کد خبر: ۶۲۴۸۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲

منع ورود دیپلمات‌های مالزی؛ پاسخ انتقام‌جویانه تل‌آویو به مواضع ماهاتیر محمد

روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت که وزارت خارجه رژیم صهیونیستی به دیپلمات‌های مالزیایی اجازه نمی‌دهد وارد اراضی اشغالی شوند.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از روزنامه عربی۲۱، ایتمار آیخنر، خبرنگار سیاسی روزنامه یدیعوت آحارونوت در گزارشی نوشت: تصمیم اسرائیل به خاطر اظهارات ماهاتیر محمد، نخست‌وزیر مالزی گرفته شده است.محمد شدیدا از اسرائیل انتقاد می‌کند. او سال ۲۰۱۸ در مصاحبه با شبکه بی بی سی گفته بود که اساس مشکلات خاورمیانه اسرائیل است. وی در مصاحبه با آسوشیتدپرس نیز گفته بود که اصطلاح ضدیهودیت برای ممانعت از توجیه انتقاد از یهودیانی که مرتکب اقدامات ناشایست می‌شوند ایجاد شده است. ماهاتیر محمد قبلا از مسلمانان خواسته بود علیه اسرائیل متحد شوند چراکه یهودیان امروز از طریق هم‌پیمانانشان در جهان حکمرانی می‌کنند.

منع ورود دیپلمات‌های مالزی؛ پاسخ انتقام‌جویانه تل‌آویو به مواضع ماهاتیر محمد

این خبرنگار گفت: مالزی قبلا هم مانع ورود تیم شنای اسرائیل شده بود و همین مسئله باعث شد میزبانی جهانی از مالزی گرفته شده و به لندن داده شود. ماهاتیر محمد اخیرا از افتتاح سفارتی برای فلسطین در امان خبر داد اما وزارت خارجه اسرائیل تصمیم گرفت به هیچ کدام از دیپلمات‌ها اجازه ندهد از اراضی "اسرائیل" بازدید کنند. در صورتی که ماهاتیر محمد به این سیاست ادامه بدهد دیپلمات‌های مالزیایی هرگز وارد "اسرائیل" نخواهند شد. سالانه ۴۰ هزار گردشگر مالزیایی و اندونزیایی وارد "اسرائیل" می‌شوند اما ورود دیپلمات‌های مالزیایی ممنوع است. اما اگر مالزی سیاستش را تغییر بدهد اسرائیل نیز سیاست خود را تغییر خواهد داد.

وی گفت: اگر مالزی همچنان اسرائیل را "جذامی" بداند و به ورزشکاران اسرائیلی اجازه ورود به مالزی را ندهد دیپلمات‌های مالزیایی نیز حق ورود به "اسرائیل" را نخواهند داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
1
3
درود بر ماهاتیر محمد
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین