کد خبر: ۶۲۴۹۸۱
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵

بزرگترین خسارت تاریخ فوتبال ایران

«اگر ادعای قاضی‌زاده هاشمی، مدیربرنامه ویلموتس و حرف‌های برخی مدیران عالی‌رتبه ورزش را که خارج از مصاحبه عنوان کرده‌اند، ملاک قرار بدهیم، انتقال ناموفق ویلموتس با این رقم سنگین بزرگ‌ترین خسارت تاریخ فوتبال ایران محسوب می‌شود.»
آفتاب‌‌نیوز :

«در تاریخ ۲۴ اردیبهشت برای خبر توافق ویلموتس با فدراسیون فوتبال تیتر «شکلات تلخ بلژیکی» را انتخاب کردیم و پرسیدیم: «این همان مربی برندی است که تاج قولش را داده بود؟» در این گزارش با توجه به کارنامه نه‌چندان خوب ویلموتس تردیدهایی را درباره احتمال موفقیت این مربی در تیم ملی مطرح کردیم.

کمتر از ۷ ماه پس از این انتخاب که با شعار «فوتبال هجومی» همراه بود، فدراسیون چاره‌ای جز فسخ قرارداد پیدا نکرد و حالا باید همه چیز از نو شروع شود. مانورهای تبلیغاتی روزهای اول، پس از غیبت‌های ویلموتس و شکست مقابل بحرین و عراق جایش را به بیانیه‌های گنگی داده که در آن نمی‌توانید پاسخی برای خشم و ناامیدی هواداران پیدا کنید.

بزرگترین خسارت تاریخ فوتبال ایران

فرآیند انتخاب جانشین مربی بلژیکی هم در سکوت پیش می‌رود و فدراسیون خودش را مقید به اطلاع‌رسانی شفاف نمی‌داند؛ همان طور که خبر فسخ قرارداد ویلموتس را دیروز نه سایت فدراسیون فوتبال که خبرگزاری مهر اعلام کرد.

فسخ ویلموتس اما تنها خبر جنجالی ۲۴ ساعت اخیر فوتبال ایران نبود. در اولین ساعات روز قاضی‌زاده هاشمی، عضو کمیسیون ورزش مجلس در یک برنامه تلویزیونی مدعی شد که دستمزد سالانه ویلموتس سه میلیون دلار در سال بوده است. پیش از این مدیر برنامه ویلموتس هم با اشاره به اقساطی که به این مربی پرداخت شده ناخواسته رقم قرارداد را لو داده بود که مشابه همین رقم بود. در این شرایط تکذیبیه فدراسیون فوتبال که ساعتی بعد منتشر شد، کمتر کسی را متقاعد کرد که قرارداد ویلموتس کمتر از این بوده است. پس اگر ادعای قاضی‌زاده هاشمی، مدیر‌برنامه ویلموتس و حرف‌های برخی مدیران عالی‌رتبه ورزش را که خارج از مصاحبه عنوان کرده‌اند، ملاک قرار بدهیم، انتقال ناموفق ویلموتس با این رقم سنگین بزرگ‌ترین خسارت تاریخ فوتبال ایران محسوب می‌شود.

مسئول اصلی ناکامی اخیر تیم ملی فدراسیون فوتبال است که با آگاهی از جدایی کی‌روش پس از جام ملت‌های آسیا و فرصت طولانی که برای انتخاب جانشین داشته، سراغ مارک ویلموتس رفته و حاضر شده چنین مبلغی برای او بپردازد.

از فدراسیون فوتبال که در روز ورود ویلموتس نشست خبری پر سر و صدایی برگزار کرد، انتظار می‌رود حالا هم شفاف باشد و درباره چند ابهام بزرگ درباره نیمکت تیم ملی پاسخ بدهد: انتخاب ویلموتس با چه معیارهای فنی بوده و چه کسانی در این انتخاب نقش داشته‌اند؟ رقم قرارداد ویلموتس بر چه مبنایی تعیین شده؟ جزئیات فسخ قرارداد مربی بلژیکی چیست؟ در انتخاب سرمربی جدید تیم ملی چه ملاحظاتی در نظر گرفته می‌شود و تصمیم نهایی با چه کسی است؟»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین