کد خبر: ۶۲۴۷۹۷
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵
یک افتضاحی شده ولی باید به گونه‌ای آن را جمع کرد تا اصل نظام آسیب نبیند

علی مطهری: شروع مذاکرات برجام با دستور رهبری بود/ مجلس اختیار افزایش قیمت حامل‌های انرژی را به دولت داد

نماینده تهران در مجلس در جمع دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر درباره تصمیم اخیر شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا درخصوص اصلاح قیمت بنزین گفت: این موضوع یکی دوسالی است که در دولت و مجلس ضرورتش مطرح شده، در برنامه ششم و بودجه سال 98 نیز مجلس این اختیار را به دولت داده که قیمت حامل‌های انرژی را افزایش دهد و درآمد حاصله را صرف اشتغال، حمل و نقل عمومی و نیازمندان کند. به هر حال با توجه به اینکه در شرایط تحریم ما امکان واردات بنزین را نداریم، رهبری چند بار پیگیری این موضوع را مطرح کردند.
آفتاب‌‌نیوز :

علی مطهری افزود: دولت هم این طرح را در شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا آورد و همان جا تصمیم‌گیری شد اما متأسفانه هم با شیب تند و هم به نحو بدی اجرا شد. پیش از آن دولت و مجلس برای انجام این کار توپ را به زمین یکدیگر می‌انداختند و گاهی ملاحظه انتخابات را می‌کردند. من خودم پیشنهاد افزایش قیمت بنزین را در صحن مجلس دادم ولی مجلس به آن رأی نداد.

مطهری با تأکید بر اینکه «افزایش قیمت بنزین برای تأمین کسری بودجه دولت نبوده بلکه کل درآمد آن قرار است به مردم برگردد»، اضافه کرد: در اینکه اتفاق خیلی بدی افتاده، تردیدی نیست. هم تصمیم بدی گرفته شده و هم بد اجرا شده، خیلی‌ها از دولت و مجلس هم غافلگیر شدند. آقای رئیس ‌جمهور به عنوان مقام اول اجرایی قطعاً در این باره مسئول است. اگر شرایط عادی بود، حتی باید ایشان را در مجلس استیضاح می‌کردیم اما حالا شاید این کار به صلاح نباشد؛ لذا استیضاح وزیر کشور به عنوان مسئول اجرای این طرح را پیگیری می‌کنیم که بسیار بد عمل کرد و مردم را قانع نکرد. می‌توانستیم خیلی کارها انجام دهیم که این طور نشود.

علی مطهری: شروع مذاکرات برجام با دستور رهبری بود/ مجلس اختیار افزایش قیمت حامل‌های انرژی را به دولت داد

این عضو فراکسیون امید مجلس ادامه داد: حالا باید چه کار کنیم؟ آیا به این موضوع دامن بزنیم که اصل نظام به خطر بیفتد یا در حدی که لازم است انتقاد کنیم و وادار کنیم کسانی که مسئولیتی داشتند، عذرخواهی کنند. می‌توانند بگویند اشتباه کردیم و دل مردم را به دست بیاورند.

وی درباره ماهیت اعتراضات نیز گفت: آیا اعتراضات از سوی سلطنت طلب‌ها و منافقین صورت گرفت؟ گزارشی به ما دادند که می‌گوید این طور نیست که نقش منافقین و سلطنت‌طلبان پر رنگ باشد. اینها عوام فقیر بودند. در تهران تعدادی بازداشت شدند که نمی‌دانستند اصلاح‌طلب، اصولگرا و منافق چیست. خیلی از اینهایی که بازداشت شدند و اغتشاشگر بودند، اهل خوردن مشروب و جستجوی سایت‌های ضد اخلاقی بودند. حرف اصلی این است که یک افتضاحی شده ولی باید به گونه‌ای آن را جمع کرد تا اصل نظام آسیب نبیند.

مطهری در پاسخ به سؤالی درباره انتشار فیلم‌هایی که در آن افرادی با لباس نیروهای انتظامی در حال اقدامات تخریبی هستند، گفت: اگر اینها درست باشد، آنها هم باید محاکمه شوند. مجلس هم پیشنهاد داده که گروه تحقیقی تشکیل شود و این مسائل بررسی شود. اگر اشتباهی شده، باید تاوانش را بدهند.

نماینده تهران در مجلس همچنین در پاسخ به سؤال دیگری گفت: رهبری گفته بودند مسأله بنزین را حل کنید و این موضوع را کلی گفته بودند. نهایتاً تصمیمی گرفته شد و ایشان هم گفتند هر تصمیمی گرفتید، تأیید می‌کنم.

وی با بیان اینکه «رهبری جوانمردانه پشت تصمیم اتخاذ شده درباره افزایش قیمت بنزین ایستاد»، یادآور شد: کسی که پمپ بنزین آتش می‌زند، جزو اشرار است. اگر در سال 57 هم این کار انجام می‌شد، اشتباه بود. آن زمان بیشتر سینماها را آتش می‌زدند و این به خاطر فساد و فحشا بود اما به هر حال باید توضیح داده شود که چند نفر از کشته شدگان این حوادث توسط نیروی انتظامی کشته شدند. باید بررسی شود که آیا گرفتن پول در قبال تحویل جنازه‌ها درست است یا غلط؟ حالا اینکه ما هم شلوغ کنیم و بساط دیگری راه بیندازیم، آیا مشکلی را حل می‌کند؟ درست است خیلی بد عمل کردند ولی حفظ اساس نظام مهم‌تر است. ما باید این موضوع را جمع کنیم و البته مقصران باید پاسخگو باشند.

برجام به رهبری تحمیل نشد

این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از اظهاراتش در پاسخ به سؤال دانشجویی درباره برجام، گفت: همه از برجام حمایت می‌کنند. شروع برجام و شروع مذاکرات هر دو با دستور رهبری بود. به دنبال نامه‌ای که از طریق سلطان قابوس به ایران داده شد که غنی‌سازی را به رسمیت می‌شناسند، ایشان دستور مذاکرات را دادند. مذاکرات با نظر ایشان شروع شد و برجام هم با نظر ایشان امضا شد. حالا اینکه بعداً اروپا و امریکا نقض پیمان کردند، بحث دیگری است. بخشی از نظام هم مایل بود که برجام اجرا نشود و مانع ایجاد کردند. اگر متحد بودیم و همه می‌خواستیم که برجام اجرا شود، شرایط فرق می‌کرد. متأسفانه بین خودمان جنگ قدرت شد که مبادا اجرای برجام به نفع آقای الف یا ب باشد.

مطهری در پاسخ به سؤال دانشجوی دیگری درخصوص نظر رهبری نسبت به برجام گفت: در مورد برجام متن برجام را ایشان خواندند و دستور امضای آن را دادند. منتهی از وظایف رهبری است که ایده‌آل‌ها را ببیند. ایشان شرایط را اعلام کردند و مذاکره کنندگان رفتند و تلاش کردند. نمی‌شود حساب ایشان را از کل نظام جدا کنید. این طور نبوده که برجام به ایشان تحمیل شده باشد. این توهین به ایشان است. ایشان کاملاً در متن قضیه بود و دستور مذاکره و امضای برجام را دادند ولی اروپا و امریکا بد عمل کردند و خیلی‌ها هم حدس می‌زدند که این طور شود. در واقع برجام تصمیم کل نظام بود و کسی نمی‌تواند از آن جاخالی بدهد. این عضو فراکسیون امید مجلس در پایان در پایان درباره بیانیه اخیر میرحسین موسوی گفت: کسی بیشتر از من از ایشان دفاع نکرده و از حصر حرف نزده است اما من این بیانیه اخیر را نپسندیدم.

رونمایی از اموال و دارایی علی مطهری

علی مطهری در پاسخ به سؤالی درباره علنی کردن فهرست اموال خود گفت: من یک خانه ۵۷۶ متری دارم که یک کوچه پایین‌تر از حسینیه ارشاد است، همچنین یک پژو پارس دارم و یک واحد آپارتمان هم برای پسرم گذاشتم و سهامی هم در انتشارات صدرا دارم که ناشر آثار استاد مطهری است. البته این اموال را قبل از نمایندگی داشتم و بخشی از آنها را هم پیش از انقلاب داشتم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
13
21
جناب برای همین گول شمارا خوردند ورای دادند.
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
8
16
این آقا زاده هم یکبار به نعل میزند و یکبار به میخ اصلا" شما نمی توانید ماهیت ایشان را از روی صحبتهایشان تشخیص دهید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
11
10
ای کاش نماینده گان مامثل آقای مطهری واقعیت های کشورابازگو کنندومانندبرخی هاباچاپلوسی مشکلات یااتفاقات کشوررابه گردن دیگران نیاندازندمردم آگاهندو40سال است که باروشهای سیاست زدگی مزورانه آشنا شده اندومی دانندعامل مشکات کشور چه کسانی هستند
ناشناس
|
Ireland
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
18
8
درود خدا بر روح بزرگ شهید مطهری و فرزند خلفش
.......
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
0
3
۵۷۸ متر خونه اونم سمت خیابون شریعتی میدونی چقد میشه
بالای ۲۰ میلیارد قیمت خونه شه.بعد میگه مردم تحمل کنید تا من و امثال من در خوشی باشیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
من مستاجر و در یکی از شهر های محروم ایران زندگی میکنم. درامد کمتر 1.5 میشه . ولی کسی مثل اقای مطهری نباید یه خونه داشته باشه . بی انصافیه . بنظرم یکی از مردان ازاده ایرانه. درسته اصولگراست اما منصفه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
0
2
آقای مطهری شما در خانه ۵۷۶ متری چجوری زندگی می کنی ؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین