کد خبر: ۶۲۵۲۴۴
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵

آغاز مذاکرات ایران و عربستان درباره حج سال آینده

رئیس سازمان حج و زیارت در رأس هیأت همراه، برای مذاکرات حج تمتع ۹۹ بامداد امروز ۱۶ آذرماه عازم عربستان شد.
آغاز مذاکرات ایران و عربستان درباره حج سال آینده
آفتاب‌‌نیوز :

علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت پیش از عزیمت به کشور عربستان اظهار داشت: سفر به عربستان برای مذاکرات حج تمتع ۹۹ و بنا به دعوت وزیر حج و عمره عربستان سعودی صورت گرفته است.

وی افزود: امیدواریم در این سفر بتوانیم آنچه که برای برگزاری یک حج کامل و جامع، توام با عزت، کرامت، امنیت و آرامش حجاج ایرانی در کنار سایر حجاج لازم است را با طرف عربستانی به توافق برسیم.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به ثبت نام کنندگان حج تمتع در سال‌های ۸۵ و ۸۶ گفت: با توجه به خیل عظیم ثبت‌نام کنندگان در حج تمتع که منتظر تشرف به این سفر هستند، امیدواریم با پیگیری‌هایی که صورت می‌گیرد، بتوانیم سهمیه مازادی را برای حجاج اخذ کنیم و اگر این همراهی از سوی کشور میزبان انجام گیرد، تعداد بیشتری از مشتاقان و منتظران حج تمتع به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

وی درباره راه‌اندازی عمره نیز خاطر نشان کرد: در موسم حج تمتع گذشته مذاکراتی با طرف عربستانی صورت گرفت؛ شروطی در این خصوص مطرح بود که موضوع امنیت، عزت، آرامش و حفظ کرامت عمره گزاران ایرانی در کنار سایر عمره گزاران از جمله مباحث طرح شده بود.

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: ان‌شاالله اگر شروط مطرح شده محقق شود، امیدوار هستیم تا مقدمات برای حضور عمره گزاران ایرانی فراهم آید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین