کد خبر: ۶۲۵۸۱۰
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲

پلیس نیوزیلند در مورد تلفات آتشفشان تحقیقات جنایی می‌کند

پلیس نیوزیلند گفته است که در مورد کشته شدن احتمالی سیزده تن در اثر آتشفشان در جزیره وایت این کشور تحقیقات جنایی به جریان افتاده است.
آفتاب‌‌نیوز :

تا کنون کشته شدن پنج نفر تایید شده و هشت نفر دیگر نیز ناپدید هستند که احتمال می رود جان خود را از دست داده باشند. اکثر قربانیان از گردشگران استرالیایی بوده اند. گردشگرانی از چند کشور دیگر از جمله بریتانیا و مالزی هم در میان قربانیان بوده اند.

این جزیره از مراکز گردشگری نیوزیلند محسوب می شود و در زمان وقوع آتشفشان گروهی جهانگرد توسط شرکت های گردشگر به این جزیره برده شده بودند.

پلیس نیوزیلند در مورد تلفات آتشفشان تحقیقات جنایی می‌کند

کارشناسان نیوزیلندی گفته اند که از چند روز پیش افزایش فعالیت این کوه آتشفشان محسوس بود اما تصمیم در مورد اعزام کردن یا نکردن گردشگر به این جزیره برعهده شرکت های گردشگری است.

در حال حاضر این جزیره دروضعیتی است که ماموران امدادرسانی قادر به وارد شدن به آن نیستند اما در تصاویر هوایی نشانه ای دیده نمی شود که حاکی از حضور افراد زنده در جزیره باشد.

به این ترتیب احتمال زیاد دارد که کسانی که در زمان وقوع آتشفشان در جزیره بوده و قادر به فرار نشدند همگی جان خود را از دست داده باشند.

پلیس نیوزیلند در مورد تلفات آتشفشان تحقیقات جنایی می‌کند

تعدادی از کسانی که نجات یافته اند دچار سوختگی شده اند که در مواردی بسیار گسترده است. پزشکان گفته اند احتمال دارد مداوای بعضی از آسیب دیدگان ثمربخش نباشد و آنها هم جان خود را از دست بدهند.

نخست وزیر نیوزیلند گفته است که از این واقعه تکان خورده و افزوده است که در مورد علت حضور گردشگران در شرایط خطرناک جزیره "سئوالاتی" مطرح است که باید به آنها پاسخ داده شود.

منبع: بی بی سی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین