کد خبر: ۶۲۵۲۴۸
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵

سازش پرونده قتل پس از 10 سال

رئیس شورای حل اختلاف استان کرمانشاه از سازش یک پرونده قتل در اسلام آبادغرب پس از 10 سال از وقوع آن خبرداد.
سازش پرونده قتل پس از 10 سال
آفتاب‌‌نیوز :

جبار تجری اظهار کرد: چندماه پیش پرونده‌ای به شعبه صلح و سازش شهرستان اسلام آبادغرب وارد شد که مربوط به 10 سال پیش بود و در آن نزاع بین دو طایفه، قتل یکی از طرفین را رقم زده بود.

وی یادآور شد: با تلاش ستاد تالیف قلوب استان، همکاری رئیس دادگستری شهرستان اسلام آبادغرب و کارکنان شوراهای حل اختلاف استان، خوشبختانه این پرونده پس از 10 سال به رضایت طرفین و گذشت ختم شد.

همچنین روز گذشته(15 آذر) نیز مراسمی به این منظور با حضور مسئولین قضایی استان و برخی از مسئولین محلی در مسجد جامع اسلام آبادغرب برگزار شد که صادق عزیزی رئیس دادگستری شهرستان اسلام آبادغرب در این مراسم گذشت اولیای دم این پرونده را کاری بزرگ و خداپسندانه توصیف کرد و گفت: گذشت در اینگونه موارد کاری بسیار سخت است و از عهده هر کسی بر نمی‌آید.

وی یادآورشد: اگر چه خداوند در قرآن کریم قصاص را ضروری دانسته، اما در کنار آن گذشت را نیکو می‌داند و به یقین کسانی که در این گونه موارد از خون عزیز خویش می‌گذرند باید قلبی خدایی داشته باشند و رضایت خدا را مقدم بدانند.

رئیس دادگستری اسلام آبادغرب تصریح کرد: رئیس قوه قضائیه پس از روی کارآمدن بخشنامه‌ای درخصوص تقویت جایگاه اساسی شورای حل اختلاف بر مبنای اصلاح ذات‌البین ابلاغ کرد که در بند 6 این بخشنامه تاسیس شعبه ویژه صلح و سازش با ریش سفیدان، معتمدان محلی و متنفذان اجتماعی مورد تاکید قرار گرفته است.

عزیزی ادامه داد: در این راستا شعبه ویژه‌ای در شورای حل اختلاف شهرستان تاسیس شده که با دعوت از بزرگان و ریش‌سفیدهای شهرستان ماموریت‌هایی به این بزرگان محول می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: یکی از این ماموریت‌های خطیری که در ماه‌های گذشته به این بزرگان محول شد، تلاش در مصالحهر بین خانواده‌های سبزی و جعفری در بخش حسن‌آباد اسلام آبادغرب بود.

وی تصریح کرد: در این پرونده، خاندان سبزی با تأسی از سیره حضرت رسول با خویشتن‌داری از حق قصاص خود گذشت کردند تا خانواده جعفری نیز داغدار از دست رفتن عزیزشان نباشند و چهار فرزند فرد محکوم به قصاص، یتیم و بی‌سرپرست نشود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین