کد خبر: ۶۲۶۰۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰

نتایج تازه‌ترین نظرسنجی؛ بیشتر آمریکایی‌ها مخالف استیضاح ترامپ هستند

دموکرات‌های آمریکا در حالی که دیروز(‌سه‌شنبه ۱۹ آذر) دو اتهام رسمی علیه دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری این کشور برای استیضاح را اعلام کردند که تازه‌ترین نظرسنجی انجام شده بیانگر مخالفت بیشتر آمریکایی‌ها از استیضاح و برکناری او هستند.
آفتاب‌‌نیوز :

تارنمای نشریه آمریکایی « نیویورک پُست » امروز (چهارشنبه ۲۰ آذر) ضمن اعلام این خبر یادآورشد، دیروز همزمان با اعلام دو مورد اتهامی علیه ترامپ از سوی دموکرات‌ها، نظرسنجی از سوی دانشگاه « کوینیپیاک Quinnipiac » واقع در ایالت « کنتیکت » انتشار یافت که براساس آن ۵۱ درصد آمریکایی‌های واجد شرایط رای دادن، خواهان استیضاح و برکناری دونالد ترامپ از منصب ریاست جمهوری نیستند؛ در حالی که ۴۵ درصد از این گروه موافق آن هستند.

بنابراین گزارش، ۸۳ درصد از افرادی که خواستار استیضاح ترامپ شدند، دموکرات و ۹۵ درصد که مخالف استیضاح هستند، خود را جمهوریخواه معرفی کردند.

نتایج تازه‌ترین نظرسنجی؛ بیشتر آمریکایی‌ها مخالف استیضاح ترامپ هستند

این نظرسنجی در فاصله زمانی ۱۳ تا ۱۸ آذر از یک‌هزار و ۵۵۳ آمریکایی واجد شرایط رای دادن و با خطای ۲.۵ درصد از سوی این دانشگاه به عمل آمد.

دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا دیروز دو اتهام رسمی «سوء استفاده از قدرت و کارشکنی در تحقیقات» را علیه دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری این کشور برای استیضاح اعلام کردند تا او را به سومین رئیس جمهوری در تاریخ آمریکا تبدیل کند که در این موقعیت قرار می‌گیرد.

« جرالد ندلر » رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان به خبرنگاران گفت، ترامپ قانون اساسی آمریکا و امنیت ملی را به خطر انداخته و صحت انتخابات ۲۰۲۰ را تضعیف کرده است. هیچ کس، حتی رئیس جمهوری، فراتر از قانون نیست.
این تحقیقات ۲۴ سپتامبر (۲ مهر) در پی متهم شدن ترامپ به اعمال فشار بر اوکراین برای تحقیق در مورد « جو بایدن » نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا و پسرش آغاز شد.

براساس گزارش شبکه سی‌ان‌ان، انتظار می‌رود رای‌گیری به دو اتهام مطرح شده در استیضاح ترامپ هفته آینده در مجلس نمایندگان برگزار شود؛ درصورت تصویب استیضاح، جلسات دادگاهی رئیس جمهوری آمریکا در سنا، هفته اول و یا دوم ماه ژانویه ۲۰۲۰ ( هفته اول دی‌ماه) خواهد بود.وپام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
0
0
بابا خیالتون راحت ترامپ به احتمال زیاد رئیس جمهوره، مملکت خودمونو دریابید.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین