کد خبر: ۶۲۴۳۷۹
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۸

رسانه انگلیسی: شاهزاده چارلز به دنبال تصفیه خاندان سلطنتی است

یک رسانه انگلیسی گزارش داد، ولیعهد دربار سلطنتی این کشور با توجه به بالا گرفتن گمانه‌زنی‌ها درباره این که احتمالا در عرض ۱۰ سال آینده به سمت پادشاهی این کشور خواهد رسید، به دنبال تصفیه در داخل خاندان سلطنتی به هدف بیرون انداختن تعدادی از اعضای نامطلوب این خاندان بوده و ظاهراً کناره گیری شاهزاده اندرو، پسر دوم و محبوب ملکه انگلیس از وظایف سلطنتی‌اش نیز در راستای این تلاشهای ولیعهد اتفاق افتاده است.
آفتاب‌‌نیوز :

یک سری کارشناسان آگاه به امور خاندان سلطنتی انگلیس صحبت از یک سناریوی احتمالی کرده‌اند که طی آن ملکه الیزابت اقدام به اجرای قانون تعیین نایب‌السلطنه کرده تا در پی آن شاهزاده چارلز، ولیعهد این کشور عملا وظایف و نقشهای پادشاه را انجام دهد اما ملکه الیزابت همچنان اسماً در این عنوان باقی بماند.

رسانه انگلیسی: شاهزاده چارلز به دنبال تصفیه خاندان سلطنتی است

روزنامه دیلی استار انگلیس به نقل از این کارشناسان نوشت، شاهزاده چارلز به دنبال کوچک ساختن خاندان سلطنتی با بیرون انداختن برخی از اعضای این خاندان است. آنها اظهار کردند، شاهزاده چارلز از مدتها پیش برنامه ریزی کرده زمانی که رسما به سمت پادشاهی برسد عملکرد خاندان سطلنتی بهبود پیدا کرده و هزینه‌هایش کمتر شده باشد. در پی مطرح شدن رسوایی اخیر علیه شاهزاده اندرو، پسر دوم و محبوب ملکه الیزابت به دلیل ارتباط او با جفری اپستین، سرمایه گذار نیویورکی محکوم به قاچاق کودکان و دختران جوان به منظور بردگی جنسی، ظاهرا شاهزاده چارلز زودتر از موعد برنامه‌هایش برای اصلاح خاندان سلطنتی را آغاز کرده است.

شاهزاده اندرو چندی پیش و بعد از یک مصاحبه جنجالی با بی.بی.سی که باعث راه افتادن موجی از انتقادها علیه او به سبب صحبتهایش در این مصاحبه شد، اعلام کرد تحت تاثیر رسوایی دوستی با جفری اپستین، از ایفای وظایف سلطنتی کناره می‌گیرد.

به نوشته روزنامه دیلی استار، بعد از انتشار این مصاحبه جنجالی، شاهزاده چارلز دیداری با ملکه الیزابت داشته و او را متقاعد ساخته تا شاهزاده اندرو را از دربار سلطنتی اخراج کند. طبق گفته کارشناسان امور سلطنتی، این رسوایی انگیزه شاهزاده چارلز را برای بیرون انداختن عوامل نامطلوب بیشتر ساخته است.

بریتانی بارجر، معاون دبیر انتستیتوی رویال سنترال به دیلی استار گفت: شاهزاده اندرو دیگر از صحنه کنار گذاشته شده و من دیگر نمی‌توانم تصور کنم که او دوباره عهده دار وظایف سلطنتی شود و حتی امیدی به اینکه دختران او هم در دربار به کار گرفته شوند نیز وجود ندارد. من فکر می‌کنم وقتی که همه چیز گفته و انجام شد خاندان سلطنتی تنها در اختیار شاهزاده چارلز و فرزندان و نوه‌هایش خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین