کد خبر: ۶۲۴۳۶۳
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۴

تشکیلات «خلیفه حفتر» درباره عادی‌سازی روابط با تل‌آویو ابراز امیدواری کرد

وزیر خارجه تشکیلات وابسته به «خلیفه حفتر» در لیبی از امکان عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :

وزیر خارجه تشکیلات وابسته به «خلیفه حفتر» در لیبی در گفت‌وگو با روزنامه «معاریو» چاپ سرزمین‌های اشغالی از امکان عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در صورت حل مسئله فلسطین صحبت کرد.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست»، «عبدالهادی الحاج» وزیر خارجه تشکیلات خلیفه حفتر در لیبی در این زمینه گفت: «ما عضو اتحادیه عرب و متعهد به تصمیمت آن و سازمان ملل متحد هستیم. ما حامی حقوق مردم از جمله حقوق فلسطینی‌ها هستیم و از صلح منطقه‌ای حمایت کرده و با تروریسم و جنگ در لیبی مخالفیم.»

تشکیلات «خلیفه حفتر» درباره عادی‌سازی روابط با تل‌آویو ابراز امیدواری کرد

عبدالهادی الحاج در این گفت‌وگو از حمایت روسیه، فرانسه،مصر، انگلیس و عربستان از تشکیلات حفتر خبر داد. این در حالی است که سازمان ملل متحد از «فائز السراج» رئیس دولت وفاق ملی مستقر در طرابلس حمایت می‌کند.

الحاج سپس همسو با رسانه‌های سعودی به شدت از دخالت‌های «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در خاورمیانه انتقاد کرد و گفت که شبه نظامیان افراط‌گرا در طرابلس از سوی قطر و ترکیه حمایت می‌شوند.

الحاج از یادداشت تفاهم امنیتی و نظامی دولت وفاق ملی لیبی با ترکیه که در روزهای گذشته صورت گرفت نیز انتقاد کرد.

نیروهای شرق لیبی تحت فرماندهی «خلیفه حفتر» از حدود هشت ماه پیش حملات به خود به طرابلس پایتخت لیبی را با هدف سیطره بر این شهر آغاز کرده‌اند و در حالی که نیروهای حفتر از حمایت‌های مالی و تسلیحاتی امارات و مصر برخوردار هستند، دولت وفاق ملی نیز از حمایت ترکیه برخوردار است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین