کد خبر: ۶۲۴۸۷۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶
واعظی گفته "کسانی که انتقادی دارند، آزاد هستند تا نظراتشان را بگویند"

واعظی: وضعیت بازداشت شدگان توسط کمیته دولت پیگیری می‌شود/قطع اینترنت سیستان بخاطر ورود اشرار پاکستانی به ایران!

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به تشکیل کمیته‌ای سه نفره شامل وزیر کشور، وزیر دادگستری و معاون حقوقی رئیس جمهور اعلام کرد که این کمیته موظف شد تا حساب کسانی که قصد آشوب نداشتند را از آن‌هایی که خوف و ترس ایجاد کردند، جدا کند.
آفتاب‌‌نیوز :

محمود واعظی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در مورد تشکیل کمیته سه نفره برای بررسی وضعیت بازداشت شدگان و آسیب دیدگان ناآرامی‌های اخیر اظهار کرد: کمیته سه نفره‌ای که متشکل از وزیر کشور، وزیر دادگستری و معاون حقوقی رئیس جمهور هستند، براساس ابلاغی که دیروز شد وظیفه دارند بررسی‌های لازم را انجام دهند.

وی افزود:‌ قطعا در این اتفاقاتی که افتاد کسانی هستند که یا رهگذر بودند یا داشتند تماشا می‌کردند. در واقع کسانی بودند که قصد آشوب نداشتند، به هر حال این‌ها به نوعی آسیب دیدند؛ لذا دولت وظیفه خودش می‌داند که بررسی های لازم را انجام دهد تا آن‌هایی که بی‌گناه هستند حساب‌شان از کسانی که آمدند، آشوب کردند و خسارت زیادی به اموال مردم زدند، جدا شود.

واعظی: پی‌گیری وضعیت بازداشت شدگان توسط کمیته دولت/قطع اینترنت سیستان برای حفظ جان و مال مردم

رئیس دفتر رئیس جمهور همچنین بیان کرد: خوشبختانه اقدامی که دیروز انجام شد و قوه قضائیه هم در حال انجام این کار است، در واقع به دنبال این هستیم اگر کسانی انتقادی دارند، آزاد هستند تا نظراتشان را بگویند. بررسی و جدا کردن حساب کسانی که آشوب کردند با سلاح سرد یا گرم خوف و ترس ایجاد کردند وظیفه این کمیته است.

واعظی درباره سفر یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان به ایران و این‌که آیا پیامی به همراه داشته است یا خیر؟ گفت:‌ اگر منظور، پیام از جانب مقامات کشورش یا سلطان عمان باشد، بله، ایشان حامل پیام برای همکاری دو جانبه و همکاری منطقه‌ای بود.

وی ادامه داد: ‌در زمان ملاقات هم اعلام کرد که از طرح صلح هرمز حمایت می‌کنیم، علاقه‌مند هستیم در این زمینه کار شود، ما هم اعلام کردیم فرصت خوبی است با توجه به روابط بسیار خوب تاریخی و امروز ایران و عمان در مسائل منطقه همکاری بیش‌تر انجام شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور اظهار کرد:‌ در جریان این ملاقات اعلام شد در عمان تصمیم گرفته‌اند روابط اقتصادی گسترده شود و در همین هفته وزیر صنایع این کشور به همراه 40 شرکت بزرگ عمانی برای تشکیل کمیسیون مشترک به ایران می‌آید و این مساله مورد استقبال ما است.

واعظی خاطرنشان کرد:‌ اصول سیاست ما همکاری نزدیک و حسن همجواری با همسایگان است، علاقه‌مندیم این روابط را با همه همسایگان داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا آماری از کشته‌ها یا بازداشتی‌های ناآرامی‌های اخیر اعلام نمی‌شود؟ گفت:‌ کار که فقط، کار دولت نیست، کاری است که همه قوا هم در جمع شدن این مشکل تلاش کردند، نیروی انتظامی،سپاه، قوه قضائیه و... هم تلاش کردند، لذا اطلاعات کامل شود، اعلام می‌کنند. البته اولین سری اطلاعات روز گذشته در اخبار ساعت 14 اعلام شد، لذا وقتی اطلاعات کامل شود به اطلاع مردم می‌رسد.

وی درباره این‌که آمار اعلام شده فقط در مورد تهران بوده است، گفت:‌ به هر حال این‌ها را اعلام می‌کنند، در جلسه سخنگوی قوه قضائیه سوال کنید. سخنگوی قوه قضائیه حتما اطلاع رسانی بیش‌تری می‌کند، به هر حال بنا بر این است همه آمارها کامل شد چه دولت، چه قوه قضائیه یا نیروهای مختلف به اطلاع مردم خواهند رساند.

واعظی درباره سفرهای برنامه‌ریزی شده رئیس جمهور گفت: قرار است سفری به مالزی و ژاپن اواخر این ماه احتمالا انجام شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که روز گذشته یک رسانه ژاپنی مدعی شد ایران پیشنهاد سفر به توکیو را داده است،‌ اظهار کرد: به هر حال هر سفری که به هر جای دنیا انجام شود، باید اراده‌اش وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد:‌ بله دعوتی را ماهاتیر محمد داشته که برای اواخر این ماه با رایزنی‌هایی که انجام شده و هیات و دعوت‌نامه‌هایی که آمده سفر به مالزی پذیرفته شده که انجام شود. از طرف دیگر شینزوآبه در سفری که به ایران داشت، از آقای روحانی دعوت کرد با توجه به این که دوری راه وجود دارد، سعی شد به‌گونه‌ای سفرها انجام و تجمیع شود که صرفه‌جویی شود، لذا آمادگی داریم به این سفر پاسخ مثبت دهیم.

واعظی همچنین درباره این‌که برخی نیروهای تندرو مباحثی را در مورد ضربه و آسیب زدن به دولت مطرح می‌کنند و این رویکردهای تخریبی تا چه اندازه سنگ اندازی در فعالیت‌های دولت محسوب می‌شود؟ گفت:‌ به هر حال این مطلب جدید نیست، ما همیشه در این 6 سال گذشته متاسفانه با این پدیده مواجه بودیم، انتخابات تمام شده ولی رقابت‌های انتخاباتی تمام نشده و همان صف‌بندی‌هایی که در دوران انتخابات بود ادامه پیدا کرده، امسال هم که سال انتخابات است و در اسفند ماه انتخابات مجلس را داریم، خیلی از این‌ها که یا علاقه‌مند هستند خودشان به مجلس بروند یا دوستان هم‌فکرشان به مجلس بروند، دیواری کوتاه‌تر از دولت پیدا نمی‌کنند.

رئیس دفتر رئیس جمهور همچنین بیان کرد: دولت همیشه از انتقاد و نقد سازنده استقبال کرده و می‌پذیرد، عده ای هم هستند از این فضایی که دولت به وجود آورده تا مردم و رسانه‌ها بتوانند نقد کنند، پا را فراتر گذشته و وارد تخریب و اتهام‌زنی می شوند. امیدواریم شرایط کشور را دوستان و عزیزان درک کنند که شرایط خاصی است، با دشمن خارجی مواجهیم، آمریکا و اسرائیل و برخی ازکشورهای منطقه فشار حداکثری بر مردم و نظام می‌آورند.

واعظی همچنین در مورد این‌که آیا رئیس مستعفی جمعیت هلال احمر قصد خروج از کشور را داشته است؟ اظهار کرد: بله وی چند روز پیش برای اینکه در اجلاسی در ژنو شرکت کند، اجازه گرفت، ما موافقت کردیم ولی نمی دانستیم که ممنوع الخروج بود اگر می دانستیم می‌گفتیم معاونش برود. صبح هم که از اجلاس بیمه بازگشتم شنیدم بازداشت شده است.

وی درباره علت قطع اینترنت سیستان و بلوچستان هم گفت:‌ قطعی اینترنت سیستان و بلوچستان هیچ ارتباطی با آن اتفاقات هفته گذشته ندارد، آنجا در یک بخشی مساله‌ای پیش آمده و نگرانی‌هایی را نیروهای امنیتی دارند، اما با توجه به اینکه شرایط سیستان و بلوچستان خاص است و اشراری که در پاکستان اقامت دارند مواقعی وارد شده و حرکات تخریبی انجام می‌دهند و خارج می‌شوند، به همین دلیل نیروهای امنیتی آنجا به دنبال این هستند که خسارتی به مردم وارد نشود و جان مردم حفظ شود یک مقدار ملاحظه می کنند به محض این که این مساله حل شد اینترنت وصل می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
محمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
3
23
واقعا دلیل مسخره ای بود! مگه قبلا اشرار از پاکستان وارد نمیشدند؟ ...پسری که خانوادش رو کشته و فراریه رو هنوز نتونستین بگیرین بعد اینترنت رو مقصر گرفتین؟ واقعا نوبره!
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
2
16
واقعا چه باید گفت متاسفانه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین