کد خبر: ۶۲۶۱۱۰
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۵:۳۵

می‌خواهید سبک سفر کنید؟ این ۶ نکته را بخوانید!

اینکه هرچیزی را که دوست دارید با خودتان ببرید از کمدتان خارج کنید و روی تختتان بچینید و بعد درموردشان فکر کنید هم راهکار خوبی است برای اینکه آشفتگی ذهنی‌تان را سروسامان بدهید. باید راجع به هر چیزی دوبار فکر کنید تا از شر جمله «شاید به آن نیاز پیدا کردم» راحت شوید. یادتان نرود که شما مسیر سبک سفر کردن را انتخاب کرده‌اید.
آفتاب‌‌نیوز :

برای سفر کردن منهای برنامه‌ریزی و انتخاب مقصد که دو گزینه بسیار مهم در سفر هستند، بستن چمدان سفری سبک و همراه بردن وسایل ضروری هم یکی از آن مواردی است که علیرغم اینکه چندان در ظاهر بااهمیت نیست؛ ولی در طول سفر می‌تواند به شما آرامش خاطر دهد یا کلا کلافه‌تان کند.

نکته اول؛ انتخاب وسایل

برای اینکه بدانیم چطور چمدانی با چه حجم در سفر همراه ببریم، بهتر است در ابتدا بدانیم به کجا قرار است برویم؟! اینکه مقصد دارای چه آب‌وهوایی است یا اقامتگاهمان قرار است هتل باشد یا خانه‌های محلی یا اصلن قرار است در کمپ اقامت داشته باشیم یا هاستل؛ همه اینها مواردی هستند که مشخص می‌کند چه وسایلی باید در سفر همراهمان باشد و با چه حجمی! برای مثال اگر در مقصد، هوا بارانی است و یا حتی احتمال بارندگی وجود دارد، لازم است حتما یک بارانی همراه داشته باشید.

می‌خواهید سبک سفر کنید؟ این ۶ نکته را بخوانید!

نکته دوم؛ چی ببرم؟

اینکه هرچیزی را که دوست دارید با خودتان ببرید از کمدتان خارج کنید و روی تختتان بچینید و بعد درموردشان فکر کنید هم راهکار خوبی است برای اینکه آشفتگی ذهنی‌تان را سروسامان بدهید. باید راجع به هر چیزی دوبار فکر کنید تا از شر جمله «شاید به آن نیاز پیدا کردم» راحت شوید. یادتان نرود که شما مسیر سبک سفر کردن را انتخاب کرده‌اید.

اگر هتل را به عنوان محل اقامتتان انتخاب کرده‌اید، پیشنهاد ما این است که سه جفت کفش با خود به همراه داشته باشید (شامل یک جفت صندل یا دمپایی، یک جفت اسپرت یا کتانی و یک جفت کفش رسمی). در صورتی که تنها با یک کوله‌پشتی به استقبال سفر می‌روید، حتما یک کتانی مناسب انتخاب کنید و در کنار آنها تعداد مشخصی جوراب در کوله خود داشته باشید. اما برای سفر یک هفته‌ای بهتر است چند دست لباس زیر و جوراب، ۴ تیشرت، تاپ یا بلوز (بسته به آب‌وهوا )، ۳ تا شلوار، ۲ جفت کفش و یک کلاه و یا شال و روسری همراهتان باشد. آیتم های خاص مثل لباس شنا و لباس ورزش را هم بسته به فصل در نظر داشته باشید.

نکته سوم؛ وزن چمدان

وقتی چمدان‌تان را پر می‌کنید و به سفر می‌روید، در نهایت در آخر سفر می‌بینید نیمی از وسیله‌هایی که همراهتان برده بودید بی‌استفاده مانده است. بنابراین بهتر است وسایلی را با خود برداریم که بیشترین استفاده را از آن‌ها می‌کنیم. اگر قصد مسافرت هوایی دارید حتماً به محدودیت‌های شرکت‌های هواپیمایی در رابطه با وزن و اندازه توجه کنید. مورد مهم دیگر اینکه برای سفرهای تابستانی لباس‌هایی را انتخاب کنید که سریع‌تر خشک ‌شوند تا اگر خیس ماندند، زیاد سنگین نباشند. برای سفرهای زمستانی و سرد هم یک لباس بیرونی ضدآب خوب به همراه داشته باشید و از همراه بردن لباس‌هایی که حجم زیادی را اشغال می‌کنند و در عین حال بسیار سنگین هستند هم خودداری کنید.

نکته چهارم؛ جیب‌های خارجی چمدان

یکی از آن جاهایی که در بسته‌بندی لباس‌ها و وسایل در چمدان از چشم دور می‌ماند، جیب‌های خارجی چمدان‌ها هستند که بعضا جای مناسبی برای وسایل بهداشتی و یا اقلام ریز دارند. علاوه بر این، برخی از اقلام که در سفر به آنها نیاز دارید، لازم نیست که حتما در چمدانتان قرار بگیرند. برای مثال اگر در زمستان سفر می‌کنید یا مقصدتان آب‌وهوای سرد دارد و هواپیما هم وسیله سفرتان است، بهتر است بزرگترین چکمه‌هایتان را بپوشید و کت یا پالتوی گرمتان را نیز با خود به داخل هواپیما ببرید. به این شکل علاوه بر اینکه در مقصد گرم خواهید بود، فضای بیشتری نیز داخل چمدان خواهید داشت. کیف پول و مدارکتان اعم از پاسپورت را هم داخل یک کیف دستی کوچک یا کیف کمری سبُک بگذارید. مقداری پول خرد برای خریدهای کوچک در جیب‌تان داشته باشید و از تمام مدارکی که در سفر همراه خود دارید، یک نسخه کپی کنید و در مکان دیگری به جز محل نگهداری نسخه‌های اصلی، قرار دهید. می‌توانید نسخه اسکن‌شده‌ مدارک سفر را در ایمیل یا فلش‌مموری همراه‌تان داشته باشد. با این کار علاوه بر اینکه فضای بیشتری در داخل چمدان خواهید داشت، کیف دستی هم همراهتان می‌ماند و در سفرهای هوایی، داخل قسمت بار هواپیما نمی‌رود.

نکته پنجم؛ اهمیت چیدمان داخلی

کاملا واضح است که فضای داخل چمدان بسیار محدود است و باید در مورد آن بسیار خسیس بود! حتی نباید یک نقطه بی‌استفاده هم باقی گذاشت. برای مثال می‌توان داخل کفش‌ها را با جوراب‌ها پر کرد. یا اینکه می‌توانید کفش‌ها را در جهت برعکس یکدیگر (پاشنه به پنجه) و داخل یک کیسه تمیز قرار دهید. لباس‌ها را هم رول کنید، چون این کار باعث اشغال کردن کمترین فضا، جلوگیری از چروک شدن و راحت دیده شدن محتویات چمدان می‌شود. از جعبه‌ها و کیف‌های کوچک برای دسته‌بندی کردن وسایل جانبی داخلی چمدان استفاده کنید.

نکته ششم؛ خرید سوغاتی

اگر برایتان مهم است که حتما بعد از سفر برای اطرافیان سوغاتی تهیه کنید و جای زیادی هم برای خرید وسایل حجیم ندارید، کارت پستال می‌تواند گزینه خوبی برای سوغات باشد. کارت‌ پستال هم سبُک است و هم دوست‌داشتنی. اما از ما می‌شنوید تا جایی که می‌توانید سراغ خرید اشیایی مانند مجسمه و دکوری‌های شکستنی نروید که بیشتر برایتان دردسر درست می‌کند!

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین