کد خبر: ۶۲۶۰۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰

خودداری 3 هزار پزشک از پیوستن به سامانه سازمان امور مالیاتی/ شناسایی موارد زیادی از فرار مالیاتی و کتمان درآمد

مدیرکل امور مالیاتی استان فارس گفت: با وجود نصب دستگاه کارت‌خوان در بیش از 50 درصد مطب‌های 4 هزار و 750 پزشک فارس، تنها 35 درصد از این پزشکان (یک هزار و 660 نفر) به سامانه سازمان امور مالیاتی پیوسته‌اند و بیش از 3 هزار پزشک استان فارس همچنان از پیوستن به این سامانه خودداری می‌کنند
آفتاب‌‌نیوز :

ناصر هاشمی در گفت‌وگو با ایلنا افزود: تمامی موارد جرائم مالیاتی پزشکان در خردادماه 99 و در هنگام تسلیم اظهارنامه مالیاتی بررسی خواهد شد و متخلفان بر اساس قانون مشمول جرائم سنگین خواهند شد.

خودداری 3 هزار پزشک از پیوستن به سامانه سازمان امور مالیاتی/ شناسایی موارد زیادی از فرار مالیاتی و کتمان درآمد

65 درصد پزشکان فارس به سامانه سازمان امور مالیاتی نپیوسته‌اند

مدیرکل امور مالیاتی استان فارس با اشاره به اینکه لزوم اخذ مالیات از پزشکان در قانون بودجه سال 98 ذکر شده است، ادامه داد: از همین رو پزشکان تا خردادماه سال 99 فرصت دارند که اظهارنامه مالیاتی خود را تسلیم کنند.

ناصر هاشمی با بیان اینکه اداره کل امور مالیاتی فارس هماهنگی‌های لازم را با دادستان انقلاب، نظام پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی و حدود 42 انجمن مختلف پزشکی مانند انجمن جراحان پلاستیک و... برای نصب دستگاه کارت‌خوان در مطب پزشکان و پیوستن آنها به سامانه سامانه سازمان امور مالیاتی انجام داده است، افزود: هنگامی که در خردادماه سال آینده نوبت به رسیدگی به مالیات پزشکان شود، اگر آنها به نصب کارت‌خوان و پیوستن به سامانه سازمان امور مالیاتی اقدام نکرده باشند، به اندازه 2 درصد کل خدمات و احیاناً فروش سالیانه خود مشمول پرداخت مالیات خواهند شد.

اظهارنامه مالیاتی پزشکان در خردادماه 99 به دقت بررسی می‌شود

هاشمی سپس با اشاره به ماده 274 قانون مالیات کشور بیان کرد: اگر برخی پزشکان از دستگاه کارت‌خوان دیگران در مطب خود استفاده کرده باشند، یا دستگاه کارت‌خوان اجاره کرده باشند، مشمول ماده 274 و کتمان درآمد خواهند شد.

وی با تأکید بر اینکه در موعد بررسی اظهارنامه مالیاتی پزشکان در خردادماه 99، رفتار مالیاتی آنها مشخص خواهد شد، خاطرنشان کرد: بر این اساس اگر پزشکی مشمول جرائم مالیاتی قرار بگیرد، طبق قانون مجازات‌هایی همچون ممنوع‌الخروج شدن از کشور، ممنوع‌المعامله شدن و... برای آنها در نظر گرفته خواهد شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان فارس با اشاره به وکلایی که آنها نیز مشمول جرائم مالیاتی می شوند، می‌گوید: با این دسته از وکلا نیز مطابق با قانون رفتار خواهد شد.

رصد تراکنش‌های مالی

هاشمی در ادامه با اشاره به جدیدترین آمارهای سازمان امور مالیاتی کشور درباره تعداد پزشکانی که به نصب کارت‌خوان اقدام کرده‌اند، گفت: در استان فارس از مجموع 4 هزار و 750 پزشک تنها حدود 35 درصد در سامانه سازمان امور مالیاتی ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیرکل امور مالیاتی استان فارس با بیان اینکه بیش از نیمی از پزشکان برای دریافت دستگاه کارت‌خوان ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: ملاک مهم ثبت‌نام پزشکان در سامانه سازمان امور مالیاتی کشور است.

هاشمی در ادامه با تأکید بر اینکه موارد زیادی از فرار مالیاتی و کتمان درآمد در استان فارس از طریق تراکنش‌های مالی افراد رصد و شناسایی شده است، گفت: بر اساس ماده 181 قانون مالیات‌های مستقیم، از طریق هماهنگی‌های انجام شده با سازمان امور مالیاتی کشور، مراجع قضایی و...، کارگروه‌های خاصی در شیراز و تمام کشور برای رصد تراکنش‌های مالی، تشکیل شده‌اند و سازمان امور مالیاتی از این طریق مالیات واقعی را از این افراد مطالبه خواهد کرد.

وی با بیان اینکه این کارگروه بحث سکه و ارز را هم مورد رصد و بررسی قرار خواهد داد، افزود: اداره کل امور مالیاتی استان فارس، فرار مالیاتی و کتمان درآمد را رصد و مالیات واقعی را مطالبه می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
2
0
کاش این حساسیتی که به درآمد و مالیات قشر فرهیخته پزشکان بوجود اومده و خبرنگارا رو به تکاپو واداشته در زمینه همه دستگاها و ارگانهای کشور بوجود میومد
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین