کد خبر: ۶۲۴۲۷۲
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵

گردنه‌ای که 7 ماه از سال برف پنج متری دارد!

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اشاره به مسدود بودن گردنه "تته" بعد از اولین بارش برفی که در ارتفاعات استان داشتیم، گفت: این گردنه معمولا بیش از هفت ماه از سال مسدود است.
گردنه‌ای که 7 ماه از سال برف پنج متری دارد!
آفتاب‌‌نیوز :

فریبرز کرمی اظهار کرد: گردنه "تته" که محور پاوه را به مریوان متصل می‌کند یکی از برف‌گیرترین گردنه‌های استان است که هم اکنون نیز بعد از بارش‌های چند روز اخیر مسدود شد و همچنان بسته است.

وی ادامه داد: این گردنه معمولا از اولین بارندگی فصل سرما تا اردیبهشت و خرداد و به مدت بیش از هفت ماه از سال مسدود است و امکان بازگشایی آن نیست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در ایامی که برف سنگین باشد گاهی ارتفاع برف در گردنه تته به بیش از پنج متر هم می‌رسد، اظهار کرد: در این شرایط با هدف جلوگیری از بروز هرگونه حادثه یا مشکل این گردنه بازگشایی نمی‌شود.

کرمی عنوان کرد: معمولا در تمام فصل سرما این گردنه مسدود می‌ماند و مسیر جایگیزینی از سمت "نودشه" برای تردد از پاوه به مریوان در نظر گرفته می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه طول مسیر این گردنه در استان کرمانشاه را حدود شش کیلومتر اعلام کرد و ادامه داد: مابقی مسیر این گردنه در استان کردستان است.

وی با بیان اینکه هم اکنون بجز این گردنه در هیچ گردنه دیگری مسدودی نداریم، افزود: برای بارندگی‌های فردا(دوشنبه) که احتمال بارش برف در ارتفاعات وجود دارد نیز نیروهای راهداری در آماده‌باش هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین