کد خبر: ۶۲۴۵۴۰
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳
خلاقیتی جذاب و طعمی جدید

طرز تهیه و فوت و فن‌های کیک مرغ

کیک مرغ یکی از این غذاهایی است که با مواد الویه و کمی تغییرات می‌توانید غذایی به مراتب لذیذتر از الویه درست کنید و از آن لذت ببرید.
آفتاب‌‌نیوز :

سالاد الویه یا انواع سالادهای سرد بعد از مدتی تکراری می‌شوند و برای جلوگیری از این تکرار کافی است کمی خلاقیت به خرج دهیم تا همان مواد را در قالب یک غذای دیگر تهیه کنیم.

کیک مرغ هم یکی از این غذاهاست که با مواد الویه و کمی تغییرات می‌توانید غذایی به مراتب لذیذتر از الویه درست کنید و از آن لذت ببرید.

طرز تهیه و فوت و فن‌های کیک مرغ

مواد لازم:

سینه مرغ: دو عدد

ژامبون مرغ: ۲۵۰ گرم

پیازچه: نیم کیلو

گردو : ۲۵۰ گرم

نان تست: به میزان لازم

ماست: یک سوم سس مایونز مصرفی

سس مایونز: به میزان لازم

خامه: ۱۰۰ گرم

طرز تهیه و دستور پخت:

طرز تهیه و فوت و فن‌های کیک مرغ

۱. سینه مرغ را با یک عدد پیاز، نمک، فلفل و مقداری آب لیمو بپزید. پیازچه‌ها را هم به صورت حلقه حلقه خرد کنید.

۲. گردو و ژامبون را هم ریز خرد کنید. مرغ پخته شده را ریش ریش کنید. همه مواد خرد شده را داخل آسیاب سبزی خرد کن بریزید.

۳. ماست را هم با سس مایونز و خامه مخلوط کنید و به مواد خرد شده اضافه کنید تا مایه نرمی به‌دست بیاید.

۴. لبه‌های قهوه‌ای نان تست را ببرید و نان‌ها را در یک ردیف کف ظرف مورد نظرتان بچینید و از مواد آماده شده به اندازه یک لایه ۲ سانتی روی نان بمالید.

۵. وقتی تمام سطح نان را با مایه پوشاندید یک لایه نان دیگر روی مایه کیک بگذارید و به همین شکل تا تمام شدن مواد این لایه‌ها را ادامه دهید. البته بهتر است کیک دو طبقه شود، چون ممکن است لایه بیش از حد ، باعث جدا شدن لایه ها شود.

۶. روی لایه آخر و دیواره کیک را با سس مایونز کاملا بپوشانید و برای اینکه روی کیک را رنگی کنید میتوانید از آب لبو یا آب تره یا هویج استفاده کنید.

۷. کاهو را ریز خرد کنید و دیواره‌های اطراف کیک را با کاهو یا پیازچه خرد شده بپوشانید و روی کیک را هم با هر چیزی که به فکرتان می‌رسد تزیین کنید. فقط سعی کنید تا عطر و طعم کیک را تغییر ندهید.

۸. بهتر است سس مخلوط ماست و خامه را به اندازه کم و در چند مرحله درست کنید چون میزان سس بستگی به مواد کیک شما دارد که چقدر سس جذب کند.

فوت و فن‌ها:

- مایه کیک مرغ باید غلظت مایه سالاد الویه را داشته باشد و مواد را می‌توانید طبق سلیقه‌تان تغییر دهید. مثلا می‌توانید اندازه ماست و سس مایونز را کم یا زیاد کنید. تعداد تخم مرغ‌ها و مقدار مرغ را بیشتر یا کمتر کنید.

- می‌توانید در مایه کیک هر نوع ژامبونی را که دوست دارید و یا از گوشت بوقلمون به جای گوشت مرغ استفاده کنید.

- کناره‌های نان تست را ببرید و به شکل مثلث برش دهید و سالاد مرغ را بین دو تکه از نان‌ها قرار دهید و به دلخواه روی آن را تزیین کنید و از کاغذ شیرینی در زیرش استفاده کنید تا به شکل شیرینی تر در بیاید.

- می‌توانید از نخود فرنگی، هویج، ذرت، شوید یا هر چیز دیگری که دوست داشتید در مواد کیک استفاده کنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین