کد خبر: ۶۲۴۹۸۶
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹
منتظری گفته "از طرح دشمن خبر داشتیم که مردم را به خیابان بکشانند"

دادستان کل: ملت ایران به خاطر نان یا رفاه قیام نمی‌کند؛ پای ولایت ایستاده است/ اگر ماموران حضور پیدا نمی‌کردند، اصفهان را نابود می‌کردند/ درباره کشته‌شدگان به نتیجه کامل نرسیده‌ایم

دادستان کل کشور گفت: از روز اول دستگیری‌ها (درناآرامی‌های آبان) سیاست جدی قوه قضاییه این بود که نسبت به ضابطین یعنی وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه و نیروی انتظامی مرتب برنامه داشتیم که سریع صفوف دستگیرشدگان را از هم جدا کنند و تعیین تکلیف شوند.
آفتاب‌‌نیوز :

دادستان کل کشور گفت: از روز اول دستگیری‌ها (درناآرامی‌های آبان) سیاست جدی قوه قضاییه این بود که نسبت به ضابطین یعنی وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه و نیروی انتظامی مرتب برنامه داشتیم که سریع صفوف دستگیرشدگان را از هم جدا کنند و تعیین تکلیف شوند.

حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان خمینی‌شهر اصفهان افزود: ممکن است عده‌ای همینجور گرفته شدند، در صحنه بودند و تقصیر نداشتند یا تقصیر آنها جزیی بود یا جوان بوده و دچار احساسات شدند اما افرادی که اسلحه به‌کار بردند، آدم کشتند و آتش زدند باید جدا و در چارچوب مقررات، تعیین تکلیف شوند که این کار زمان می‌برد.

دادستان کل: ملت ایران به خاطر نان یا رفاه قیام نمی‌کند؛ پای مسیر ولایت ایستاده است/ اگر ماموران حضور پیدا نمی‌کردند، اصفهان را نابود می‌کردند/ درباره کشته شدگان به نتیجه کامل نرسیده‌ایم

وی با بیان اینکه مرتب این موضوع را رصد می‌کنیم و ممکن است در این حوادث چند نفر آدم بیگناه دستگیر شوند، اظهارداشت: تعداد زیادی در روزهای اول دستگیری به‌ویژه در تهران و اصفهان، تعیین تکلیف و با التزام و تعهد آزاد شدند.

حجت‌الاسلام منتظری با اشاره به اینکه عده‌ای از اعتراض مردم به قیمت بنزین، سوء استفاده کردند، اظهارداشت: ما هم از طرح دشمن خبر داشتیم که از حدود ۲ سال گذشته برنامه‌ریزی می کردند تا از یک حادثه استفاده کنند، مردم را به خیابان بکشانند و اغتشاش ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه دشمن سوار بر موج شد و آن حادثه‌ها در چند شهر به وجود آمد، خاطرنشان کرد: نیروهای امنیتی در کمتر ۷۲ بساط فتنه را جمع کردند و در حوادث این چنینی و اغتشاشات وظیفه دارند امنیت مردم را حفظ کنند به طوری که اگر ماموران انتظامی، اطلاعات و امنیتی حضور پیدا نمی‌کردند، شهر اصفهان را نابود می‌کردند.

دادستان کل کشور گفت: عده‌ای سنگ یک مشت اغتشاشگر را به سینه می‌زنند. اما مردم سهم خود را جدا کردند و گفتند ما اعتراض داریم اما از جنایتکاران و اغتشاشگران جدا هستیم.

وی با بیان اینکه عده‌ای حرف‌هایی می‌زنند که از حلقوم عوامل استکبار شنیده می‌شود، اضافه کرد: آن چه نماینده‌ای است که با تلویزیون دشمن مصاحبه کرده بعد تکذیب می‌کند، اینقدر نباید بصیرت داشته باشد که بداند چه کسی با او مصاحبه می‌کند. اگر فرزند یا مال شما مورد تهاجم قرار گرفته بود بازهم این حرف‌ها را می‌زدید.

وی با تاکید بر اینکه درباره کشته شدگان به نتیجه کامل نرسیده‌ایم، خاطرنشان کرد: عده‌ای از نیروی انتظامی، نظامی و بسیجیان نیز به شهادت رسیدند.

دادستان کل کشور با بیان اینکه هنوز اطلاعاتی هست که نمی‌توانیم برملا کنیم، اضافه کرد: در برخی مکان‌ها از جمله مرکز استان‌ها انباشت‌هایی از سلاح‌ها کشف شد.

وی ادامه داد: فردی که می‌دانیم چه عینکی به چشم زده و به دنبال چه اهدافی است و آبشخورش کجاست، خود را به عنوان دلسوز مردم و آسیب دیدگان جا می‌زند درحالی که یک ریال به این آسیب دیدگان کمک نمی کند.

حجت الاسلام منتظری با بیان اینکه دولت وظیفه دارد خسارت آسیب‌دیدگان را تامین کند، خاطرنشان کرد: دیشب هیات دولت کمیته ای را برای این کار تعیین کرد تا از خانواده‌ها دلجویی و خسارت‌ها برآورد شود.

وی تاکید کرد: ملت ما به خاطر نان یا رفاه ظاهری قیام نمی‌کند بلکه پای اسلام، ارزش‌های دینی و مسیر ولایت ایستاده است.

دادستان کل کشور به حوادث لبنان و عراق اشاره و تصریح کرد: هدف این حوادث، ایران است و چرا می‌روند کنسولگری ایران در نجف، کربلا و بصره را هدف قرار می‌دهند. تعدادی از کسانی که با عنوان شیعه انگلیسی، رگه هایی از آنها در ایران نفوذ پیدا کرده است، به دنبال توطئه خطرناک هستند تا ۲ ملت مسلمان ایران و عراق را از هم جدا کنند.

وی اضافه کرد: پرسش جدی از کسانی که سنگ این جریان‌های انحرافی را به سینه می‌زنند این است که اگر شیعه واقعی هستند چرا پایگاهشان در انگلیس است و آنجا دفتر زدند.

به گفته وی این سیاست انگلیس است که با پول‌های فراوان، عده ای را به نام مرجع در لباس مبلغ دین و مذهب شیعی در ایران و عراق و برخی جاها به راه انداخته است اما ملت ما بیدار بوده و هست و باید آنها را رصد کند.

وی با بیان اینکه روزی باید در برابر میزان حد الهی پاسخگوی اعمالمان باشیم، تاکید کرد: اگر کسی این باور را داشته باشد در مدیریتش خیانت و کوتاهی نمی‌کند و برای صندلی ها و سِمَت ها ذره ای ارزش قائل نیست.

حجت الاسلام منتظری با اشاره به اینکه بخشی از ضعف‌ها و اشکالات به مدیران بر می‌گردد، تصریح کرد: برای نظام جمهوری اسلامی زیبنده نیست که رییس اداره یا قاضی ای در آن به‌دلیل فساد مالی یا اخلاقی دستگیر شود.

وی تاکید کرد: ما هرگز در دستگاه قضایی طالب این نیستیم که پرونده اضافه و نام فردی را به عنوان محکوم یا متهم اعلام کنیم اما چه کنیم وقتی گاهی یک قاضی یا مدیر ما دچار فساد می شود.

دادستان کل کشور با بیان اینکه مردم هم انتظار دارند که دستگاه قضایی به وظیفه اش یعنی اجرای قانون و برخورد با فاسد عمل کند، خاطرنشان کرد: مردم ما در ۴۰ سال نشان دادند در مقاطع حساس در برابر توطئه دشمن مقاومت می کنند.

وی افزود: اگر یکی از حرکت‌هایی که دشمنان علیه ملت و نظام ما داشتند برای هر کشور دیگری اتفاق می افتاد آن کشور را از پای در می‌آورد اما حضور، اخلاص، از خودگذشتگی و تبعیت مردم از ولی فقیه نقشه و توطئه دشمنان را خنثی کرد.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه امروز دشمن در حوزه جنگ اقتصادی با همه توان به میدان آمده است، تصریح کرد: بخشی از مشکلات در حوزه اقتصاد کشور به تحریم و توطئه‌هایی که استکبار علیه ما دارد، برمی گردد اما نکته قابل توجه این است که کشورمان ملت توانا و ذخائر خدادادی فراوان دارد که اگر مدیریت درستی داشته باشد هرگز توطئه دشمن در این جنگ اقتصادی به نتیجه نمی‌رسد.

حجت الاسلام منتظری با بیان اینکه به علت سوء مدیریت و خیانت برخی خائنان در این شرایط مشکلات ما مضاعف شده است، اضافه کرد: انتظار ما از مدیران اجرایی و اقتصادی این است که شرایط را در نظر بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه قیمت بنزین باید مدیریت می‌شد، ادامه داد: مجلس قانونی وضع کرده بود که هر سال متناسب با تورم، قیمت سوخت و حامل انرژی افزایش یابد و اگر قیمت بنزین با شیب ملایم افزایش می‌یافت به مردم فشار نمی‌آمد.

دادستان کل کشور درباره صندوق‌های قرض الحسنه گفت: این صندوق‌ها باید تقویت و در عین حال، مدیریت و ساماندهی شود.

دادستان کل کشور روز چهارشنبه به عنوان نماینده رئیس دستگاه قضا به شهرستان خمینی‌شهر سفر کرد.

شهرستان خمینی شهر با بیش از ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۱۰ کیلومتری غرب اصفهان است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Germany
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
0
121
ما هم باورمان شد!
علی فدایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
0
127
اتفاقا مردم به ونبال نان شب هستند و انقدر گرفتاری دارند که ...
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
0
69
از دوسال پیش خبر داشتید و نتیجه این شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
1
84
...اتفاقا من ...دنبال نان و رفاه هستم....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
1
92
ما ملت گشنه ایم رفاه میخواهیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۵
لطفا از جانب دیگران نگو...
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین