کد خبر: ۶۲۵۴۸۰
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱

راهکار اروپا در کاهش آلودگی هوای شهرها

شهرهای اروپایی متعهد به ساخت ساختمان‌هایی با عدم تولید انتشار گازهای گلخانه‌ای شدند.
راهکار اروپا در کاهش آلودگی هوای شهرها
آفتاب‌‌نیوز :

به عنوان بخشی از ابتکار عمل شورای جهانی ساختمان سبز، شهرهای اروپایی متعهد شدند تا ساختمان‌هایی بسازند که تولید انتشار گازهای گلخانه‌ای صفر داشته باشند.

در حال حاضر، شرکت‌های برجسته اروپایی سعی دارند تا انتشار گازهای کربن حاصل از ساختمان‌های خود را به صفر برسانند.

شهرهای هلسینکی(پایتخت فنلاند) و وایادولید در اسپانیا، تعهد ساخت این ساختمان‌ها را در شورای ساختمان‌سازی جهانی امضاء کردند.

با امضای این تعهد، شرکت‌ها و شهرها متعهد شدند، تا سال 2030 انتشار آلودگی در ساختمان‌ها را به صفر برسانند و شهرها نیز باید تا سال 2050 در تمامی ساختمان‌ها این مورد را اجرا کنند.

شهر هلسینکی متعهد شده تا سال 2035 کاملا عاری از کربن باشد و این یکی از بلندپروازانهترین اهداف آب و هوایی در شهرهای جهان است.

لازم به ذکر است که شهرهای هلسینکی و وایادولید به 26 شهر پیشرو دیگر در سراسر جهان که متعهد به انجام این کار شده‌اند، پیوستند.

جان وپاووری، شهردار هلسینکی اظهار کرد: تغییرات آب و هوایی مهم‌ترین چالش در عصر حاضر بوده و ساختمان‌ها مهم‌ترین عامل در این مورد هستند.

وی افزود: حدود 45 درصد از پتانسیل‌های کاهش انتشار در شهر هلسینکی مرتبط با ساختمان‌هاست، بنابراین این کاهش می‌تواند در کاهش انتشار آلودگی هوا هم موثر باشد.

وایادولید هم متعهد شده تا این قانون جدید را از سال آینده(بین سال‌های 2020 تا 2050) در حدود سه هزار خانه انجام دهد.

شهردار وایادولید گفت: چالش مبارزه با تغییرات آب و هوایی بسیار مهم است و این شهر با بهبود ساختمان‌های خود، بهبود زندگی شهروندان را ارتقا خواهد داد.

نتایج بررسی نشان داد که اروپایی‌ها، ایده‌ها و راه‌حل‌های مهمی دارند که جهان را به سمت دستیابی به ساختمان‌های بدون کربن و کیفیت بهتر زندگی سوق می‌دهد.

دستیابی به این اهداف می‌تواند با کاهش شدید انتشار گازهای گلخانه‌ای از ساختمان‌ها و محدود کردن گرمایش جهانی به زیر دو درجه و در حالت ایده‌آل به زیر 1.5 درجه برساند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین