کد خبر: ۶۲۵۷۹۶
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹

پوتین و زلنسکی برای اولین بار دیدار کردند

رئیسان جمهوری روسیه و اوکراین روز دوشنبه برای نخستین بار در قالب گروه نورماندی برای حل اختلاف میان مسکو و کی‌یف دیدار کردند.
آفتاب‌‌نیوز :

«ولادیمیر پوتین» و «ولودیمیر زلنسکی» رئیسان جمهوری روسیه روز دوشنبه در پارس در قالب گروه تماس موسوم به فورمت نورماندی برای نخستین بار برای حل اختلاف‌های میان مسکو و کی‌یف با یکدیگر دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در این نشست که در پاریس پایتخت فرانسه برگزار می‌شود، سران چهار کشور عضو گروه نورماندی در کاخ الیزه دیدار می‌کنند تا شاید راه حلی برای اختلاف‌ها درباره مناقشه شرق اوکراین پیدا شود؛ بحرانی که به کشته شدن ۱۳هزار و ۳۰۰ نفر منجر شده است.

پوتین و زلنسکی برای اولین بار دیدار کردند

«امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه در الیزه میزبان رئیسان جمهوری روسیه، اوکراین و آلمان است. مقدمات برگزاری نشست گروه نورماندی در پاریس، در دیدار مرداد ماه مکرون و پوتین در حاشیه اجلاس سران گروه هفت در شهر بیاریتز فرانسه پایه‌ریزی شده بود.

این نشست در حالی برگزار می‌شود که از تابستان گذشته پیشرفت‌هایی در مذاکرات برای حل و فصل مناقشه در شرق اوکراین اتفاق افتاده است. به گزارش منابع کاخ الیزه، هدف از برگزاری نشست امروز گروه نورماندی در پاریس گشایش مراحل جدیدی از اجرای توافق‌های مینسک است.

آخرین دور از نشست سران چهار کشور گروه نورماندی در اکتبر سال ۲۰۱۶ برگزار شد. از سال ۲۰۱۴ تاکنون افزون بر ۱۳ هزار نفر در جنگ و درگیری‌های شرق اوکراین کشته شده‌اند.
مکرون علاقه زیادی به میانجیگری برای پایان دادن به درگیری در شرق اوکراین نشان داده است.

گروه تماس اوکراین (نورماندی) شامل نمایندگان ۴ کشور آلمان، روسیه، اوکراین و فرانسه است که با هدف پایان دادن به جنگ در شرق اوکراین در ششم ژوئن ۲۰۱۴ پایه‌گذاری شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین