کد خبر: ۶۲۵۳۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۱
در شهر ۴ میلیونی مشهد حدود ۶۰ هزار نفر در نماز جمعه شرکت می‌کنند

علم‌الهدی: کدخدای مشهد نیستم/ آنچه در کنسرت‌ها رخ می‌دهد ابتذال است/ دوچرخه‌سواری بانوان نباید محرک مردها باشد/من هیچ اطرافیانی ندارم

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: عده‌ای من را کدخدای مشهد معرفی کرده‌اند، این شهر کدخدا ندارد و وظیفه من فقط ارشاد و هدایت است.
آفتاب‌‌نیوز :

سید احمد علم‌الهدی عصر شنبه در نشستی با جمعی از دانشجویان در دانشگاه فردوسی مشهد به مناسبت "روز دانشجو" پس از آنکه تعدادی از دانشجویان به طرح پرسش‌های خود پرداختند افزود: برخی کارها را به من نسبت می‌دهند که خلاف واقع است.

وی ادامه داد: برخی مسوولان و مدیران ضعیف فرافکنی کرده و کارهایی را که نمی‌توانند انجام دهند به من نسبت می‌دهند به عبارتی کار خودشان را گردن نمی‌گیرند. به عنوان مثال مسوولان بهداشتی و انتظامی به این نتیجه رسیدند که باید قلیان‌ها جمع‌آوری شوند اما عده‌ای آن را به من نسبت داده‌اند که این وضع بدی است. عده‌ای از روی دشمنی این مسائل را گردن من می‌اندازند زیرا می‌خواهند ضدیت ایجاد کنند. آنها به صورت یک اردوی نظامی علیه من هجمه می‌سازند و حتی نخبگان جامعه نیز آن را بواسطه تبلیغات دشمنان می‌پذیرند.

علم‌الهدی: کدخدای مشهد نیستم/ آنچه در کنسرت‌ها رخ می‌دهد ابتذال است/ دوچرخه‌سواری بانوان نباید محرک مردها باشد/من هیچ اطرافیانی ندارم

وی همچنین پیرامون پرسشی مبنی بر اعمال نفوذ اطرافیان آیت‌الله علم‌الهدی در برخی مسائل شهر مشهد، پاسخ داد: تا قبل از اینکه به مشهد بیایم محافظی نداشتم و زمانی هم که به مشهد آمدم اعلام کردم نیاز به محافظ ندارم اما مسوول تیم حفاظت گفت "ما محافظ نظام هستیم و نه شما". این افراد در کارهای اجتماعی من هیچ دخالتی ندارند و مسوولان دفتر هم فقط رابط هستند. من خودم حتی تمام نامه‌ها را پاسخ می‌گویم، به همین دلیل من هیچ اطرافیانی ندارم.

نمازجمعه، پاتوق اجتماعی

وی همچنین در پاسخ به دانشجویی که گفت: نماز جمعه فاقد جذّابیت برای جوانان است، اظهارداشت: در نماز جمعه این شهر جوانان متدّین و انقلابی بسیار حضور دارند و حتی نماز جمعه برای آنها به عنوان یک پاتوق اجتماعی است. بیشترین جمعیت شرکت کننده در نماز جمعه کشور مربوط به شهر چهار میلیونی مشهد است که طبق آمار منتشر شده نزدیک به ۶۰ هزار نفر در آن شرکت می‌کنند. در مقایسه با جمعیت ۱۲ میلیونی شهر تهران، نسبت شرکت‌کنندگان در مصلای تهران نصف شرکت‌کنندگان در نماز جمعه مشهد است.

وی با برشمردن ویژگی‌های نماز جمعه ادامه داد: نماز جمعه محل بیان جنبه‌های بنده‌سازی و بصیرت افزایی است و باید نسبت به مسائل ریز و درشت جامعه روشنگری انجام شود.مجموع ۲ خطبه نمازجمعه در حدود ۴۵ دقیقه است و با توجه به مقدمات، کمتر از پانزده دقیقه زمان برای بیان موارد اصلی باقی می‌ماند و باید به‌گونه‌ای برنامه ریزی شود که زمان زیاد از شرکت کنندگان گرفته نشود.

مخالفتی با موسیقی ندارم

آیت‌الله علم‌الهدی در ادامه این نشست دانشجویی افزود: یک اختلاط و بحث مغرضانه‌ای صورت گرفته است، من مخالفتی با موسیقی ندارم و در این شهر تعداد مراکزی که به آموزش موسیقی می‌پردازند نیز بسیار است ولی آنچه که در کنسرت‌ها رخ می‌دهد ابتذال است و با انواع ابتذال مخالف هستیم.

وی ادامه داد: عده‌ّای که به واسطه عدم برگزاری کنسرت‌ها وضع مالیشان به خطر افتاده است این مسائل را مطرح می‌کنند و کنسرت را به موسیقی گره زده‌اند. مسوولانی که با جریان فساد مبارزه می‎کنند باید با موسیقی زیرزمینی فاسد که همانند غذای ناسالم برای بدن مضر است، مقابله کنند.

امام جمعه مشهد همچنین در خصوص پرسشی مبنی بر عمل نکردن برخی مسوولان به قانون اساسی گفت: ما فدایی قانون اساسی هستیم و چطور با آن مخالفت کرده‌ایم. یک اصل از قانون اساسی را که من از آن تخلّف کرده باشم نشان دهید.

وی پیرامون هویت شهر مشهد که پرسش برخی از دانشجویان بود نیز افزود: همانگونه که خدا در سوره اسرا، حرمت را برای مسجدالاقصی معرفی کرده است، مسجدالاقصی این شهر هم بارگاه حضرت امام رضا (ع) است و اطراف این حرم، حرمت دارد که باید محفوظ بماند.  ساخت و ساز این شهر و به ویژه اطراف حرم مطهر باید مطابق قداست این حرم باشد و از اول نیز مخالف این نوع ساخت و ساز بوده‌ام و هنوز هم هستم و این مخالفت من نتیجه‌ای نداشته است. این شهر زیارتی است و نه سیاحتی و اگر قرار بر ساخت مراکز تجاری و تفریحی ناهنجار باشد که هویت شهر را برهم بزند، با آن مخالف هستیم. ساخت و ساز در این شهر باید بر اساس فرهنگ زیارت باشد.

موافق دوچرخه‌سواری بانوان هستم

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در ادامه این نشست، پیرامون نظر خود در مورد دوچرخه سواری هم گفت: من موافق دوچرخه سواری بانوان هستم ولی نباید بگونه‌ای تبرجّ جاهلیت و محرّک مردها رخ دهد. به شورای شهر نیز تاکید داشته‌ام که در بوستان بانوان فضایی ایجاد شود تا بانوان بتوانند در آن مکان به تفریح بپردازند.

مثلث توسعه اقتصادی بی‌نظیر است

وی همچنین به طرح ابتکاری علیرضا رزم‌حسینی استاندار خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی بی‌نظیر است. آقای رزم‌حسینی مغز اقتصادی قوی‌ دارد و دانشگاه نیز باید بتواند در این طرح اقتصادی حضور موثر داشته باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
0
0
افتاب جان!
چقدر بدبختی که جرات درج حتی یک نظر را در قبال این شخص نداری.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین