کد خبر: ۶۲۵۹۷۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۳

اون دوربین تلویزیونه؟ خاموشش کن!

حالا وریا غفوری هم درست یا غلط تبدیل به یکی دیگر از چهره‌های فوتبالی شده که ترجیح می‌دهد با تلویزیون حرف نزد و دیگر رسانه‌ها و البته صفحات شخصی خودش در فضای مجازی را برای بیان دیدگاهش انتخاب کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :

وضعیت باشگاه استقلال هنوز مبهم است؛ حتی اگر آندره‌آ استراماچونی، سرمربی ایتالیایی این تیم که پیش از بازی با پیکان در هفته چهاردهم رقابت‌های لیگ برتر، ایران را ترک کرد، در بیش از ۱۰ گفت‌وگویی که داشته، عنوان کند؛ «اگر مشکلات برطرف شود، برمی‌گردم».

حواشی رفتن آندره‌آ از استقلال همچنان ادامه دارد و در مهم‌ترین اتفاق، امیرحسین فتحی، مدیرعامل این باشگاه، مطابق با انتظار، استعفایش را نوشت و رفت. فتحی همان مدیرعاملی بود که وریا غفوری، کاپیتان استقلال، بعد از بازی او را «تعطیل» خواند و از وزیر ورزش گلایه کرده بود که چطور نزدیک به شش ماه شعار «فتحی حیا کن، استقلال رو رها کن» را نشنیده است؟

اون دوربین تلویزیونه؟ خاموشش کن!

وریا اگرچه صحبت‌های مهمی درباره حال‌وروز باشگاه داشت و حتی از استراماچونی هم انتقاد کرد که در این وضعیت نباید تیم را رها می‌کرد، ولی یک حرکت حساس‌تر انجام داد که در فضای مجازی بازتاب زیادی داشت. او زمانی که بعد از بازی در جمع خبرنگاران ایستاد تا حرف‌هایش را به‌عنوان یکی از «بزرگ‌ترها»‌ی تیم بزند، با دیدن دوربین فیلم‌برداری صداوسیما گفت: «اون دوربین تلویزیونه؟ خاموشش کن، من با تلویزیون حرف نمی‌زنم!» این صحبت، اما جنجال تازه‌ای به راه انداخت تا همه دوباره متوجه این موضوع شوند که وریا غفوری هم مثل چند ورزشکار و البته بازیگر سینما این روز‌ها دل خوشی از تلویزیون ندارد.

در فضای مجازی واکنش‌ها به رفتار وریا غفوری متفاوت بود؛ اگرچه بسیاری با حمایت از او، ناامیدی‌شان از تلویزیون در حل‌و‌فصل‌کردن مشکلات جامعه را بروز داده بودند، عده‌ای هم از وریا، به‌عنوان کاپیتان استقلال انتقاد کرده بودند که همین تلویزیون امثال غفوری‌ها را به این جایگاه رسانده و چنین رفتاری درست نیست.

وریا مثل علی دایی؟

اگر اختلاف‌نظر چند بازیگر سینما با تلویزیون کنار گذاشته شود، می‌شود وریا غفوری را هم کنار علی دایی، در صف ورزشکاران مطرحی گذاشت که با تلویزیون زاویه پیدا کرده‌اند. دایی پیش‌تر از صداوسیما به دلیل گزارش‌های مغرضانه‌ای که علیه‌اش پخش شده، گلایه و عنوان کرده بود دیگر با دوربین‌های صداوسیما حرف نمی‌زند. حالا وریا غفوری به‌عنوان کاپیتان یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های ایران، دومین چهره سرشناس فوتبالی‌هاست که می‌گوید با «تلویزیون» حرف نمی‌زند.

چرا وریا از تلویزیون دلخور است؟

داستان دلخوری وریا غفوری از تلویزیون، فارغ از درست و غلطش، قدمت چندان طولانی‌ای ندارد؛ او الان چندوقتی می‌شود که در اینستاگرام چهره جدیدی پیدا کرده و بیشتر به‌عنوان یک فعال اجتماعی شناخته می‌شود. حمایت او از مردم در اتفاقاتی که حس می‌کند صداوسیما کمتر توجهی به آن نشان داده، وجهه جدیدی برای کاپیتان استقلال به ارمغان آورده است. او پیش‌تر در حمایت از کولبرانی که روزگار سختی را سپری می‌کنند، انتقادات تندی را متوجه مسئولان کرده بود.

بااین‌حال، وریا غفوری بعد از انتقاد از جواد ظریف، وزیر امور خارجه، بود که بیشتر در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفت؛ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ ویدئویی از محمدجواد ظریف در فضای مجازی دست‌به‌دست شد که در آن وزیر امور خارجه ایران می‌گوید: «افتخار می‌کنیم به‌خاطر فلسطین تحت فشار هستیم». همین جمله کافی بود تا ابتدا علی کریمی و بعد وریا غفوری نسبت به صحبت‌های وزیر دولت روحانی واکنش نشان دهند.

وریا با انتشار پستی اینستاگرامی انتقاد صریحی را نسبت به صحبت‌های وزیر امور خارجه ایران مطرح کرد. همان موضوع آغازی شد تا استوری‌های کاپیتان استقلال در اینستاگرام بازتاب بیشتری در جامعه داشته باشد. ادامه همان انتقاد‌ها از ظریف پای غفوری را به حراست وزارت ورزش هم باز کرد تا برای ادای پاره‌ای از توضیحات فراخوانده شود. هشتگ «من یک شهرستانی هستم» هم کمی بعد از آن اتفاق در حمایت از وریا غفوری شکل گرفت؛ جایی که رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال هم به‌ناگاه در برنامه‌ای نه‌چندان «مرتبط» تلاش کرده از وریا غفوری به‌خاطر حرف‌هایی که زده انتقاد کند؛ اسماعیل حسن‌زاده، رئیس کمیته انضباطی، در گفت‌وگویی رادیویی که پیرامون حواشی فوتبال روی خط آمده بود، یک‌باره با اشاره غیرمستقیم به اظهارات وریا غفوری پرداخت و انتقادات مدافع راست استقلال تهران از وزیر امور خارجه و مسائل اقتصادی را این‌گونه پاسخ داد: «جوانی که دو روز است به تهران آمده و معروف شده، به خودش اجازه می‌دهد به وزیر مملکت، مدیر باشگاه، صداوسیما، رئیس‌جمهور و... انتقاد کند»؛ همین صحبت‌های حسن‌زاده کافی بود تا هشتگی در توییتر و اینستاگرام تحت عنوان #با_افتخار_یک_شهرستانی‌ام، ترند (پربازدید) شود و سایر اهالی فوتبال نیز در دفاع از وریا و صحبت‌های او برآمدند و از او حمایت فوق‌العاده‌ای شکل گرفت.

وریا بعد‌ها با انتقاد از شایعه فیلترشدن شبکه‌های اجتماعی در ایران هم دست‌به‌کار شد و نوشت که این تصمیمات «در تضاد با آزادی بیان» است. بااین‌حال دو مورد اصلی که باعث شد کاپیتان استقلال علیه صداوسیما موضع جدی‌تری بگیرد مربوط به سیلی بود که فروردین ۱۳۹۸ ایران را درگیر کرد و بعد هم مربوط به برنامه‌ای می‌شد که در آن لوگوی باشگاه استقلال به سخره گرفته شد.

در مورد اول وریا غفوری در اینستاگرام با کنایه به نبودن استاندار گلستان در ایران در آن شرایط بحرانی، از صداوسیما هم انتقاد کرد که پوشش ضعیفی از این رخداد مهم دارد. در مورد دوم، اما انتقاد‌های او تندتر هم شد. وریا از اینکه مجری جوان در شبکه سوم به لوگوی باشگاه استقلال کنایه زده و مسخره کرده است، واکنش تندی داشت. «صداوسیما سازمانی است که مدت‌هاست مخاطبانش را از دست داده و شاهد حضور افرادی هستیم که هنوز از نظر شعور و درک به بلوغ نرسیده‌اند؛ چه برسد که بتوانند در جایگاه مجری برنامه‌ای را درخور شأن مردم ایران اداره کنند. توهین مجری صداوسیما به پرافتخارترین تیم ایرانی به شأن و منزلت این باشگاه بزرگ و پرطرفدار کوچک‌ترین خدشه‌ای وارد نمی‌کند، بلکه وضعیت صداوسیما را ... کرد. لازم به ذکر است ندادن حق پخش تلویزیونی که از بدیهی‌ترین حقوق باشگاه‌های فوتبال ایران است، ضربه‌ای بزرگ به پیکره فوتبال از جانب صداوسیما زده است».

همه این موارد به کنار، اما جبهه‌گرفتن صداوسیما علیه وریا غفوری، کاپیتان استقلال، از زمانی جدی‌تر شد که او به مرگ سحر خدایاری، (دختر آبی) واکنش نشان داد. وریا پیش از یکی از بازی‌های لیگ با تیشرتی که رویش نوشته بود «دختر آبی» وارد زمین شد و تعدادی از رسانه‌ها هم با به‌راه‌انداختن جوی علیه او خبر دادند همین بازیکن بقیه بازیکنان را «وادار» کرده چنین تیشرتی را بپوشند. آن تصاویر هرگز از صداوسیما پخش نشد و بعد از آن موضع‌گیری علیه وریا جدی‌تر شد. بازتاب نارضایتی مسافران هواپیمای تبریز- تهران که در آن «ظاهرا» مسافران از دست بازیکنان استقلال شاکی بوده و فحاشی کرده‌اند از سوی تلویزیون هم به این دلخوری‌ها دامن زد. آن زمان باشگاه استقلال در مطلبی عنوان کرد چنین جوسازی‌هایی از سوی تلویزیون به‌خاطر اختلافشان با وریا غفوری است.

به‌هرروی حالا وریا غفوری هم درست یا غلط تبدیل به یکی دیگر از چهره‌های فوتبالی شده که ترجیح می‌دهد با تلویزیون حرف نزد و دیگر رسانه‌ها و البته صفحات شخصی خودش در فضای مجازی را برای بیان دیدگاهش انتخاب کرده است.

منبع: شرق
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
1
30
و شعار" ورياي با غيرت ، حرف تو حرف ملت " كه يكصدا در استاديوم طنين انداز شده بود.
واقعيتش اين است كه وريا حرف مردم را مي زند. قهرمان به همين كارهايش بين مردم پهلوان مي ماند.
من پرسپوليسي هستم ولي براي وريا احترام زيادي قائلم.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
حالا محبوبیت مهدی ترابی بین مردم رو با محبوبیت وریا مقایسه کنید منصف باشید همه چیز رو درک خواهید کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
1
18
دمت گرم با غیرت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
1
20
وریا یه قهرمان واقعیست از جنس مردم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
1
6
دمش گرم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین