کد خبر: ۶۲۴۴۵۷
تعداد نظرات: ۳۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲
نادیده گرفتن مردم خطرناک است| برای دل‌های پر از کینه باید فکری کرد

جان‌باختگان اعتراضات چه افرادی هستند؟| مردم می‌خواهند بدانند چه اتفاقی افتاده است

مردم عصبانی و سرخورده هستند،‌ در این چند روز تحقیر شده‌اند. فشار اقتصادی از یک سو سرخوردگی از سوی باعث شده است امروز فکر کنند انسان بودن‌شان کتمان شده است. نادیده گرفتن مردم بسیار خطرناک است، تصمیم‌گیران باید بدانند این کار چه عواقبی دارد، شاید تا یک مدتی مردم خاموش شوند اما دل‌ها پر از کینه است که باید فکری کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

یک نماینده مجلس شورای اسلامی معتقد است سال‌هاست تصمیم‌گیران با مردم حرف نزدند که این خود می‌تواند منجر به اتفاقاتی شود که شاید نتوان آسیب‌هایش را جبران کرد.

به گزارش آفتاب‌نیوز، پروانه سلحشوری درباره تشکیل کمیته حقیقت‌یاب از سوی نمایندگان مجلس به خبرگزاری ایلنا گفت: از همان روزهای ابتدایی که اعتراضات و اتفاقات رخ داد، نمایندگان به این فکر افتادند تا یک راهکاری پیدا کنند و به حقایق موجود پی ببرند. اخبار جسته و گریخته از جاهای متفاوت به دست ما می‌رسد که تفاوت آماری فاحشی دارد. مشاهده می‌کنیم بین جان باختگان نوجوانان هستند که بسیار تاسف‌آور است. با توجه به همین شرایط و اتفاقات بود که ما خواستار تشکیل یک کمیته حقیقت‌یاب شدیم.

جان‌باختگان اعتراضات چه افرادی هستند؟| مردم می خواهند بدانند چه اتفاقی افتاده است

سلحشوری ادامه داد: از آقای پارسایی پیگیر شدم که گفتند که در کمیسیون اصل نود باتوجه به آئین نامه یک کمیسیون ویژه تشکیل خواهد که می‌تواند به طور قانونی این موضوعات را پیگیری کند که باید گفت این کمیسیون تخصصی‌تر از کمیته است. معتقدم نمایندگان این طرح را امضا خواهند کرد، زیرا حساسیت در اغلب شهرها وجود دارد و آنها هم دلشان می‌خواهد به مردمشان بگویند که چه اتفاقی رخ داده است.

وی تاکید کرد: کمیسیون ویژه باید با قید سه فوریت به مجلس بیاید و سریع شروع به کار کند. باید در اسرع وقت اعضایش مشخص شود تا ما بتوانیم در چندماه باقی مانده در مجلس دهم نتایجی را به دست بیاوریم و گزارش دهیم. کشور در شرایط خوبی به سر نمی‌برد ما باید برای مردم احترام قائل شویم به همین خاطر مجلس باید هوشیارانه عمل کند.

وی درباره این که آمارهای افراد بازداشت شده و یا جان باخته بسیار با یکدیگر اختلاف دارد، گفت: قصوری که در این زمینه رخ می‌دهد عدم اطلاع‌رسانی دقیق است، من به شخصه تلویزیون نگاه نمی‌کنم اما گفته می‌شود اخبار به شدت یک سویه است که همین امر مردم را به سمت منابع دیگری سوق می‌دهد، آن هم منابعی که مشخص نیست صحت اخباری که بیان می‌کنند در چه حدی است. مردم عصبانی و سرخورده هستند،‌ در این چند روز تحقیر شده‌اند. فشار اقتصادی از یک سو سرخوردگی از سوی باعث شده است امروز فکر کنند انسان بودن‌شان کتمان شده است. نادیده گرفتن مردم بسیار خطرناک است، تصمیم‌گیران باید بدانند این کار چه عواقبی دارد، شاید تا یک مدتی مردم خاموش شوند اما دل‌ها پر از کینه است که باید فکری کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید با مردم حرف بزنیم، گفت: سال‌هاست تصمیم گیران با مردم در ارتباط نیستند وظیفه حکم می‌کند به مردم احترام بگذاریم، زخمی که خنده‌های آقای روحانی به دل مردم زد یک زخم کاری است.

وی درباره اینکه بعضی از نمایندگان اعلام می‌کنند قصد حضور در مجلس یازدهم را ندارند زیرا اختیاری از خود ندارند، بیان کرد: نمایندگان در مجلس هفتم، هشتم و نهم هم اختیاری از خود نداشتند اما هیچ کسی نمی‌فهمید زیرا با هم همنوا بودند و همنوایی داشتند و از دستوری که داده می‌شد اطاعت می‌کردند. در این مجلس اختلافات دیده می‌شود چون همنوایی نیست و نگرش یکسانی وجود ندارد.

باید تحقیق و تفحص همه‌جانبه درباره حوادث اخیر صورت گیرد/ برخی دانشجویان با وجود عدم حضور در تجمعات به صورت پیشگیرانه بازداشت شده‌اند

جان‌باختگان اعتراضات چه افرادی هستند؟| مردم می خواهند بدانند چه اتفاقی افتاده است

محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس نیز در واکنش به سخنان وزیر کشور مبنی بر اینکه اعترافات افراد دستگیر شده در ناآرامی‌های اخیر کشور باید از طریق تلویزیون پخش شود، آن هم در صورتی که فراکسیون امید طرح «ممنوعیت پخش اعترافات از طریق رسانه‌های دیداری و شنیداری» را چندی پیش در مجلس مطرح کرد، گفت: طرح ممنوعیت پخش اعترفات تلویزیونی آماده و به کمیسیون حقوقی و قضایی ارجاع شده که در نوبت رسیدگی است. صرف نظر از طرح «ممنوعیت پخش اعترافات از طریق رسانه‌های دیداری و شنیداری» طبق آئین دادرسی کیفری محدودیت و ممنوعیتی وجود دارد مبنی بر این که تا اتهام افراد ثابت نشده است نباید مشخصات متهمان را منتشر کرد.

وی تاکید کرد: قانون اساسی اصل را بر علنی بودن محاکمات قرار داده است، علی الخصوص جرائم سیاسی و مطبوعاتی که حتما باید علنی و با حضور هیأت منصفه باشد و در مورد سایر جرائم هم اصولا دادگاه علنی است مگر این که به تشخیص دادگاه پخش علنی آن خلاف عفت عمومی باشد.

این عضو فراکسیون مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حتی پخش علنی دادگاه طبق قانون باید زمانی رخ دهد که بازجویی‌ها صورت گرفته و کیفرخواست صادر شده باشد و بر اساس آن‌ها جلسه محاکمه تشکیل شود در این هنگام است که در دادگاه برای حضور افراد باز می‌شود تا آنان حضور پیدا کنند.

صادقی با اشاره به این که وادار کردن افراد به اعترافات آن هم برای پخش از تلویزیون خلاف موازین قانونی است و در هیج مورد پذیرفته نیست، بیان کرد: معمولا اشخاص اعترافاتی را که بر زبان می‌آوردند در مراحل بعدی آنها را تکذیب می‌کنند.  اغتشاشات اخیر هم از این قاعده مثتنی نیست، راه درست برای مقابله با این التهاب‌ها اقناع مردم و ارائه توجیهاتی است که مردم را قانع کند که آن هم از طرق گفت‌وگو و امکان اعلام نظر میسر است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این که متاسفانه در بحث بنزین به سرعت فضا را امنیتی کردیم، گفت: حتی در مجلس اجازه طرح بحث به نمایندگان ندادیم که همین امر باعث شد جامعه به یک نوعی دچار ابهام، سر در گمی و التهاب شود. حتما میان تظاهرات کنندگان به گفته مقام معظم رهبری کسانی بودند که تحت تاثیر هیجانات و احساسات وارد شده بود و باز هم حتما بودند افرادی که به قصد ایجاد آشوب ورود کرده باشند اما راه کنترل و مهار اوضاع روی آوردن به پخش اعترافات تلویزیونی نیست.

این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که مردم به تبعیت از صحبت‌های رهبری سکوت کردند اما به وضع موجود اعتراض دارند، گفت: اصلاح طلب و اصولگرا به این طریق تصمیم‌گیری اعتراض دارند که باید به آنها بر اساس همان چیزی که مطرح می‌شود یعنی حق بیان اعتراضات فرصت داده شود، اما به هیچ فردی اجازه بیان اعتراض در صدا و سیما داده نمی‌شود. راهپیمایی سراسری صورت می‌گیرد رسانه ملی شعارها و تصویر پلاکاردهای علیه دولت را به نمایش می‌گذارد اما به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهند مردم اعتراضات خودشان را بیان کنند!

نماینده تهران خاط نشان کرد: از نظر معترضان بحث بنزین نمونه‌ای از نقدهایی است که مطرح می‌شود مسائل عمیق‌تر و دنباله‌دارتر از این حرف‌ها است که هیچ گاه هم متاسفانه اجازه نداده‌ایم در رسانه ملی مطرح شوند. معتقدم یک سلیقه، گروه و باند خاصی در صدا وسیما هستند که بر مبنای نگرش خودشان روایت و گزارش‌ها را تقطیع و تحریف شده از اتفاقات در طول سال‌های مختلف و حوادث اخیر ارائه می‌دهند که فکر می‌کنند در حال خدمت به نظام هستند در صورتی که این گونه نیست و این کارهایشان باعث فاصله گرفتن مردم و بدبینی آنان به نظام می‌شود و کمکی به حل ماجرا نمی‌کند. چنین رفتارهایی باعث ایجاد تعمیق نارضایتی می‌شود و به مانند یک آتش زیر خاکستر است که با یک بادی شعله ور می‌گردد.

وی درباره این که آیا مجلس و یا فراکسیون امید قصد ندارد از رئیس صداوسیما توضیحاتی را درباره رفتارهای صورت گرفته بخواهد یا خیر گفت: این که رئیس صدا وسیما به مجلس دعوت شود و بیاید توضیح دهد اقدام خوبی است اما به تجربه دیده‌ام که رئیس رسانه ملی بلااختیار است و در حدی اختیار ندارد که پاسخگو باشد. گاهی صحبت‌هایی که از ایشان می‌شنویم مشخص می‌کنند که ایشان پاسخگو نیست.  ما می‌توانیم افرادی که رسما سمت دارند را مورد پرسش قرار دهیم که جا دارد از ایشان دعوت شود چه در کمیسیون های تخصصی و چه فراکسیون بیایند و به نمایندگان در خصوص عملکرد صدا و سیما توضیح دهند.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره لزوم تحقیق و تفحص ازحوادث اخیر مخصوصا پیگیری بازداشت دانشجویان بیان کرد: باید یک تحقیق و تفحص همه جانبه درخصوص آنچه که اتفاق افتاده است صورت گیرد. باید بازداشت دانشجویانی که در تجمعات حضور نداشتند اما برای جلوگیری از اقدامات، پیشگیرانه دستگیر شده‌اند مورد بررسی قرار گیرد، این کار به هیچ عنوان محل قانونی ندارد و باید مشخص شود که چرا صورت گرفته است.

نماینده مجلس: آمار کشته ها و دستگیر شدگان اعلام شود

علی بختیار، رئیس فراکسیون پاسخگوی مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به ضرورت داشتن رفتار صادقانه با مردم بیان کرد: تمام مسئولان باید بدانند که مردم نامحرم نیستند. امروز اگر از اطلاع رسانی رسمی درباره تعداد کشته شدگان و افرادی که در نا آرامی‌های اخیر دستگیر شده‌اند، امتناع کنیم، رسانه‌های معاند اطلاعات غلط در اختیار مردم قرار می‌دهند. ما باید به این باور برسیم که با پنهان کاری امنیت جامعه بالا نمی رود بلکه باید با مردم صادقانه صحبت کرد و واقعیت ها را به مردم گفت. نباید این فرصت را به دست بیگانگان بدهیم تا با دادن اطلاعات غلط از طریق رسانه‌های معاند به مردم، اعتماد مردم را نسبت به مسئولان و نظام سلب کنند.

نماینده گلپایگان و خوانسار در مجلس به خبرگزاری ایسنا گفته است: ما در هر زمینه ای نیاز به شفافیت داریم. حتی اگر در خصوص طرح اصلاح قیمت بنزین نیز با مردم صادقانه صحبت می کردیم دیگر شاهد این اتفاقات در کشور نبودیم. مردم ما در دوران جنگ تحمیلی و حتی در دوران تحریم ها پای نظام و انقلاب خود ایستاده اند. نباید اجازه دهیم اعتماد مردم نسبت به مسئولان خود سلب شود. مراجع رسمی باید آمار دقیق کشته شدگان و افرادی که در درگیری های اخیر دستگیر شده اند را به طور دقیق اعلام کنند تا دیگر رسانه های معاند این فرصت را پیدا نکنند با ارائه آمارهای غلط به فضاسازی بپردازند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
14
95
من که کینه ای سرخ و آتشین به دل دارم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
13
52
خانم سلخشوری، تو خودت باید پاسخگو باشی! .........خود شما تو مجلس چه گلی به سر مردم زد؟ شما باید پاسخگو باشید و به امید خدا این مردم پاسخگوتون خواهند کرد...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
سانسورچیِ مدعی آزادی بیان! چرا متنو سانسور کردی؟!
زهرا۱۷
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
1
36
انگار تو سرشتمونه که اول خراب کنیم بعد فکر کنیم چه راه حلی برا درست کردن اوضاع داریم
انگار نه انگار که میتونیم فکر کنیم پیشگیری بهتر از درمانِ.
نمیدونین چیزی که از بین رفته اعتمادِ.مگه میشه اعتماد رو بازسازی کرد اگر هم بشه کج دار مریضه که فایده نداره. تاوانِ اعتماد مجدد خیلی سنگینِ
صدیق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
11
65
مردم عصبانی و دلها پر از کینه است . اینها که گفتم مردمند نه اغتشاشگر نه ساختار شکن اینها مردمند و به قول احمدی نژاد ...مالک این کشورند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
اینکه فرمودید مردم، درست، اما اینکه فرمودید بقول احمدی نژاد، یعنی اوشون هم از این مردمن؟!
در این صورت واقعا بر بینش خوبتون متاسفم.
حوادث و اتفاقات خشن در کشور همگی از جنس احمدی نژادین.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
3
49
جان باختگان مشخص اند پرتقال فروش کیه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
3
7
نه بابا ...
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
1
71
همه مردم می داننداغتشاشگران کیانند.بیهوده معترضان راآشوبگرخطاب نکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
80
18
شما اصلاح طلب ها باز یه فتنه دیگه ای رو شروع کردید؟
یعنی چی که جان باختگان چه کسانی هستند؟
طرف اومده کلانتری و فرمانداری رو بگیره باید باهاش چیکار کنن؟ اگه توی یک کشور غربی که آمال و آرزوهای شماست یکی به یک مقرر پلیس حمله کنه باهاش چیکار میکنن؟
آفتاب چه مرگته؟ نکنه از اغتشاش و آشوب سودی میبری؟
پاسخ ها
عادل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
برادر عزیز اگه قرار باشه توی کشورهای توسعه یافته با معترضین به این شکل برخورد بشه که تا حالا نسل شون منقرض شده بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
شما پاسخ بده که چی شده که اینهمه عصبانی هستن که ملت به جای فرار از دست پلیس به پاسگاه پلیس حمله میکنن
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
11
38
وضع فعلی جامعه مثل روز بعد از انتخابات ۸۸ است همه در شوک فرو رفته اند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
27
24
مشکل اصلی در انتخابمان مان بود که الان به شدت ناراحت هستیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
32
26
چوب رای مان را میخوریم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
80
21
قدر امنیت کشور را بدانید که دشمن خارجی ودشمن داخلی باهم تصمیم گرفته اند با ایجاد فتنه ایران را مثل سوریه وعراق داعش زده کنند.
پاسخ ها
بهنام
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
بدبختی اینه دشمن داخلی و دشمن خارجی مون هم با هم دشمن هستن. این وسط ما مردمیم که ساندویچ شدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
فکر نکنم مردم گرسنه امنیت برایشان مهم باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
این حربه جواب نمیده.بر فرض که حرف شما صحیح باشه بهترین راه این هست که به خواست ملت توجه بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
9
18
دعوت میکنند به مجلسی رای دهید که همه یک تخصص دارند .
تهرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
8
37
جان باختگان مردم عادی هستند که با هدف اغتجشاشگر هدف قرار گرفتند
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
5
49
فقط همه پرسي
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
5
61
رفراندوم برگذار کنید تا متوجه بشید معترضان چه وزنی دارند.جواب سوالتان را نیز با نتیجه رفراندوم خواهید گرفت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
35
18
شمایی که برای آزادی به روحانی رای دادید هم در این بدبختی شریکید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
5
33
اصلا مساله رای نیست برادر که نوشتی چوب رایمان را میخوریم.
مساله .......حالا تو بیا به این رای بده یا اون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
5
8
دقیقا مشکل الان همان انتخاب غلط بود.
ناشناس
|
United States of America
|
۰۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
3
23
و آتش این کینه به انتقامی سخت از همه عاملین و خانواده هایشان تبدیل خواهد شد حتی به نوزادتان رحم نخواهند کرد
خروس بی محل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
5
7
تا وقتی جامعه ما چشم به برنامه و عملکرد منتخبین خود ندارد و به باند یا جناح رای میدهد هیچ اتفاق مثبتی نمی افتد. مثلا کمیسیون تلفیق بودجه تشکلی می شود دشمن شماره یک دولت میشود رئیس کمیسیون تلفیق و پول این مردم بدبخت بین نهادها و غیر پاسخگو تقسیم می شود. گویی غنیمت یافته اند. ..... موضوع باید در بازنگری قانون اساسی حل شود.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
وقتی عده ای را گلچین میکنند و مجبورت میکنند بهشون رای بدی چاره دیگری هم داری تازه اون منتخبین را هم دوباره قبول ندارند
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
3
23
این جنایت هیچطور التیام نمیابد.باید فکرشا را میکردین
آتش بازهم شعله ور تر خواهد شد خدا رحم کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
2
1
فقط به این خانم که اگر اشتباه نکنم گفته بودگردنش بخاطر چادر ارتروز گرفته یک ضرب المثل ایرانی را باید یاد اوری کرد《خود کرده ای و خود می خندی و فکر میکنی هنرمندی》
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
0
18
مردم میدانند چه اتفاقی افتاد است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
5
2
من نظری نمیدم چون مث معترضها شجاع نیستم خودخواهم جونم موقعیتم برام عزیزه دنبال درد سر نیستم
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین