کد خبر: ۶۲۵۲۲۶
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸

درخواست جمهوری‌خواهان آمریکا برای شهادت پسر بایدن

عضو ارشد کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به رئیس این کمیته تاکید کرد، جمهوری‌خواهان این مجلس از هانتر بایدن، آدام شف، افشاگر رسوایی ترامپ-اوکراین و تعدادی دیگر می‌خواهند تا در جلسات دادرسی استیضاح شهادت بدهند.
درخواست جمهوری‌خواهان آمریکا برای شهادت پسر بایدن
آفتاب‌‌نیوز :

 در نامه داگ کالینز، عضو ارشد کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا خطاب به جری نادلر، رئیس این کمیته آمده است: «برای فراهم آوردن زمینه و شفافیت در مورد واقعیت‌های اساسی در "تحقیق استیضاح" مردم آمریکا شایسته این هستند که صحبت‌های شاهدان ذیل را در کمیته قضایی بشنوند؛ آدام شف رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا، افشاگر ناشناس که شکایت او "تحقیق استیضاح" را به جریان انداخت،‌ هانتر بایدن، پسر معاون رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا و عضو سابق هیات مدیره شرکت بوریسما هولدینگز.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک،‌ در همین حال جو بایدن، نامزد پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از حزب دموکرات که سابقا معاون باراک اوباما بود، در مصاحبه‌ای در دفاع از هانتر بایدن برآمد. او متهم به فساد احتمالی در زمان عضویت در هیات مدیره شرکت گاز دولتی "بوریسما" در اوکراین است. جو بایدن گفت: شاید حضور پسرم در هیات مدیره شرکت‌های خارجی بد به نظر برسد اما او هیچ کار اشتباهی انجام نداده است.

تاکنون شواهدی مبنی بر دست داشتن بایدن و پسرش در فساد در اوکراین به دست نیامده است. جو بایدن در پاسخ به سوالی درباره این که آیا حضور پسرش در هیات مدیره این شرکت امری اشتباه محسوب می‌شود و اصلا کاری قانونی بوده است یا خیر، شدیدا از پسرش دفاع کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین