کد خبر: ۶۲۵۸۸۷
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳

ناپدید شدن هواپیمای نظامی شیلی با ۳۸ سرنشین

یک هواپیمای نظامی شیلی که به سوی پایگاهی واقع در نزدیکی قطب جنوب در پرواز بود، از پوشش رادار محو شده است. این هواپیما حامل ۳۸ سرنشین بوده است. نیروی هوایی شیلی ماموریت جست‌وجوی گسترده این هواپیما را آغاز کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :

خبرگزاری‌های بین‌المللی از ناپدید شدن یک هواپیمای جنگی شیلی در آنتارکتیک (سرزمین جنوبی) واقع در نزدیکی قطب جنوب خبر داده‌اند. گفته می‌شود که این هواپیما حامل ۳۸ سرنشین بوده است. نیروی هوایی ارتش شیلی اقدام به یک جست‌وجوی گسترده برای یافتن این هواپیما کرده است.

هواپیمای مدل هرکولس C-130 با ۱۷ خدمه و ۲۱ مسافر پرواز خود را در فرودگاه شهر پونتا آرئناس آغاز کرده بود و عازم پایگاهی واقع در منطقه‌ای در نزدیکی قطب جنوب بود. این هواپیما غروب دوشنبه به وقت محلی فرودگاه یاد شده را ترک کرده بود.

ناپدید شدن هواپیمای نظامی شیلی با ۳۸ سرنشین

دو ساعت پس از شروع پرواز تماس و ارتباط با هواپیما قطع شد. بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی نیروی هوایی ارتش شیلی، در آن هنگام این هواپیما می‌بایست بر فراز اقیانوس آرام در پرواز بوده باشد.

نیروی هوایی شیلی در نخستین واکنش خود نسبت به قطع ارتباط با هواپیمای یاد شده از وقوع یک سانحه هوایی خبر داد. در حال حاضر تلاش برای نجات جان مسافران آغاز شده است.

ماموریت برای نجات جان بازماندگان احتمالی این سانحه

سه فروند هواپیمای متعلق به نیروی هوایی ارتش شیلی با هدف جست‌وجوی هواپیمای نظامی یاد شده به منطقه اعزام شده‌اند. افزون بر آن گفته می‌شود که چهار هواپیمای دیگر نیز برای اعزام به منطقه پیش بینی شده‌اند.

خبرگزاری دولتی شیلی همچنین اعلام کرده است که چهار کشتی نیز راهی آب‌های محل سانحه شده‌اند. بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی ارتش شیلی شرایط جوی برای پرواز این هواپیما مساعد بوده و بدی هوا نمی‌تواند علت این سانحه بوده باشد.

سباستین پینیه‌را، رئیس جمهوری شیلی با انتشار یک پست توییتری اعلام کرده است که او به همراه وزیر کشور و همچنین وزیر دفاع شیلی تحولات مربوط به ناپدید شدن این هواپیما را دنبال می‌کند.

ماموریت سرنشینان این هواپیما رسیدگی به خط لوله شناوری بوده که پیرامون این پایگاه در حال احداث است.

فرستنده رادیویی "بایو بایو" اعلام کرده است که سه فرمانده ارشد ارتش شیلی و از جمله یک ژنرال نیز در بین سرنشینان این هواپیما بوده‌اند.

پایگاه "پرزیدنت ادواردو فرای" سال ۲۰۱۴ در جزیره "کینگ جورج" واقع در بخش جنوبی آنتارکتیک (سرزمین جنوبی) احداث شد. این پایگاه ظرفیت پذیرش ۱۵۰ نفر را دارد. گفته می‌شود که در تابستان شماری از گردشگران نیز به این منطقه سفر می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین