کد خبر: ۶۲۶۰۸۹
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰

ترامپ 2 میلیون دلار جریمه شد

رئیس‌جمهور آمریکا به‌خاطر مصرف وجوه خیریه دریافتی در کمپین انتخاباتی‌اش، مجبور شد 2 میلیون دلار به 8 مؤسسه خیریه کمک کند.
آفتاب‌‌نیوز :

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، «لتیشیا جیمز» دادستان کل شهر نیویورک روز چهارشنبه در بیانیه‌ای گفت: «وجوه بالأخره به جایی رسیدند که به آن تعلق داشتند- به ۸ خیریه معتبر. دفتر من به مبارزه جهت جواب‌گو بودن ادامه خواهد داد زیرا هیچ‌کس فراتر از قانون نیست نه یک فرد تاجر، نه یک کاندید ریاست‌جمهوری و نه حتی رئیس‌جمهور آمریکا».

ترامپ هفتم نوامبر (۱۶ آبان) اتهام نقض قوانین فدرال و ایالتی تأمین مالی کمپین‌ها را پذیرفت. این در حالی است که سال گذشته در پیامی توئیتری نوشته بود این اتهامات را قبول ندارد و طرح آن‌ها را به دموکرات‌های نیویورک منتسب کرده بود.

ترامپ 2 میلیون دلار جریمه شد

ترامپ بر اساس این حکم، مبلغ ۲ میلیون دلار به ۸ مؤسسه و بنیاد مردمی پرداخت کرد. همچنین بنیاد خیریه او به‌طور کامل تعطیل شده است.

در ماه ژوئن ۲۰۱۸ (خرداد ۱۳۹۷)، تحقیقات «باربارا آندروود» دادستان کل وقت آمریکا، ترامپ و فرزندانش را به سوءاستفاده از وجوه دریافتی «بنیاد دونالد ترامپ» و مصرف آن‌ها در کمپین انتخاباتی و فعالیت‌های تجاری متهم کرد.

ترامپ اعتراف کرده است که بخشی از وجوه خیریه را در شرکت‌های تحت اختیارش هزینه کرده و همچنین ۱۰ هزار دلار بابت کشیدن تصویر پرتره‌اش پرداخت کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین