کد خبر: ۶۲۵۷۵۱
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۸

دستگیری متهم فروش محصولات پتروشیمی یارانه‌ای در اردبیل

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: جوانی که بیش از ۲۲۰۰ میلیارد ریال از محل محصولات پتروشیمی یارانه‌ای را در بازار آزاد به‌فروش می‌رساند، دستگیر و هم اکنون منتظر صدور حکم قطعی است.
آفتاب‌‌نیوز :

ناصر عتباتی در جمع دانشجویان به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو با اشاره به اصل فلسفه نام‌گذاری ۱۶ آذرماه به‌عنوان روز دانشجو، عنوان کرد: مطالبه‌گری دانشجویان باید در جهت مبارزه با استبداد، اشرافی‌گری و تجمل‌گرایی ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه یکی از پشتوانه‌های دستگاه قضا مطالبه‌گری علیه فساد است، افزود: امروز جامعه تشنه عدالتخواهی بوده و باید این امید و اطمینان را در جهت مبارزه تمام قد با مفاسد در تمامی سطوح ایجاد کرد.

دستگیری متهم فروش محصولات پتروشیمی یارانه‌ای در اردبیل

رئیس کل دادگستری استان اردبیل تصریح کرد: افتخار دستگاه قضایی کشور این است که مبارزه با فساد را منحصر به سایر دستگاه‌ها و نهادهای حاکمیتی نکرده و مبارزه با فساد را از درون آغاز کرده است.

وی بیان کرد: اگر چه از سایر دستگاه‌های نظارتی انتظار می‌رود در مبارزه با فساد و جرائم همپای قوه قضائیه تلاش کنند اما دستگاه قضائی کشور منتظر سایر نهادها نمانده و بدون مماشات در حال برخورد قاطع با مفسدان است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل عنوان کرد: نمی‌توان هم مدعی مبارزه با فساد بود و هم نگاه محافظه‌کارانه نسبت به مسائل داشت.

عتباتی با اشاره به حضور رئیس قوه قضائیه در جمع کارگران واحدهای صنعتی و تولیدی برای رفع موانع تولید و کمک به اشتغال‌زایی در سفرهای استانی گفت: متاسفانه برخی به‌جای توجه و الگوبرداری از فعالیت‌های قوه قضائیه در حوزه‌های مختلف از جمله مبارزه با احتکار و افزایش قیمت‌ها، به دنبال فرافه‌کنی و ذهنیت‌سازی هستند.

وی با اشاره به تعطیلی برخی از واحدهای صنعتی در استان بر اثر سوءمدیریت اظهار کرد: با حمایت‌های دستگاه قضایی و رفع موانع موجود، ذوب آهن اردبیل دوباره به چرخه تولید بازگشت.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل تصریح کرد: پس از تعطیلی کارخانه ای در اردبیل، با رفع موانع با همکاری ادارات و دستگاه‌های مربوطه استان، این کارخانه با اشتغال‌زایی برای حدود ۴۰ نفر از زندانیان واجد شرایط برای سپری کردن دوران محکومیت خود، دوباره به چرخه تولید کشور بازگشت.

عتباتی با بیان اینکه نباید بستر برای افرادی که مستعد بزهکاری هستند فراهم شود، گفت: جوان ۳۰ ساله‌ای در ۸ ماه بیش از دو هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از محل محصولات پتروشیمی یارانه‌ای که باید در اختیار کارخانجات تولیدی استان قرار می‌گرفت را در بازار آزاد به فروش رسانده بود که دستگیر و هم اکنون منتظر صدور حکم قطعی است.

وی با اشاره به اینکه هاضمه نظام اسلامی ایران مبارزه با فساد است بیان داشت: اگر مراجع نظارتی و نمایندگان مجلس وظایف خود را درست انجام دهند بسیاری از مشکلات کنونی برطرف می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با اشاره به برخی تخلفات در واگذاری مجتمع گوشت اردبیل به رئیس وقت سازمان خصوصی‌سازی تصریح کرد: در راستای شفاف‌سازی این پرونده رئیس وقت سازمان خصوصی‌سازی ملزم به حضور در اردبیل شد و بازجویی و تحقیق‌های لازم جهت تکمیل پرونده و صدور حکم انجام شد.

عتباتی با بیان اینکه دستگاه قضائی همواره از خصوصی‌سازی و برون‌سپاری حمایت می‌کند افزود:کشت و صنعت مغان پس از واگذاری‌های متعدد غیرقانونی و ابطال آنها با پیگیری‌های مجمع قضایی استان در نهایت واگذار شد که قیمت واگذاری کشت و صنعت مغان کارشناسی شده نیست و در نحوه قیمت گذاری آن اصول کامل رعایت نشده است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل در ادامه سخنان خود با اشاره به ایام انتخابات در کشور گفت: در این ایام باقیمانده تا انتخابات مجلس شورای اسلامی کمک کنیم تا سطح آگاهی مردم به گونه‌ای بالا رود که جایگاه واقعی نماینده مجلس را بشناسند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با بیان اینکه دستگاه قضایی با کسی عقد اخوت ندارد اذعان داشت: در ماه‌های اخیر یک کانون فساد در آب منطقه‌ای استان اردبیل شناسایی و عوامل دستگیر شدند و حبس‌های سنگین و درازمدت صادر شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین