کد خبر: ۶۲۵۳۸۷
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸

اردوی عید یا اردوی نوروزی چه تفاوتی دارند؟

اردوی نوروزی یکی از مباحث بسیار داغ در دوران بعد از دیماه در کنکور سراسری میباشد که با تبلیغات گسترده در این سال‌ها، اهمیت ویژه‌ای در کنکور دانش آموزان پیدا کرده است. در حقیقت اردوی نوروزی فرصتی نهایی برای دانش آموزان است تا تعطیلات همیشگی عید را بجای ماندن در خانه و گذران اقوات به بطالت، برای یادگیری صرف کنند.
آفتاب‌‌نیوز :

اگر دانش آموز باشید به احتمال زیاد در سال‌های اخیر واژه‌ای به نام اردوی نوروزی را بار‌ها شنیده اید. اردویی که کاملا تحصیلی است و برای جمع بندی نتایج کنکور پیش از آزمون اصلی انجام می‌شود. هرساله موسسات زیادی نیز مانند موسسه آموزش سنتر، اردوی نوروز را برگزار می‌کنند. اما اردوی نوروزی اصلا چیست؟ چه تفاوتی با اردوی عید دارد؟

اردوی عید یا اردوی نوروزی چیست؟ بررسی اردوی نوروزی آموزش سنتر

اردوی نوروزی یکی از مباحث بسیار داغ در دوران بعد از دیماه در کنکور سراسری می‌باشد که با تبلیغات گسترده در این سال‌ها، اهمیت ویژه‌ای در کنکور دانش آموزان پیدا کرده است. در حقیقت اردوی نوروزی فرصتی نهایی برای دانش آموزان است تا تعطیلات همیشگی عید را بجای ماندن در خانه و گذران اقوات به بطالت، برای یادگیری صرف کنند.

اردوی عید یا اردوی نوروزی چه تفاوتی دارند؟

این دقیاق همان نقطه‌ای است که شرکت در اردوی نوروزی اهمیت بسیار بالایی پیدا می‌کند. اردوی نوروزی یا همان اردوی عید فرصتی است که در آن با قرار گرفتن در کنار اساتید و دانشجویان و دانش آموزان برتر می‌توانید بر استرس کنکور خود به خوبی غلبه کنید.

دانش آموزان کنکوری در تمام طول سال جهت بهره‌مندی از مطالعه مؤثر و افزایش یادگیری‌های خود، نیاز به تنوع دارند. اردوی نوروزی با دور کردن دانش آموزان از محیط خسته کننده خانه، روح تازه‌ای به کالبد آن‌ها می‌دمند.

تصور اینکه چیزی در حدود یک سال را به طور شبانه روز در محیط مدرسه و سپس خانه مشغول به درس خواندن بود، نه تنها بازه یادگیری را کاهش می‌دهد بلکه بسیار کسالت بار نیز هست. پس شرکت در اردوی نوروزی یا حضور در پانسیون مطالعاتی می‌تواند کمک شایانی به شما بکند.

اصلا چرا در اردوی عید شرکت کنیم؟

اردوی مطالعاتی نوروز، تعطیلات دوران طلایی برای تمام داوطلبانی است و افراد می‌توانند از این بازه زمانی برای مطالعه و جمع بندی دروس استفاده بهتری کنند. اردوی مطالعاتی نوروز، در تعطیلات عید نوروز فرصتی طلایی و تکرار نشدنی بخصوص برای دانش آموزان پیش دانشگاهی است که می‌توانند فارغ از کلاس و مدرسه به مرور و بازخوانی مباحث بپردازند.

اردوی عید یا اردوی نوروزی چه تفاوتی دارند؟

چنانچه داوطلبی با تعهد بیشتر به اجرای برنامه ریزی مشاوری با تجربه در تعطیلات اقدام به مطالعه و جمعبندی دروس پایه و پیش یک نماید، می‌توان به طور قطع و تضمینی گفت که این داوطلب جهش بسیار خوبی در آزمون‌های بعد از عید خواهد داشت. از جمله مهمترین دلایلی که می‌تواند حضور در اردوی نوروزی را منطقی‌تر جلوه کند عبارتند از:

۱. مطالعه منابع درسی براساس برنامه زمانبندی شده و اختصاصی برای هر داوطلب
۲. رفع اشکالات دروس عمومی و اختصاصی توسط مدرسین حاضر در اردو‌ها
۳. ارائه مشاوره کنکور حرفه‌ای و کار بلد کنکوری در اردوی نوروز
۴. برگزاری آزمون‌های دروس عمومی و اختصاصی

«داشتن یک فضای درسی اختصاصی می‌تواند بر درک صحیح مطالب و میزان یادگیری کمک کند.» با همین تعریف ساده می‌توان به راحتی به ماهیت پانسیون مطالعاتی نوروز پی برد؛ اما برای داشتن تعریفی جامع تر، باید بگوییم: «این اصطلاح به معنای مکانی با دارا بودن شرایط خاص و استاندارد‌های لازم برای حداکثر بهره‌مندی از زمان جهت داشتن مطالعه مؤثر اطلاق می‌شود.» پس از دل این جمله می‌توان فهمید که هدف از برگزاری پانسیون نوروز باید در راستای ویژگی‌های آن استوار باشد.

هدف از حضور در پانسیون مطالعاتی نوروز چیست؟

هدف از برگزاری پانسیون نوروز، ایجاد بستر مناسب و حرفه‌ای مطالعاتی برای افزایش یادگیری، انگیزه و اعتماد به نفس دانش آموزان برای موفقیت در کنکور است.

اردوی عید یا اردوی نوروزی چه تفاوتی دارند؟

روز‌های نوروز می‌توانند به دلیل دید و بازدید‌های عیدانه باعث اتلاف وقت و عدم برنامه ریزی درست مطالعاتی از سوی دانش آموزان شود. به همین دلیل، پانسیون نوروز به منظور پشتیبانی از دانش آموزان در روز‌های نوروز ایجاد شده است. همچنین پانسیون‌های مطالعاتی ممکن است اهداف، زیرا را نیز به دنبال داشته باشند:

• برنامه ریزی صحیح مطالعاتی و آموزش نظم و انضباط
• افزایش خودباوری، انگیزه و اعتماد به نفس در روز‌های منتهی به کنکور
• جمع بندی دروس مطالعه شده و استخراج نکات کنکوری
• مشاوره درسی و تشخیص نقاط قوت و ضعف
• استفاده حداکثری از زمان در تعطیلات نوروز
• ایجاد اراده برای ترک عادات نامناسب (کار کردن با موبایل)

شرکت در اردوی نوروز چقدر اهمیت دارد؟

آیا تا به حال ساعت‌ها درس خوانده اید و تمام آنچه را که می‌توانسته اید به خاطر بسپارید تنها یک جمله بوده؟ آیا ساعت‌ها و روز‌های شما بدون برنامه ریزی گذشته است؟ احتمالاً عوامل بسیاری در اثربخشی مطالعه در روز‌های نوروز وجود دارند، اما هیچ کدام به اندازه محیط مناسب مطالعاتی تأثیرگذار نیستند.

اردوی عید یا اردوی نوروزی چه تفاوتی دارند؟

بر طبق آزمایشات، دانش آموزانی که به طور مداوم در ایام نوروز در محیط‌های مطالعاتی مناسب همانند پانسیون‌ها حضور داشتند، نزدیک به ۷۰% نسبت به کاسنی که در این محیط‌ها حضور نداشتند، در کنکور موفق‌تر عمل کرده اند. حتی برخی پانسیون‌های نوروز همانند پانسیون مؤسسه آموزش سنتر که بهترین امکانات را دارند، درصدی بالاتر را به ثبت رسانده اند. پس ضروری است اهمیت حضور در فضا‌های مناسب مطالعاتی توسط خانواده‌ها و دانش آموزان به خوبی درک شود.

در نهایت در راستای پاسخ شفاف‌تر به سوالی که در ابتدای این نوشتار پرسیدیم باید گفت که اردوی نوروز و اردوی عید تفاوتی ندارند و تنها دو نام متفاوت برای یک رویداد آموزشی خاص هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین