کد خبر: ۶۲۵۳۵۲
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۳

وزیر خارجه اسرائیل: هرگز به ایران اجازه نمی‌دهیم سلاح هسته‌ای تولید یا به آن دست یابد/ اسراییل ممکن است علیه ایران به گزینه نظامی متوسل شود

وزیر خارجه اسرائیل، ایران را به تلاش برای دست‌یابی به سلاح هسته ای متهم کرد و مدعی شد که تل‌آویو ممکن است علیه ایران به گزینه نظامی متوسل شود.
آفتاب‌‌نیوز :

«اسرائیل کاتص»، وزیر امور خارجه اسرائیل مدعی شد که این رژیم برای مقابله با توانمندی‌های ایران در حوزه انرژی هسته‌ای چه‌بسا دست به حمله به ایران بزند.

او امروز شنبه (۱۶ آذر) در گفت‌وگو با روزنامه ایتالیایی «کوریرا دلا سرا» ایتالیا، در پاسخ به این سؤال که آیا «حمله هوایی به ایران جزو گزینه‌های اسرائیل است یا نه»، گفت: «بله، حمله هوایی، یکی از گزینه‌هاست؛ ما هرگز به ایران اجازه نمی‌دهیم سلاح هسته‌ای تولید یا به آن دست یابد».

وزیر خارجه اسرائیل: هرگز به ایران اجازه نمی‌دهیم سلاح هسته‌ای تولید یا به آن دست یابد/ اسراییل ممکن است علیه ایران به گزینه نظامی متوسل شود

این مقام اسرائیلی ادامه داد:‌ «اگر تحرکات نظامی تنها راه احتمالی مقابله با این مسئله باشد، ما به آن متوسل خواهیم شد».

وزیر امور خارجه اسرائیل از کشورهای اروپایی به دلیل عدم اتخاذ شیوه سختگیرانه همانند آمریکا در قبال ایران انتقاد کرد و گفت: «تا زمانی که ایرانی‌ها خود را با اعتقاد به اینکه حمایت طرف اروپایی را دارند، فریب می‌دهند، برای آن‌ها سخت است که به شکست اعتراف کنند».

کاتص که این روزها برای شرکت در نشست رم به ایتالیا رفته است، طی سخنرانی خود در این نشست، گفت که زمان آن فرا رسیده است که کشورهای عربی و غربی برای مقابله با ایران ائتلافی تشکیل دهند و از این کشور بخواهند برنامه هسته‌ای خود را متوقف کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین