کد خبر: ۶۲۵۲۹۳
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰

قیمت کالاهای اساسی در مهرماه چگونه تغییر کرد؟

جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که از بین ۴۳ قلم کالای اساسی،‌ قیمت ۲۲ قلم کالا در مهر ماه کاهش یافته و بیشترین کاهش و افزایش قیمت در این ماه نسبت به شهریور به ترتیب مربوط به سیب‌زمینی درجه یک و خیار رسمی درجه یک است.
قیمت کالاهای اساسی در مهرماه چگونه تغییر کرد؟
آفتاب‌‌نیوز :

طبق این آمار قیمت خیار رسمی درجه یک و جوجه یکروزه گوشتی در مهر ماه امسال به ترتیب به ۵۴۹۰ و ۲۴۲۰ تومان رسیده و با افزایش ۳۶.۲ و ۳۵.۹ درصدی بیشترین افزایش را نسبت به ماه قبل از آن داشته‌اند.

در این میان بیشترین کاهش قیمت نیز مربوط به سیب‌زمینی درجه یک و گوجه‌فرنگی بوده که قیمت آن‌ها در مهرماه با کاهش ۲۷ و ۱۲.۷ درصدی نسبت به شهریور ماه به ترتیب به ۳۴۳۰ و ۲۴۴۰ تومان رسیده است.

این در حالی است که قیمت گوجه‌فرنگی در هفته‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته، به‌طوری‌که رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی دو هفته پیش قیمت گوجه‌فرنگی بوته‌ای و گلخانه‌ای درجه یک را در تهران به ترتیب حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ و ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان در سطح خرده‌فروشی عنوان کرد.

همچنین آمارها نشان می‌دهد که شکر سفید در مهر ماه کمترین افزایش قیمت را نسبت به شهریور داشته و قیمت آن از ۵۱۹۰ به ۵۱۹۸ تومان رسیده است.

چه خبر از قیمت گوشت و مرغ؟!

طبق آمار منتشر شده از سوی وزارت صمت، قیمت گوشت گوساله و گوسفندی در مهر ماه امسال با کاهش ۳.۸ و ۳ درصدی نسبت به ماه قبل از آن به ترتیب به ۸۲ هزار و ۸۰۰ و ۹۵ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است. این در حالی است که قیمت این دو محصول در شهریور امسال به ترتیب حدود ۸۶ هزار و ۱۰۰ و ۹۸ هزار و ۵۰۰ تومان بوده است.

قیمت گوشت مرغ تازه نیز با کاهش سه درصدی از ۱۳ هزار و ۴۵۰ تومان در شهریور به حدود ۱۳ هزار و ۶۰ تومان در مهرماه ماه رسیده است.

قیمت کالاهای اساسی در مهرماه چگونه تغییر کرد؟

قیمت کالاهای اساسی در مهرماه چگونه تغییر کرد؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین