کد خبر: ۶۲۴۲۷۳
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳

دو سامانه بارشی در راه مازندران

معاون‌ توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران گفت: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌های هواشناسی طی هفته جاری دو سامانه بارشی استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
دو سامانه بارشی در راه مازندران
آفتاب‌‌نیوز :

احمد اسدی اظهار کرد: با نفوذ سامانه بارشی اول از بعدازظهر دوشنبه ۱۱ آذر از سمت غرب استان بارندگی و وزش باد نسبتا شدید شروع و به‌تدریج تا شب به مناطق مرکزی و شرقی استان نیز گسترش می‌یابد.

وی تصریح کرد: بارش به همراه کاهش دما تا پایان روز سه‌شنبه در مازندران ادامه خواهد داشت و طی دوشنبه شب و روز سه شنبه بارش در ارتفاعات به‌صورت برف خواهد بود.

معاون‌ توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران خاطرنشان کرد: زمان فعالیت سامانه بارشی دوم نیز از روز پنجشنبه ۱۴ آذر تا بامداد شنبه بوده که پیامد آن بارش باران در مناطق ساحلی و جلگه‌ای و بارش برف در ارتفاعات خواهد بود.

اسدی ادامه داد: لازم به‌ذکر است با توجه به فاصله زمانی سامانه بارشی دوم ممکن است تغییراتی داشته باشد که در این صورت تغییرات احتمالی متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

وی افزود: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی مازندران در روز یک‏شنبه ۱۰ آذر صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و در ارتفاعات با وزش باد گرم است.

معاون‌ توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران گفت: در روز دوشنبه ۱۱ آذر اسمان استان نیمه ابری از بعدازظهر ابری همراه با بارش باران(در ارتفاعات با بارش باران و برف) کاهش دما و وزش باد و در روز سه‎شنبه ۱۲ آذر ابری همراه با بارندگی(در ارتفاعات مه‌آلود با بارش برف) و کاهش دما خواهد بود.

اسدی بیان کرد: در روز چهارشنبه ۱۳ آذر آسمان استان صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما از اواخر وقت با افزایش ابر و پنج‌شنبه ۱۴ آذر نیمه ابری به‌تدریج ابری از سمت غرب مازندران همراه با بارندگی (در ارتفاعات با بارش باران و برف) کاهش دما و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: در روز جمعه ۱۵ آذر هوا ابری همراه با بارندگی (در ارتفاعات مه‌آلود با بارش برف) کاهش دما و وزش باد است.

معاون‌ توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران یادآور شد: قابل توجه باغداران عزیز، طی ده روز آینده سرمایی که به مرکبات آسیب بزند، نخواهیم داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین