آلودگی میبینم پیش بینی بارندگی برای یکی دوروز بعدش رو میکنم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین