کد خبر: ۶۲۴۸۹۲
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸

وقتی سران ناتو به غیبت ترامپ می‌نشینند

در حالیکه رهبران ناتو سعی دارند در گردهمایی خود در لندن اتحاد را به نمایش بگذارند اما ویدئویی که از چند تن از آنها در کاخ ملکه انگلیس منتشر شده نشان می‌دهد که در حال غیبت کردن درباره عملکرد ترامپ هستند.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در این تصاویر که در مراسم برگزار شده در کاخ باکینگهام انگلیس گرفته شده جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا با امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه و بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس و مارک روته، نخست‌وزیر کانادا و شاهزاده آن، دختر ملکه سرگرم گفتگو است.

در میان گفتگو جانسون از ماکرون می پرسد: چرا دیر کردید؟ ترودو با صدایی که به وضوح شنیده می شود می‌گوید: دیر کرد چون ۴۰ دقیقه کنفرانس خبری داشت.بله، بله، بله ۴۰ دقیقه! این سخنان او به جلسه طولانی و بدون برنامه پرسش و پاسخ ترامپ با خبرنگاران اشاره دارد.

وقتی سران ناتو به غیبت ترامپ می‌نشینند

ترودو می افزاید: تیمش را دیدید که چطور فکشان پایین افتاد؟

مشخص نیست که ضمیر "او" در سخنان رهبر کانادا به ترامپ اشاره دارد یا خیر.

در این مکالمه هیچ اشاره مستقیمی به ترامپ نمی‌شود، اما اوایل سه‌شنبه دونالد ترامپ در دو جلسه طولانی پرسش و پاسخ با خبرنگاران، موضوعات مختلفی از ناتو تا کره‌شمالی و تجارت تا استیضاح را مورد بحث قرار داده بود؛ گفت‌وگوی اول در کنار ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو بود و مورد دوم با امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه. او در یکی از کنفرانس‌های خبری، سخنان ماکرون را "بسیار زننده" توصیف کرد.

رئیس‌جمهوری آمریکا و همتای فرانسوی او نشستی پر تنش در حاشیه اجلاس سران ناتو در لندن داشتند، به نحوی که ترامپ در مقطعی از این نشست با لبخند به امانوئل ماکرون به طعنه هشدار داد که اگر دلش می‌خواهد می‌تواند تعدادی از شبه‌نظامیان داعشی را به فرانسه بفرستد.

با این حال رئیس‌جمهوری فرانسه که به وضوح از این صحبت ترامپ آزرده خاطر شده بود، پاسخ داد: «بیاید جدی باشیم.» او در ادامه این صحبت‌هایش استدلال کرد: «تعداد شبه‌نظامیان خارجی اروپایی داعش چندان زیاد نیستند و اینکه صرفاً به جای کلیت مساله، روی این موضوع جزئی متمرکز شویم مفید نخواهد بود.» ماکرون در ادامه با بیان اینکه اکثر شبه‌نظامیان داعشی از کشورهای سوریه و عراق آمده‌اند، در عین حال صحبت ترامپ مبنی بر شکست خوردن این گروه تروریستی را زیر سوال برد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین