کد خبر: ۶۲۶۱۰۴
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۹

گانتز: نتانیاهو عمدا اسرائیل را به انتخابات سوم کشاند

رهبر ائتلاف آبی‌وسفید در رژیم صهیونیستی می‌گوید، نتانیاهو به امید اینکه اکثریت پارلمان بعدی را به دست بیاورد و بعد از آن برای خودش مصونیت قضایی تصویب کند، اسرائیل را به سومین انتخابات در عرض یک سال کشاند.
آفتاب‌‌نیوز :

«بنی گانتز» رهبر ائتلاف آبی‌وسفید می‌گوید سومین انتخابات سال جاری در فلسطین اشغالی برگزار می شود زیرا «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و رهبر حزب لیکود خواستار مصونیت است.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» گانتز امروز (چهارشنبه) طی سخنرانی در همایشی در پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) توضیح داد نتانیاهو با امید اینکه اکثریت پارلمان بعدی را به دست بیاورد و بعد از آن برای خودش مصونیت از محکومیت قضایی تصویب کند، اسرائیل را به سومین انتخابات در عرض یک سال کشاند.

گانتز: نتانیاهو عمدا اسرائیل را به انتخابات سوم کشاند

وی با تاکید بر اینکه تمایل نتانیاهو برای گرفتن مصونیت از کنست امری نامناسب است، تصریح کرد: «ما باید با آن مخالفت کنیم... هیچ جایی برای مصونیت وجود ندارد و قانون مصونیت در اسرائیل باید به‌روز رسانی شده و باید در زمینه ای که نیاز آن است استفاده شود».

رهبر ائتلاف آبی‌وسفید روز گذشته ‌(سه‌شنبه) نیز گفته بود نباید به نتانیاهو اجازه داده شود که کنست را به پناهگاهی برای خود در برابر محکومیت جرائم قضائی تبدیل کند.

به نوشته وبگاه «عروتص شوع» گانتز خطاب به نتانیاهو اظهار داشت اگر واقعا بی‌گناه است، در دادگاه از خود دفاع کند نه اینکه قانونگذاران کنست را به اعطای مصونیت به خودش وادار کند.

این اظهارات گانتز بعد از آن گفته شد که شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه گزارش داد که انتظار می‌رود نتانیاهو در ماه جاری از پارلمان اسرائیل (کنست) بخواهد که وی را از محکومیت‌های احتمالی در جریان پرونده‌های اتهام، مصون کند. 

دادستانی کل رژیم صهیونیستی دو هفته پیش در بیانیه‌ای اعلام کرد که نتانیاهو رسما به تقلب، دریافت رشوه و سوء استفاده از اعتماد عمومی متهم شده است.

نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی نیز امروز طرح انحلال بیست‌ودومین دوره کنست را تصویب کرده و بدین ترتیب سومین انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی طی یک سال جاری در تاریخ دوم مارس ۲۰۲۰ (دوازدهم اسفند ۱۳۹۸) برگزار خواهد شد. این اتفاق بعد از آن افتاد که نتانیاهو و گانتز هر دو نتوانستند بعد از انتخابات شهریور ماه، در فرصت‌های چهار هفته‌ای که داشتند، کابینه‌ای فراگیر تشکیل دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین