کد خبر: ۶۲۴۲۶۶
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸

انتقاد کیهان از بیانیه خاتمی، کروبی و موسوی درباره اعتراضات بنزینی

میرحسین موسوی در پیامی، گرانی بنزین را کاری «غیرمعقول و کاسب‌کارانه» و «مخالف منافع اقشار مستضعف» خوانده بود.
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه کیهان در واکنش به بیانیه میرحسین موسوی و خاتمی درباره اعتراضات بنزینی نوشته است: موسوی با کتمان جنایت‌های اشرار و تروریست‌ها در آدم‌کشی، آتش‌زدن پمپ‌بنزین‌ها و بانک‌ها و اموال عمومی و خصوصی، حمله به مساجد و حسینیه‌ها و آتش زدن قرآن، و حمله به عابران و رهگذران بی‌گناه، ماجرای اخیر را به کشتار شاه در میدان ژاله تشبیه کرد(!!) و تیتر یک رسانه‌های وابسته به MI6 و سیا شد که همواره ابزار کودتا و سرکوب بوده‌اند. به عنوان مثال، سایت شبکه دولتی انگلیس در حالی موضع موسوی را تیتر نخست خود کرد که بی‌سیم کودتای 28 مرداد 32 بود و به مدت 25 سال دیگر، اختناق محمدرضا پهلوی را به ملت ایران تحمیل کرد.

کیهان در ادامه افزوده است: خاتمی نیز در اظهارنظر مشابهی، جانب جنایتکاران آشوب‌طلب و وابسته به گروهک‌ها را در حوادث اخیر گرفته و نظام را تلویحاً متهم به خشونت و سرکوب کرد.  همچنین مشابه موسوی، بیانیه‌ای هم به نام کروبی از سوی رسانه‌های ضدانقلاب منتشر شده که ادبیات آن، به ادبیات موسوی و خاتمی نزدیک و شبیه است.

انتقاد کیهان از بیانیه خاتمی، کروبی و موسوی درباره اعتراضات بنزینی

روزنامه جوان نیز نوشته است: میرحسین موسوی در بیانیه‌ای از به اصطلاح حصر، موضعی اتخاذ کرد که پمپئو، وزیر خارجه امریکا هم چنین موضعی اتخاذ نکرده است. وزیر اطلاعات دقیقاً توضیح دهد که منظور از حصر یعنی چه؟ اگر این حصر اینقدر فایده دارد که رهنورد از اسفند ۱۳۹۶ اصرار دارد که در حصر بماند، معنای آن چیست؟ کروبی اگر از حصر خارج شود یا گم می‌شود یا جوک محافل اصلاح‌طلب می‌شود. واقعاً مفهوم حصر یعنی چه؟ سفر‌های شیک، شب‌نشینی‌ها و... اگر تشخیص این است خب چرا واژه حصر را قلب ماهیت می‌کنید؟

البته بیانیه موسوی مبتنی بر اطلاعات کانالیزه است. او نمایی از روی داستان را می‌داند. لااقل خوب بود اگر فرد محصور قرار است بیانیه بدهد وزارت اطلاعات ابعاد مسئله را برایش باز کند تا شاید از کینه و بغض او بکاهد. باید به او می‌گفتند که امریکایی‌ها رسماً می‌گویند از ۱۸ ماه پیش ابزار لازم را به داخل ایران فرستاده‌اند. به او می‌گفتند آمبولانس در همه جا حرمت دارد، اما در ایران ده‌ها آمبولانس و ۴۰ اورژانس نابود شد. به او می‌گفتند در چند شهر خوزستان جنگ مسلحانه بود و به ۸۰ مقر نظامی و انتظامی با هدف کشته‌سازی حمله شد. به او می‌گفتند هیچ کلیپ یا فیلمی وجود ندارد که هزار نفر در وسط خیابان در اعتراض به گران شدن بنزین شعار دهند و... داستان آیت‌الله مایک را هم برایش تعریف می‌کردند. شاید نفس لوامه به کمکش می‌آمد و صرفاً عقده‌گشایی نمی‌کرد. به او می‌گفتند منافقین و سلطنت‌طلب‌ها بر بی عرضگی دولت بر آمده از جریان شما سوار شده‌اند و اعتراض مردم را مصادره کرده‌اند. لااقل شما منافقین و سلطنت‌طلب‌ها را مصادره نکنید. وزیر اطلاعات داستان عراق را نیز برایش بگوید شاید در فهم کلان قضایا به ایشان کمک کند.

موسوی چه گفته بود؟

میرحسین موسوی دیروز در پیامی، گرانی بنزین را کاری «غیرمعقول و کاسب‌کارانه» و «مخالف منافع اقشار مستضعف» خوانده بود. وی با خانواده‌های کشته‌شدگان اعتراض‌های اخیر هم‌دردی و از شیوه‌ برخورد با اعتراض‌ها انتقاد کرده و خواستار «معرفی» و دادگاهی‌شدن کسانی شده که آن‌ها را «آمرین و مباشران» این برخوردها دانسته. است. موسوی، معترضان را «مردم خشم‌گین و فرودستان جان‌به‌لب‌رسیده» خوانده که «زخم‌خورده از سیاست‌های خانمان‌برانداز به خیابان‌ها آمدند.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۹
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
21
41
درود بر موسوي/ سلام بر خاتمي
ناشناس
|
Sweden
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
32
14
با این که به موسوی وخاتمی رای دادم الآن ازشون حمایت نمی کنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
درود بر ایرانی با غیرت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
1
11
همه این مشکلات از سیاست غلط اینکه هر سال یک درصدی تورم رسمی داشته باشیم شروع شد یک سیاست غلط است مردم هم برای اینکه ارزش پولشان حفظ شود می روند طلا و دلار و خانه می خرند که خود این باز به تورم دامن می زند این سیاست غلط باید برداشته شود
سید محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
11
32
کیهان می خواهد غیر از خودشان کس دیگری اظهار نظر نکند تا بتوانند به منافع خودشان نه منافع ملت برسد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
5
9
چرا یه نظر سنجی برای کل ایران نمی زارین ببینید چند درصد با شما موافقن مطمئنم از ترس نمیکنن این کار و چون همه چیز روشن میشه
بي نام و نشان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
3
7
درود بر شرفت موسوي كه حرف حق را ميزني،ولي افسوس كه ظاهرا به مذاق بعضي روزنامه هاي خوش نيومده ،يه رفراندم برگزار كنن،تا حرف دل مردمو بفهمن،نه اينكه از زبان مردم و به جاي مردم و براي مردم تصميم گيري كنن،نتيجه ي تمام سياست هاي غلط اندر غلط مسئولان،فقط بدبختي و فلاكتي مردم تيره روزه،وگرنه اقشار بالا كه نونشون توو اين سياست فعليه كه خيالشون نيس.
الماسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
1
0
این اقای شریعتمداری واقعا خجالت نمیکشد که به شخصیتهای فرهیخته وکار دانی مثل سید محمد خاتمی ومیر حسین موسوی وروحانی ازاده ای مثل اقای کروبی تهمت میزند، این شخص رگ وریشه اش از کجاست ، چرا این همه وکسی هم چیزی بهش نمیگوید
پاسخ ها
حمید رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
من الان میگم همه رو میزارم کنار و میچسبم به این اقای روحانی شما
ببین این اقای روحانی و اصلاح طلب ها چه بلایی سر مردم اوردن کم مونده برن با اسراپیل عادی سازی کنند.....
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین